Kuuluuko lastenvaatteet antaa eteenpäin ilmaiseksi?
Tätä pohdin usein. Itse olen ostanut kaiken, en ole saanut mitään vaatteita mistään. Kuuluuko minun nyt vaan antaa nämä kaverille ilmaiseksi eteenpäin?
Olenko kauhea ahne ahnuri, jos näistä jotain hintaa pyydän?
Kommentit (31)
Ihan voit tehdä kuten itse haluat. Jotkut antaa toiset ei.
Meilläpäin on ystävien kesken kierrätetty lasten vaatteita ja urheiluvälineitä. Ja rahahan ei kuulu kierrätykseen. Enkä usko, että kukaan edes kauheasti laskee tai ajattelee että olisi jäänyt saamapuolelle.
Sun tilanteessa, ap, laittaisin rauhallisin mielin vaatteet huutonettiin tai kirppikselle. Jos kierrättäminen ei kuulu tapoihin, ei myymisessä ole mitään pahaa.
sellaisia kavereillesi joista et juurikaan rahaa saisi (sukkia, bodyja..)ja kerrot, mitä sulla on myynnissä ja mihin hintaan se on reilu peli sitten kaikille.
Minä laitoin juuri ison vaatepaketin myyntiin huutikseen, aina ovat menneet siellä hyvällä hinnalla.
Ei sulla ole mitään velvollisuutta itse ostamiasi muille lahjoitella.
Tämä on niitä asioita (ap:lle tiedoksi ;-)) jossa ei ole mitään yleistä "lakia" tai muuten sitovaa sääntöä. Eli teet miten huvittaa. Eri asia on sitten, mitä kaverisi ajattelevat sinusta, ja se kai tässä eniten ap:tä huolettaa...
Itsekin olen törmännyt tähän, että itse ostan vaatteet ja sitten ne vaan pitäisi ilmatteeksi antaa kavereille. Fiksut tarjoavat pientä korvausta. Eihän sitä kovaa hintaa voi käytetyistä pyytää. Kirpparille vienti kysyy aikaa ja viitseliäisyyttä.
On jopa käynyt niin, että tytön päältä on haluttu viedä heti joku kiva mekko. Siinä tulee hyväksikäytetty olo.
Mä olen saanut kavereilta ilmaiseksi tavaroita ja vaatteita ja näille kavereille annan myös ilmaiseksi meiltä pois jääviä leluja ja vaatteita. Parille muulle kaverille olen antanut myös ilmaiseksi.
Jokainen myy / antaa oman mielensä mukaan, mutta mun mielestä äitiyspakkauksesta saatujen vaatteiden myyminen on vähän kyseenalaista. Itse en niistä ainakaan mitään maksaisi. Kenellekään.
Ajatellaan, että lapseton pariskunta toteaa vauvaa odottaessaan, että kaksio ja pikkuauto ovat liian pieniä, kun on kaksoset tulossa ja aikovat ostaa farmarin ja paritalon puolikkaan. Pitäisikö heidän antaa kaksio ja pikkuauto pois ilmaiseksi, koska niillä ei ole "samaa arvoa" (ovat liian pieniä -kuten vaatteet) uudessa elämäntilanteessa? Ovatko he ahneita ja muiden hyväksikäyttäjiä, jos haluavat asunnosta ja autosta rahaa itselleen ostaakseen isomman asunnon ja tilavamman auton (vrt. lapselle isompia vaatteita)?
ootko varma, ettet itse ole ahne luuseri hyväksikäyttäjä? Siis etkö sä ole ostanut niitä vaatteita omia lapsiasi varten ja maksanut niistä silloni sen hinnan, minkä arvoisia ne ovat lapsellesi olleet? Jos näin on, niin sähän voit antaa ne eteenpäin sillä arvolla, mikä niillä lapsellesi NYT on - siis ilmaiseksi, koska omasi ei voi niitä enää käyttää kun ovat pieniä. Jos taas sä haluat rahaa muilta, peräti ostat vaatteita ajatellen, että ne voi sitten myöhemmin myydä, sä tavallaan puet omaa lastasi muiden rahalla. Eikö tämä ole hyväksikäyttöä ja ahneutta? Minä annan ilmaiseksi eteenpäin sekä tavarat jotka olen itse ostanut että ne, jotka olen saanut (ostettuja on tieytsti enemmän, kuten varmaan kaikilla). Osin tämä on yhteiskunnallista aktiivisuutta ja yhteishyvää, osin laiskuutta, kun en viitsi ryhtyä myymisen ja hinnoittelun vaivaan.
On jopa käynyt niin, että tytön päältä on haluttu viedä heti joku kiva mekko. Siinä tulee hyväksikäytetty olo.
OHHOH! :O
Melkoisen törkeää touhua!
jos toisen lastenvaatteita ruinaa ilmaiseksi itselleen. Lastenvaatteet eivät ole mitä tahansa vaatteita vaan ainakin mulla niihin liittyy paljon tunnearvoa.
Tilanne on varmaan eri niillä, jotka ovat saaneet paljon vaatteita, mä olen joka ikisen kledjun itse ostanut ja maksanut ja siksi en ole halukas niitä lahjoittamaan.
Itsekin olen törmännyt tähän, että itse ostan vaatteet ja sitten ne vaan pitäisi ilmatteeksi antaa kavereille. Fiksut tarjoavat pientä korvausta. Eihän sitä kovaa hintaa voi käytetyistä pyytää. Kirpparille vienti kysyy aikaa ja viitseliäisyyttä.
Siis etkö sä ole ostanut niitä vaatteita omia lapsiasi varten ja maksanut niistä silloni sen hinnan, minkä arvoisia ne ovat lapsellesi olleet? Jos näin on, niin sähän voit antaa ne eteenpäin sillä arvolla, mikä niillä lapsellesi NYT on - siis ilmaiseksi, koska omasi ei voi niitä enää käyttää kun ovat pieniä. Jos taas sä haluat rahaa muilta, peräti ostat vaatteita ajatellen, että ne voi sitten myöhemmin myydä, sä tavallaan puet omaa lastasi muiden rahalla. Eikö tämä ole hyväksikäyttöä ja ahneutta?
Minä annan ilmaiseksi eteenpäin sekä tavarat jotka olen itse ostanut että ne, jotka olen saanut (ostettuja on tieytsti enemmän, kuten varmaan kaikilla). Osin tämä on yhteiskunnallista aktiivisuutta ja yhteishyvää, osin laiskuutta, kun en viitsi ryhtyä myymisen ja hinnoittelun vaivaan.