Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt se selvisi, miksi äidit letut olivat niin pahoja kun olin lapsi

Vierailija
21.02.2010 |

tein lettuja ja äitini kehui niitä. Pyysi ohjetta. Hän yllättyi kun ohjeessa oli sokeria. Hän sanoi ettei ole koskaan laittanut sokeria tai suolaa lettuihin...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola kylläkin todella pienenä määränä.

Silti oman ohjeeni letut ovat suosittuja ja niitä "oikeita" lettuja lähipiirissäni.

Vierailija
2/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään kuulu sokeri lettureseptiin. Jos syödään jälkkäriksi, niin ripottelen aina paiston jälkeen letun pinnalle sokerin ja sitten seuraava pinoon jne.

Välillä syömme lettuja myös suolaisella täytteellä, niin silloin ei voi olla sokeria taikinassa (tai se ei ainakaan maistu hyvälle..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta letuista tulee hyviä, kun niihin laittaa sulatettua voita ja ei suolaa tai sokeria.

Vierailija
4/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos sen laittaa taikinaan. Sen sijaan laitan valmiiden lettujen päälle sokeria (harvemmin hilloa), ja tulee paljon parempaa näin. Sama juttu pannarin kanssa, ei sokeria taikinaan.

Suolaa kyllä laitan taikinaan hiukan.

Vierailija
5/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan sokeria lettuihin jotka on tarkoitus syödä hillon kanssa.

Jos taas aion laittaa suolaisen täytteen niin en laita taikinaan sokeria.

Vierailija
6/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tähän mennessä vain mansikkahillon, -jätskin tai sokerin kanssa... Suolainen puoli kiinnostaa!

Vierailija
7/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄTTYJÄ eikä lettuja ;)

Vierailija
8/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tähän mennessä vain mansikkahillon, -jätskin tai sokerin kanssa... Suolainen puoli kiinnostaa!

Vierailija
9/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄTTYJÄ eikä lettuja ;)

Vierailija
10/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeria niin lättyihin, vohveleihin kuin pannariinkin. Mä en oikein ymmärrä noita sokerittomia versioita, hyi. Ja mä en oikein tykkää hilloista, joten nuo ovat tuollaisinaan ihania. Olisi kamala syödä jotain "leivän" makuista ja laittaa siihen sitten sitä hilloa, josta en edes tykkää.

Vierailija
11/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin en käyttänyt suolaa ennen lätyissä, mutta kokkikoulussa opiskellessani tehtiin ekana vuonna lättyjä ja niihin pantiin ihan kunnolla suolaa, ei sokeria ollenkaan, ja ne oli tosi hyviä! Sen jälkeen olen käyttänyt suolaa kotonakin lätyissä...

Vierailija
12/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus myös meetwurstia tai kinnkua juuston kanssa.

Vierailija
13/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja hyvää tulee kun laittaa vaniljasokeria ja kermaa, suolaa tarvii, mutta ei todellakaan välttämättä sokeria. Nykyisin tulee tehtyä enemmän vohveleita kermalla ja vaniljasokerilla niistäkin tulee makoisia.

Vierailija
14/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juusto siis laitetaan vaikka raasteena lätyn päälle, tai tuorejuustoa jos on, niin tietty levitetään. Täytetäänkös niitä muuten vähän samaan tapaan kui tortilloja, vaikka kinkkupaloja, herkkusieniä jne?

Asun ulkomailla enkä ole löytänyt ranskankermaa, millaista se on, enemmän kuin kermaa vai kermaviiliä? Käviskö nuo ranskankerman sijasta?

Kiitos jos joku jaksaa vastata!!

-se joka kyseli täytteistä-

Vierailija
15/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut lättytaikinaan sokeria...eikä varmaan moni muukaan laita. Kyllä sitä makeutta tulee ihan tarpeeksi hillosta tai muista täytteistä.

Vierailija
16/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään sekä suolaa että sokeria. Lätyissä ei kai sitten sokeria käytetä.... ja siksipä meillä onkin aina syöty ja tullaan aina syömään lettujä eli räiskäleitä.

Vierailija
17/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sourcream, smetana tai joku vastaava löytynee ulkomailta

Vierailija
18/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lettuihin kuuluu vahan suolaa ja vahan sokeria, ja vaniljasokeria hieman jos tekee makeita. Ja vaikka tekee lettuja suolaisella taytteella niin hieman sokeria taikinaan siltikin, mut ei sitten vaniljasokeria. letut tosiaan pahoja jos ei ole suolaa ja sokeria.

Vierailija
19/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄTTYJÄ eikä lettuja ;)

Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli ;)

Vierailija
20/20 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun USAssa. Kiitos vastauksista. Smetana-ranskankerma on ilmeisesti paksumpaa kuin kerma mutta löysempää kuin kermaviili (sour cream)?