Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää ei oo provo vaikka joku varmaan niin väittää...

Vierailija
21.02.2010 |

..mun 15-vuotias tyttö väittää olevansa lesbo. Mä en tiedä itkiskö vai nauraisko?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele rauhassa, mitä tuleman pitää ja sano lapsellesi, että hänellä on oikeus olla sitä, mitä on. Ja että rakastat häntä aina.

Vierailija
2/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa siinä sitten olisi?



Toisaalta aika hienoa jos hän itse asian tietää, kyllähän jotkut on varmoja asiasta jo melko nuorena.



eikä se ole sellainen asia johoon sinä vanhempana edes voisit vaikuttaa, ei auta kuin hyväksyä jos asia noin on.



T. hetero ja äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt suoraan sanon. Pari kuukautta sitten sillä oli vielä poikaystävä, n. kuukauden seurustelu, sitten meni bänks. Rupes paljon liikkumaan erään tytön kanssa ja nyt niillä sitten on välit poikki, mun tyttö jätettiin, näin kertoi, olivat seurustelleet ja kävi näin. Ja hän nyt on sitten kuulemma lesbo?

Ei helvetti!

Vierailija
4/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä jutussa on se "issue"?

Vierailija
5/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) ole onnellinen jos lapsesi on onnellinen

Vierailija
6/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se vähän ihmetyttää, varsinkin kun ikä on mitä on.

Sanoin myös hänelle että mulle on ihan sama mitä hän sängyssä puuhailee kunhan on laillista.



Jotenkin mä en edes usko koko juttuun, silti taas olen että "mitä jos kuitenkin"? Mä en osaa edes selittää mitä tunnen tai mietin.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) ole onnellinen jos lapsesi on onnellinen


vai tuliko väärin käsitys?

Vierailija
8/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska tyttö seurusteli kuukauden ajan jonkun pojan kanssa, tyttö ei voi olla lesbo?



Ehkä sun kannattais joka tapauksessa käydä jossain kasvatusneuvolassa tms. Ei niin, että tytöllä olisi ongelmia, mutta äidillään taitaa olla ainakin vähän. Kaikella ystävyydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska tyttö seurusteli kuukauden ajan jonkun pojan kanssa, tyttö ei voi olla lesbo? Ehkä sun kannattais joka tapauksessa käydä jossain kasvatusneuvolassa tms. Ei niin, että tytöllä olisi ongelmia, mutta äidillään taitaa olla ainakin vähän. Kaikella ystävyydellä.

Ja on niitä poikaystäviä tai ihastuksia ollut aikaisemminkin, tosin kukaan ei ole ollut tyttö. Ja tyttöni on tosiaan nyt murheissaan kun hänet on jättänyt tämä toinen tyttö.

Mutta mikä sua vaivaa?

Vierailija
10/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta. Jos tyttösi on lesbo, sitten hän on eikä sinulla ole siihen mahdollista vaikuttaa. Jos taas tyttö ei ole lesbo, ei kannata tehdä tästä mitään kapinointitilaisuutta ryhtymällä mesoamaan asiasta. Ja ehkä on niin, että tyttösi onkin bi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä haetaan itseään ja seksuaalisuuttaan. Moni käy läpi jo nuorempanakin ihastumisia omaan sukupuoleen ja moni jopa haluaisi itse olla tyttönä poika ja toiste päin. mutta se menee useimmiten ohi. Voi toki myös olla että tyttösi on nyt todella löytänyt itsensä,lesbo tai bi. sano että sillä ei ole väliä tykkäätkö miehistä vai naisista,rakkautta on monenlaista ja se ei katso sukupuolta! sano että tyttö on rakas ja yhtä rakas kuin ennenkin.

Vierailija
12/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko tyttösi on tosiaan löytänyt oman seksuaalisuuden muotonsa tai voi olla että vasta hakee itseään. nuorilla tuon ikäisillä voi olla vain kokeiluakin, tai jopa testausta miten vanhemmat reagoisivat.



tärkeintä varmaan kertoa tytölle että rakastat häntä joka tapauksessa. aika näyttää sitten mihin suuntaan elämä kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä tässä on ongelma?



Musta sinä teet tästä ongelman.

Vierailija
14/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin vain tyynen rauhallisesti,että

viimeistään 18vuotis-päivänään saa muuttaa pois kotoa,lätistelemään niitä pilluja yhteen toisten lepakoiden kanssa. minun kotonani en sellaista suvaitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin vain tyynen rauhallisesti,että viimeistään 18vuotis-päivänään saa muuttaa pois kotoa,lätistelemään niitä pilluja yhteen toisten lepakoiden kanssa. minun kotonani en sellaista suvaitse.

ennenkuin lapses lähtee kotoa joka tapauksessa. Arvaan, että ovi käy jo 16-vuotissyntymäpäivän aattona ihan muutenkin ja oma-aloitteisesti, siitä päätellen millanen äiti kirjoittaa.

Vierailija
16/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti muuttaisikin aiemmin. avustaisin kovin mielelläni,että eroon pääsisin sellaisesta häpeäpilkusta.



t: se suvaitsematon HETERO

Vierailija
17/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä tässä on ongelma?

Musta sinä teet tästä ongelman.

Ap:lla on kivan vanhoillinen lähtökohta. Ihan kuin tytär olisi kertonut olevansa jotenkin sairas tai epäkelpo.

Kasva aikuiseksi ap. Mä olen tiedostanut aikojen alusta saakka, että lapsistani saattaa tulla homoja, heteroita tai lesboja. Aika näyttää ja toivon heiltä vain onnellisuutta ja itsensä hyväksymistä.

Vierailija
18/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti muuttaisikin aiemmin. avustaisin kovin mielelläni,että eroon pääsisin sellaisesta häpeäpilkusta. t: se suvaitsematon HETERO

sun heterot lapset häipyy sillä sekunnilla kun se vaan suinkin on mahdollista.

Vierailija
19/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä sun ei tarvitse ottaa asiaan juurikaan kantaa. Voisin kuvitella, että sinä rakastat lastasi joka tapauksessa? Minusta homoseksuaalisuudesta ei kannata tehdä mitään erikoisempaa numeroa, koska sehän on jokaisen ihmisen oma asia, eikä seksuaalisuudelleen voi mitään.



Tyttäresi on joko bi tai lesbo. Toiset ihmiset tietävät heti lapsuudestaan asti olevansa homo/biseksuaaleja, toisille se selsviää myöhemmin. Toisilla kiinnostus samaan sukupuoleen voi olla myös ohimenevää - nykyään homoseksuaalisuudesta puhutaan enemmän, joten moni varmasti myös kokeilee, miltä tuntuisi olla saman sukupuolen kanssa. Mielestäni tässäkään ei ole mitään väärää.



Ehkä sinua järkyttää sen takia, ettet tunne ketään homoseksuaalia? Ehkä se maailma tuntuu vieraalta? Muista kuitenkin, että kysymys on tyttärestäsi, joka on sinulle tuttuakin tutumpi. Hän on siinä iässä, että alkaa joka tapauksessa irrottautua perheestään johonkin sellaiseen maailmaan, jota sinä et välttämättä tunne.



En minä ainakaan tuomitse sinua siitä, että sinua hämmentää tämä asia. Jos sinulla ja tyttärelläsi on hyvät ja avoimet välit, keskustelkaa asiasta. Minusta sinun ei kuitenkaan kannata ilmaista hänelle mahdollista toivettasi siitä, että tämä olisi joku ohimenevä vaihe, koska se varmasti tuntuisi äärimmäisen loukkaavalta, vaikka se sitten myöhemmin paljastuisikin ohimeneväksi.

Vierailija
20/22 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15-vuotiaana olevani lesbo, sillä pidin silloin enemmän tytöistä ja koin pojat vastenmielisiksi fyysisiltä ominaisuuksiltaan.

Ihan hetero kuitenkin olen, en edes bi :)



Ap:stä neuvoisin antamaan tyttärelleen tilaa löytää oma seksuaalinen identiteettinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän