Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suunympärysihottumasta kärsiviä?

Vierailija
21.02.2010 |

Oletteko käyneet ihotautilääkärillä? Minkälaisen hoidon ja ohjeet saitte? Onko ollut apua? Mitä päivittäsiä ihonhoitotuotteita käytätte?

Minulla on ihottuma pahana. en ole käynyt lääkärissä vielä, mutta aivan selvä tapaus :( vinkkejä kaivataan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä... kiinnostaisi tietää kokemuksianne eri lääkerasvoista. Mikä tehosi, mikä ei?

onko muuten ruusufinnin ja suunympärysihottuman hoito jotenkin erilainen? Suunympärysihottumahan on ruusufinnin yksi alamuoto. Eli onko niin, että kun puhutaan ruusufinnin hoidosta, pätee samat asiat myös suunympärysihottumaan?

ap, joka odottaa tuskissaan lääkärille pääsyä :(

Vierailija
2/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärin vastaanotolle kun ihottuma suun ympärillä muuttui kivuliaaksi.

Lääkäri vilkaisi kasvojani ja tuumasi että 'sinulla on ruusufinni'. Määräsi antibioottikuurin ja voiteen jolla sen finnitaudin saa pidettyä kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan hirveän näköinen ja kortosonivoiteet todellakin vain pahentaa sitä. Kävin ihotautilääkärillä ja sain oikeat voiteet jne. Auttoi, muttei vienyt kokonaan pois. Sitten kun rupesin odottamaan kolmatta lasta, niin hävisi kokonaan, eikä ole sen koommin näkynyt. Liekö hormooneilla jotakin tekemistä asian kanssa..

Vierailija
4/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä on jokin allergia. Mutta mene kunnon ihotautilääkärille, niin saat apua.

Vierailija
5/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille siis suoraan. Älä mene yleislääkärille.

Itse olen atoopikko. Mulla allergiaa aiheuttaa sitrushedelmät ja tomaatti erityisesti suun ympärille. Ei siihen mikään muu auta, kuin välttää noita ruoka-aineita. Joskus jos on pahana, laitan vähän kortisonivoidetta. Normaalisti Bevita R -voide auttaa aika hyvin.

Vierailija
6/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli tuo, tosin ei suun ympärillä vaan nenän. Tosi inhottava, kutisee kovasti ja mikään tavallinen rasva ei todellakaan auta. Eli mene suoraan ihotautilääkärille, jos on perioraali saat pitkän antibioottikuurin.

Vierailija
7/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli suubympärysihottuma. En ole millekään ruoka-aineelle allerginen. Tämä vaiva alkaa aina joskus lokakuulla ja helpottaa taas kesän tullen. Valo ja lämpö tekee siis hyvää. Nyt kun on ollut erityisen kylmä talvi...suunympärys (lauka ja nenänalunen myös) on ihan punaisella ryyhkällä.

tavalliset rasvat eivät auta, kortisonirasvat vain pahentavat. Iho on kuuma, punoittava, kiristävä, kirvelevä. Kerran vuorokaudessa tuon ryyhkän päältä kuoriutuu iho :(

Olen menossa kyllä ihotautilääkärille. kiinnostaisi tietää muiden samasta vaivasta kärsivien kokemuksia hyvistä ihon puhdistus- ja kosteutus-aineista. Esim. puhdistusmaito pahentaa, mutta geelimäinen puhdistusaine ok. Onko kukaan käyttänyt BION-sarjan tuotteita?

ap.

Vierailija
8/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työt pari vuotta sitten ja meikkaan joka päivä. Värivoiteet ym. Ihottumaa ei enää ole, tulin siihen tulokseen että värivoide todellakin suojaa ihoa ulkoiselta ärsytykseltä. Alle hyvä kosteusvoide ja sitten kosteuttava värivoide. Olen atoopikko ja iho talvisin todella kutiava.

Vierailija
9/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ja tuli, vuodenaika ei vaikuttanut. Ihotautien poliklinikallakin kävin, kaikki mahdollinen testattiin mutta mitään syytä ei löydetty, ihottumaa oli suunympäryksen lisäksi muuallakin. Yksi syy saattoi olla stressi.

Sain kuitenkin reseptivoiteen (Protopic) jonka käytön jälkeen ihottuma lähti ja jos meinaakin tulla niin tuolla voiteella se paranee heti alkuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän