Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tunnetteko ketään joka olisi / oletko itse sairastunut psykoosiin?

Vierailija
21.02.2010 |

jakakaa tarinanne.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ja mieheni veli ovat skitsofreenikkoja, ja sairauteen kuuluu psykoottisia jaksoja.

Esim. veljeni telkesi psykoosissa itsensä huoneeseen kettingeillä, koska luuli että naapuri vainoaa. Vasta poliisi sai veljen avaamaan lukot :(

Vierailija
42/47 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku avais vähän tätä käsitettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoi jonkun ihmisen vainoavan häntä. Luuli että paholainen asuu yhdessä hänen lapsistaan. Lopulta lopetti syömisen ja nukkumisen, perhe jätti ja tämä mies päätti päivänsä. En tiedä olisiko mikään hoito tehonnut. Oli myös juonut aivonsa.

Vierailija
44/47 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi unohdella kaikkea, näki harhoja, laihtui kamalasti ja koki mieletöntä kauhua omassa maailmassaan. Ystävät toimittivat hoitoon. Pari kuukautta meni sairaalassa. Lääkkeillä ja terapialla nousi sieltä. Tuosta on pari vuotta ja nyt psykoosi on valitettavasti uusimassa.

Vierailija
45/47 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin myös dementia luokiteltiin psykoosiksi.

Reaktiivisessa masennuksessa lääkitys korkeintaan lievittää hieman oireita, mutta psykoosissa taas muu kuin lääkehoito ei juuri tehoa.

Hyvin harva paranee psykooseista kokonaan. Läheisten tuki on paras hoitoyhdistelmä lääkkeiden kanssa.

Vierailija
46/47 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainataas vähä wikipediasta

Vierailija
47/47 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lyhytkestoisessa psykoosissa pitkän valvomisen seurauksena. Kesti onneksi vain tosiaan sen aikaa, että pääsin sitten nukkumaan. Näin harhoja, jotka siis tajusin harhoiksi, esim. ötököitä kaikkialla, mutta näin myös ihan oikeita hallusinaatioita. Esim. samalla kun keskustelin mieheni kanssa, luimme monta tuntia sanomalehteä, josta mies myös näytti minulle kuvia ja luki kuvatekstejä ja keskustelimme niistä jne. En hetkeäkään kyseenalaistanut, että tässä olisi jotain outoa, kunnes mies sitten jossain vaiheessa ihmetteli mistä sanomalehdestä minä oikein puhun. Ei siis ollut olemassakaan mitään sanomalehteä. Olin paranoidi ja luulin kaikkien haluavan minulle pahaa. Jossain vaiheessa lähimuisti oli noin 10 sekuntia, keskustelusta ei todellakaan tullut mitään kun kesken lauseenkin jo unohti, mistä olimme juuri jutelleet jne. Nukkumalla tosiaan meni sitten ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi