Kuuluuko lastenvaatteet antaa eteenpäin ilmaiseksi?
Tätä pohdin usein. Itse olen ostanut kaiken, en ole saanut mitään vaatteita mistään. Kuuluuko minun nyt vaan antaa nämä kaverille ilmaiseksi eteenpäin?
Olenko kauhea ahne ahnuri, jos näistä jotain hintaa pyydän?
Kommentit (31)
jos joku ei halua niistä maksaa, etsiköön ilmaiset vaatteet muualta.
Haluaako ne kaverit niitä vaatteita? Pyytääkö? Minä en halua kenenkään vanhoja, saemme kyllä, vaikka sanon antajille ettei tarvita.
Omat vanhat myydään kirppiksellä.
Haluavat, pyytävät. Tietävät kyllä että olen kirppikselle / huutoon näitä laittamassa.
ap
Mutta ehkä voisit vaan hiljaisuudessa myydä ne jossain muualla (huutonet, kirppis) pois. Musta on kauheen noloa jos -varsinkin hyvätuloiset-kaverini ruinaisi multa ilmaiseksi vaatteita jotka olen huolella valinnut ja kalliin hinnan maksanut.
tai huutonettiin missä myytkään ja näytä pussia ensin kaverillesi ja kysy haluaako tulla kirppikselle teille kotiin.. sano että ottaa kolikoita mukaan sul ei oo vaihtorahaa..
mutta älä oleta, että kukaan haluaa maksaa niistä. Eli jos et halua antaa, vaan ainoastaan myydä, niin sun täytyy varautua myös siihen, että ne kledjut jää sulle.
joskus ostanut kaveriltani HYVIÄ vaatteita. Olen kysynyt ihan suoraan, että jos myydä aiot niin tarjoa mulle ensin. Olen maksanutkin ihan oikeasti hyvää hintaa niistä, mutta kumpikin osapuoli on varsin tyytyväinen tähän.
No ei mun mielestä tartte ilmaiseksi antaa. Mutta ehkä voisit vaan hiljaisuudessa myydä ne jossain muualla (huutonet, kirppis) pois. Musta on kauheen noloa jos -varsinkin hyvätuloiset-kaverini ruinaisi multa ilmaiseksi vaatteita jotka olen huolella valinnut ja kalliin hinnan maksanut.
Juuri tuo mietityttää. Kun mä olen noita vaatteita huolella ja vaivalla haalinut, ostanut uutena, metsästänyt alesta löytöjä. Kirppiksellä ja huutiksessa niistä saisin rahaa. Jotenkin vain tunnen itseni kauheaksi kun näistä jotain pyydän, siis kaverilta.
ap
mutta esim. urheiluvälineet olemme ostaneet ja myymme huutonetissä. Kavereille ei kande myydä, ellei ole selkeä osto-myynti-suhde.
no se on ihan sun oma valintasi mutta älä oleta, että kukaan haluaa maksaa niistä. Eli jos et halua antaa, vaan ainoastaan myydä, niin sun täytyy varautua myös siihen, että ne kledjut jää sulle.
En mä oleta, vaan mä tiedän, että kirppiksellä ja huutiksessa suurimmasta osasta näistä saisin rahaa. Ne mitä ei mene kaupaksi laitan uffeen/annan eteenpäin.
ap
Itse ostan parhaalta ystävältäni hänen lapsensa loistavan kuntoiset talvipuvut ja kengät,maksan niistä mielelläni!Koska hänkin on niistä maksanut ja muutenkin koska hän myisi ne eteenpäin kuitenkin.Ilmaiseksi olen saanut isot kasat yöpukuja, bodeja, sukkia, ja kaikkia käyttövaatteita.Ostan aina silloin tällöin hänen pojalleen pienen lahjan koska on kiva antaa jotain takaisinkin.
Mutta missään nimessä ei tarvi antaa ilmaiseksi, ihme että kukaan tänäpäivänä edes pyytää ilman että tajuaa edes tarjota rahaa.Ehkä joku ystäväsi ostaisi mielellään sulta mutta ei vaan tajua asiaa.
ja huomannut että kun antaa, saa.Kaveri jolle vein hyväkuntoisia vaatteita jättikasat, on aina välillä lähettänyt mun lapselle ihania uusia merkkivaatteita. Hyvä mieli kummallakin:-)
Musta vaatteiden antaminen on hyvä tapa tehdä hyväntekeväisyyttä, Konttiin jne voi viedä ja tulee samalla lahjoittaneeksi monta kymppiä ellei satasta hyvään tarkoitukseen
hänen tyttärensä vanhoja vaatteita niin että hän on hinnoitellut kaiken kirppistä varten valmiiksi mutta mulla on "etuostooikeus", käyn läpi ja ostan mitä haluan, loput hän vie kirppikselle myyntiin. Kaikki ovat tyytyväisiä. Saan itse jonkin verran ilmaiseksikin läheiseltä ystävältä. Itse laitan kaikki vaatteet ilmaiseksi eteenpäin, myös uutena ostetut haalarit ym. Kalliimpia juttuja kuten vaunut ym olen myynyt.
Miten keksit noin kummallisen ajatuksen!
kuka kuvittelee saavansa kaverilta ilmaiseksi? Kiva, jos antaa.
Itse voisin antaa kaverille ilmaiseksi. Mutta kun kysyin, että olisiko heillä kiinnostusta meidän pojan vaatteille, niin kaveri totesi iloisesti, että laita kotikirppis pystyyn, niin hän tulee ostamaan vaatteita :) että näinkin päin,
Ei tietenkään kuulu. Miten keksit noin kummallisen ajatuksen!
Olen törmännyt sellaiseen ajatusmalliin, että lastenvaatteet pitää antaa ilmaiseksi eteenpäin tarvitseville jase on jonkilaista hyväntekeväisyyttä tai jotain ja siten tämäkin kysymys on yksi monista HYVÄN äidin mittareista... :D
Lue tätä ketjua, niin huomaat että jotkut on sitä mieltä.
ap
Mutta itse olen antanut. Olen kyllä saanut niitä myös. Minusta on järkevää kierrättää vaatteita jotka eivät juuri kulu käytössä, siis ihan pienten vaatteita. Kiinteitä syövien vaatteet ovat vähän toinen juttu, koska ne helposti likaantuvat käytössä, ja sitten liikkuvien vaatteet kuluvat.
Mutta itse olen sisarusparvessani nyt semmoisessa vaiheessa, että meillä lapsi on taas pitkästä aikaa ensimmäinen/vanhin lapsenlapsivauva ja muita vauvoja on syntymässä juuri piakkoin. Heille menee meiltä käyttölainaan vaatteita ja tavaroita ilmaiseksi. Onhan se vähän hassua, me maksetaan niistä mutta veli (joka on meitä varakkaampi) saa ne meiltä ilmaiseksi. Mutta toisaalta sama se, oltaisiin me kuitenkin jouduttu niistä maksamaan eikä se sinänsä ole minulta pois jos he saavat niitä lainata. Kunhan pitävät hyvin.
ja lähes kaiken olen ilmaiseksi eteenpäin antanut, mutta jos multa joku tulisi suoraan pyytämään, niin sille en kyllä haluaisi antaa, ellei olisi niin köyhä ja tietäisin, että on joutunut paljon nöyrtymään pyytääkseen ja on ihan oikeasti todellisessa tarpeessa, jota ei voi muuten täyttää...
Ei tietenkään kuulu. Miten keksit noin kummallisen ajatuksen!
Olen törmännyt sellaiseen ajatusmalliin, että lastenvaatteet pitää antaa ilmaiseksi eteenpäin tarvitseville jase on jonkilaista hyväntekeväisyyttä tai jotain ja siten tämäkin kysymys on yksi monista HYVÄN äidin mittareista... :D
Lue tätä ketjua, niin huomaat että jotkut on sitä mieltä.
ap
Ovat ilmeisesti jonkun sortin hyväksikäyttäjiä ja ahneita luusereita. Olen itse ostanut kaikki lastenvaatteeni eikä tulisi mieleenkään lahjoittaa niitä tuosta noin vaan. Sen verran paljon ne ovat minulle maksaneet ja olen joutunut jostakin muusta tinkimään saadakseni lapsilleni hyviä vaatteita. Ei todellakaan tule edes mieleen, että nyt sitten vaivalla hankittua alkaisin vaan lahjoittelemaan pois. Ikään kuin olisin tosi rikas.
Myyn kirpparilla ne mitä en saa kierrätettyä kotioloissa.
En edes siskolleni.
Haluan säästää esikoiseni vaatteet mahdolliselle hänen sisarukselleen ja myyn sitten eteenpäin. Onhan se nyt ihan eri myydä monella käytettyä lumppua kuin yhdellä tai kahdella ollutta.
Minä en halua kenenkään vanhoja, saemme kyllä, vaikka sanon antajille ettei tarvita.
Omat vanhat myydään kirppiksellä.