Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mun mahassa on vialla?

Vierailija
23.02.2010 |

Olen menossa pe lääkäriin asiasta, mutta siihen asti asia pyörii mielessä päivittäin. Havahduin muutama viikko sitten ensimmäisiä kertoja kummaan patin tunteeseen oikealla puolen vatsaa navasta hieman ylöspäin oikealle ja joskus aikalailla keskellä ylävatsaa navasta ylöspäin. Pattia en tunne käsin tunnustelemalla, mutta aina tietyin väliajoin se ns. nousee pintaan joka päivä. Se kohta ei arista, ei ole kipuja eikä muitakaan vatsa tai suolisto-oireita. Se vaan tulee ja menee ja paremmin en osaa tunnetta kuvailla kuin se, että tunne on hyvin lähellä sitä kun vauva hiiitaasti ojentaisi esim. jalkaa, ei voimakkaasti kuitenkaan.

Olen tutkinut sen verran, että kyseisellä kohdalla ei kaiketi ole muuta kuin ohutsuoli, joten voisiko se olla tyrä?

Tai jokin suolistonmutka? Minkähänlainen hoito olisi sellaiseen? pelkään eniten jotakin kasvainta (toisaalta, tulisiko sellainenkaan aivan ykskaks?) ja ylipäänsä jotakin mikä vaatisi leikkausta. Kumpa huoleni olisi turhaa. Aiemmin en kuitenkaan ole vastaavasta kärsinyt.

Sitä vaan ei pysty unohtamaan, muuta kuin niinä hetkinä kun se ei tunnu, mutta joka päivä kumminkin tuntuu ja palaa ajatuksiin. Kun tunne tulee, on ihan sama istunko, seisonko vai mitä teen.

Enkä ole yhdistänyt sitä mihinkään muuhun, kuten mahdollisiin ilmavaivoihin.

Välillä olen huolesta aivan paniikissa ja välillä odotan lääkäriin menoa rauhallisesti.

Olisi helpotus kuulla, epäilisittekö itse jotakin vakavaa? ja jos ei niin tulisiko mieleen mitä epäillä? Tai löytyykö peräti kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin kuitannut sen normaaliksi suolen/vatsan toiminnaksi enkä ole osannut asiasta mitenkään huolestua. Minulle se ns. patti (joka muuten tuntuu ihan vauvan jalalta) nousee lähinnä vatsalaukun kohdille.

Kerro mitä sinulle perjantaina lääkärissä sanottiin. Odotan mielenkiinnolla, vaikka edelleen ajattelen sen olevan harmitonta.

Vierailija
2/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aika hoikka, ja olen olettanut että ruoka tmv se siellä liikkuu.

Oletko ap kuinka hoikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ilman muuta kertomaan sinulle ja huojentavaa kuulla etten ole vaivan kanssa yksin kun jo tietoa etsineenä en ole vastaavaa löytänyt kenenkään pohtivan netissä.

Vierailija
4/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettinytkin, että liittyisikö siihen?

Vierailija
5/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet laihtunut ja vatsasta on lähtenyt rasvapeitettä niin tunnet sen nyt paremmin ja siksi ennen et ole huomannut.

Mutta ihan hyvä että käyt lääkärissä jos huolestuttaa, eiköhän se siellä selviä. En tosin usko että se on mitään sen kummempaa jos ei ole mitään kipuja.

Vierailija
6/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on suolen mutkassa liikkuvaa tavaraa

mulla on joskus samanlainen enkä tajua mikä muukaan se voisi olla, ei mikään syöpäkasvain tai paise tule ja mene tuosta noin vain

Vierailija
7/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raskaana rv 25 menossa ja minulla myös tuollainen patti joka tulee ja menee. Parhaiten sen tuntee seisaaltaan ollessa eikä oikeastaan ollenkaan/ikinä makuullaan. Itse olen menossa huomenna lääkäriin ja kovasti epäillyt että olisi tyrä.

Vierailija
8/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 5kg ja raskauden jälkeen vatsalihaksissa on siinä sellainen väli, siinä keskellä tuntunut juuri tuollainen ohimenevä kohouma. En ole ollut huolissani.

Vierailija
9/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuili myös kovasti. Sisätauti lääkäri totesi suolenmutkaksi, joka oli ärtynyt suolistovaivan takia kipeytynyt. Kun sitä tunnustelee ja painelee, ärtyy se entisestään. Eli tuskin on kasvain ap:)

Vierailija
10/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohouma nousee kahteen eri kohtaan vatsassa,en oo yhtään ollu edes huolissani..