Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ummetus ja raskaus, yhtä h*ttiä.

Vierailija
22.02.2010 |

Onko mitään vinkkejä? Normaaliruokavalio on runsaskuituinen puuroinen, kasviksineen ja ruisleipineen. Olen juonut luumunektaria, syönyt Activiaa ja Levolacia (yhdessä ja erikseen). Juon päivittäin runsaasti vettä. Ainoa mikä jää vähille on liikunta, myönnän, mutta voiko sillä olla kaiken tämän kanssa näin suuri merkitys?

Maha on koko ajan ihan räjähtämispisteessä ja papanoita vaan pukkaa. Microlax auttaa jonkun verran, muttei sekään mielestäni kokonaan tyhjennä.

Apua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aiheuta kuin päinvastaista.

levolacia se 15 ml päivässä, kahvia, aprikooseja jokapäivä. ummetusta mutta sellaista että sen kanssa elää eli tulee välillä muutakin kuin niitä papanoita joita tulee päivittäin.

helvettiähän se on.

Vierailija
2/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kolmessa raskaudessa on ollut ihan karsea ummetus heti plussasta asti!

Varsinkin kaksi ekaa oli ihan tuskaa, ja ihanat pukamat siitä sitten muistona, kun pakko oli yrittää saada jotain ulos :(

Sympatiat todella sinne sinulle, tiedän täysin olosi! Minulla Levolac aiheutti vaan lisäksi kauheat ilmavaivat, eikä ummetus helpottanut yhtään :(

Minulla oli kahvi tyhjään mahaan ainoa, joka vähän saattoi auttaa, mutta ongelma oli tietysti tämänkin kanssa se, että rv 5-20 pelkkä kahvin hajukin oksetti, että juo sitä nyt sitten..Sen jälkeen kun pystyin sitä juomaan, helpotti edes joskus vähän tilannetta.

Tsemppiä, ja toivottavasti löydät avun, jottei tarvi kärsiä synnärille asti (minulla eka kunnon helpotus oli suolihuuhtelu synnärillä, jonka halusin, juuri tuon koko raskauden kestäneen ummetuksen takia ennen synnytystä)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan heti siitä plussasta asti. Ja oli aivan ihanaa kun synnärillä sai sen suolihuuhtelun.

En tiedä mikä auttaisi, minä söin viimeisen kuukauden päivittäin Duphalacia, joka toisinaan auttoi. Toisaalta siitä tuli sitten kamalat ilmavaivat ja vatsanväänteet.

Vierailija
4/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä todellakin ruokavalio+juominen kohdallaan. Mulla on normaalistikin vatsa aika kovalla, mutta nyt loppuraskaudesta yhtä tuskaa... levolac tuottaa vaan ilmavaivoja :/

Vierailija
5/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein itsellänikään vinkkejä muita.. yritin kaikkea mahdollista ja lopputulos oli että istuin pöntöllä tunnin ja suoraan sanottuna kaivoin apuna sitä kivikovaa pökälettä ulos joka oli repiä peräreikäni rikki. Siis ne halkaisijat oli jotain kauheaa! Rv27 jälkeen muuttuin jostain syystä ripuliksi ja oli vatsa löysällä koko loppu raskauden.. Olen kuullut että vauvan asento voi myös vaikuttaa ummetukseen eli silloin ei auta oikein mitkään liikunnat sun muut miten syöt..

Vierailija
6/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette tee kotona suolihuuhteluita jos se niin helpottaa? Sen pussin voi ostaa apteekista ja käyttää moneen kertaan.

Vierailija
7/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lohdun sana: itse synnytys tuntuu sitten tutulta puuhalta.... kuin veskissä päkertäisi.

Vierailija
8/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut kovin lohduttavaa kuultavaa :/ Activian tosiaan jätin pois, tajusin itsekin juuri pari päivää sitten (lehtijutusta) kuinka paljon siinä on sokeria. Ai niin, olenhan vielä syönyt maitohappokapseleitakin. Vielä olisi kuitenkin 15 vkoa jäljellä ja pukamat on jo nyt, vaikkei onneksi isot. Ahdistava olo koko ajan. Jos saisikin normaalisti juoda kahvia edes, se varmaan auttaisi...

ap

Vierailija
9/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kakkaan kerranvkossa, sillonkin ulostuslääkkeillä.

juon vettä 2 l pvässä, treeenaan tunnin ja kävelen työmatkat 50 min.

silti ei. sama viime raskaudessa.

apteekista 30 tippaa laxoberonia lääkärin luvalla ja visiblin S valmistetta 3 annosmittaa niin toimii. visiblin S saa käyttää raskauden aikana, saa ilman reseptiä.