Miksiköhän jotkut ei saa lapsiaan kuriin? Vaikka sanktiot kovat.
Eräs neljäsluokkalainen poika kiusaa koulussa. Nytkin pojalla on kolmen kuukauden tietokonekielto. Poika on joutunut maksamaan erään toisen pojan lääkärikäynnin, koska oli lyönyt kepillä pään auki. Rehtorilta on jo pari varoitusta.
Siis vanhemmissa ei ole vikaa, tunnen heidät. Poika kyllä saa sanktionsa, hänet laitetaan pyytämään anteeksi ja kirjoittamaan anteeksipyyntökortteja ja muuta.
Poika itse on täyden kympin oppilas. Ehkä hän on turhautunut koulussa tai jotain. Hän EI OLE adhd, ei erityislapsi eikä villi. Mikä ihme siinä on, että vanhmmat eivät saa systemaattisella käytöksellä häntä kuriin?
Kommentit (22)
lähtisi vanhempia syyttämään suoralta kädeltä. Minulla on kaksi poikaa, joista toinen on kovapäinen ja toinen herkkä. Jos minulla olisi vain tuo herkkä poika, niin pitäisi itseäni erinomaisena kasvattajana. Mutta minulla on myös tuo jästipää, ja hän pitää minut nöyränä.
Ei auta kuin systemaattinen kurinpito ja luotto siihen, että se tuo tuloksia. Oma 8-vuotias tyttöni on superkiltti ja taapero on samalla linjalla tulossa perässä. Eipä tässä voi omalla kasvatuksella rehennellä vaan totuus on, että nämä lapset vaan on luonnostaan sellaisia pehmeitä ja tottelevaisia!