Mitä mieltä naisesta joka leikkaa ja värjää itse tukkaansa?
Kommentit (18)
ne näkyy kilometrin päähän nämä kotikäsittelyt joten ajattelen että voivoi, eikö tuo tajua miltä näyttää...
Leikkaaminen varmaan onnistuu, jos on tasapitkät hiukset, vaan ei, jos haluaa hiuksensa kerroksittain ja revittyinä leikatuiksi ja kunnolla ohennetuiksi kuten minä haluan.
Värjään aina hiukseni itse, sillä ne muutamat kerrat, jolloin olen erehtynyt menemään kampaajalle värjäyttämään hiukseni, on tuloksena ollut vähintäinkin katastrofi -
sama koskee kampausta - paras kampaus syntyy itse föönaten.
ne näkyy kilometrin päähän nämä kotikäsittelyt joten ajattelen että voivoi, eikö tuo tajua miltä näyttää...
Kaikki kampaajat kun ei vaan tajua ja usko, että mulla on tukassa punapigmenttiä, joten tulos on porkkananvärinen, kun kampaaja yrittää kullanvaaleaa.
Ihan yhtä vaikeaa oli silloin, kun permanentit oli muotia: Mun tukasta tuli aina kaamee afro, kun ei ne kampaajat uskoneet, että mulla on taipuisa tukka, eli että pitää tehdä tosi miedoilla aineilla.
Ja sit yleensä ne kampaajat ei myönnä mitään virhettä, joten korjauttaminen toisella maksaa taas sen satasen... Ei kiitos.
Todellakaan itse tehden jälki ei voi olla kamalmpi kuin kampaajien loihtima ukrainalainen huora -look.
miten onnistuu leikata itse?
jos on kokemusta hiustenleikkaamisesta ja hiusten pituudesta riippuen on hyvä hiustenleikkuukone tai sakset, peilit, aikaa, kärsivällisyyttä ja pinnejä/ponnareita.
Kampaaja on leikannut hiukseni max 3 kertaa.
Itse leikkaan paremmin itselleni sopivat, olen leikannut kymmeniä vuosia. Leikkasin myös lasten hiukset murros-/aikuisikään. Olen leikannut myös mieheni hiukset.
Nuorempana tuli värjättyä, enää en värjää.
Tukkani on ns. luomu ja voi erittäin hyvin.
Itse olen leikannut aina mieheni ja lasten hiukset. Samoin omani leikkaan ja värjään itse.
Aiemmin leikkasin myös ystävieni hiuksia, mutta nyt kun asutaan kaukana toisistamme, se on jäänyt.
Mulla on pitkät ja paksut, osittain kerroksittain leikatut hiukset ja veitsellä "revityt" sivut, ja kehujakin tukasta on tullut.
Musta on mukava leikata omatkin hiukset ja kai jonkin sortin kätten taitokin on olemassa. Kauhistelen aina niitä hintoja, joita jotkut ystävät kertovat käyttävänsä kampaamoreissuillansa...
Itselleni tää hiustenleikkaus ei edes sinänsä ole mikään taloudellinen kysymys, vaan oikeasti on mukava laittaa omat ja muiden perheenjäsenten hiukset itse kuntoon.
ei joka kerta värjää ja leikkaa itse, vaan käy välillä kampaajalla. Nyt on hiustenkasvatusprojekti menossa ja pidän hiuksia pääasiassa ponnarilla, joten ei tarvitse olla kerrostettu tms.
Mä ainakin värjäsin ja leikkasin pitkiä hiuksiani itse vuosikaudet. Monet kyselivät, kenellä kampaajalla käyn, esim. raidat herättivät ihastusta.
miten onnistuu leikata itse?
jos on kokemusta hiustenleikkaamisesta ja hiusten pituudesta riippuen on hyvä hiustenleikkuukone tai sakset, peilit, aikaa, kärsivällisyyttä ja pinnejä/ponnareita.
täytyy olla tai sitten sen todella huomaa, että itse on värkännyt
Paitsi en värjää. Mulla on nyt pitkät hiukset, tosin lyhyetkin leikkasin itse. Ja värjäsin, kun sitä harrastin.
taloudellisena:)
Virnistelen aina, kun näen kampaamoiden hintoja.
Ihan yhtä persiilleen ne värjää, joten sit kun sitä pitää korjata, niin mieluummin oon siihen pilalliseen väriin satsannut 8 euroa kuin 60 euroa.
liian pitkäksi kasvaneen otsiksen ja tasoitti latvoja :) Mietin vaan että olenko pihi vai hölmö vai kupaakin :D
Ihan yhtä persiilleen ne värjää, joten sit kun sitä pitää korjata, niin mieluummin oon siihen pilalliseen väriin satsannut 8 euroa kuin 60 euroa.
ainakaan mulla ja väärä väriki tuli piti olla ihan eri.Kampaaja vaan sanoi oho ei nyt tullut kyllä ihan oikean sävyinen...argh
ainakaan mulla ja väärä väriki tuli piti olla ihan eri.Kampaaja vaan sanoi oho ei nyt tullut kyllä ihan oikean sävyinen...argh
Omasta mielestäni olen vain taloudellinen. Värjään itse tai äitini värjää (ei ole hiusalalla) ja leikkaan itse otsista ja äiti tarvittaessa tasoittaa latvoja. Samoin minä värjään ja leikkaan äitini hiuksia. Mitä sitä hullua maksaa kampaajille monia kymppejä tai satasiakin, kun jonain lauantai-iltana äidin luona kyläillessä saadaan alle kahdellakympillä kaikki aikaan.
se leikkaus jos hiukset on piikkisuorat ja tasaiset jokapuolelta, jos haluaa mitään kevennystä tai kerrostusta eli hieman ilmettä hiuksiinsa niin pitää olla jo hyvät välineet ja taitoa.
tai sitten sillä on ruma tukka :)