Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisitkö 7v. pojan uimahallissa naisten puolelle?

Vierailija
20.02.2010 |

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis 8v. ja kehitysvamma ja en veisi naisten puolelle, ei ole sopivaa.

Eivät myöskään koulussa mene naisten puolelle, vaan mukaan hankitaan mies avustajia.

Epäsopivaa ja siksi sitä en tee.

Tuskin te kaikki olette yksinhuoltajia eli miksei teidän miehet osallistu arkeen?

Kertoo siitä, että monella lapsella HUONO ISÄ, kun ei vie lastaan uimaan.

Niin mieheni vie nyt 6v. poikani uimakouluun, että pääsevät miesten puolelle.

Vierailija
62/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tekevät havaintoja ja voivat jakaa niitä keskenään, mutta siinä ei ole mitään aktiin viittaavaa seksuaalisuutta, vaan havaintoja siinä missä niitä tehdään kasvoista tai luonteenpiirteistäkin.

Miten ihmeessä me näemme lapsemme seksuaalisina objekteina toisensa silmissä? Miten ihmeesseä 7-v tyttö osaa hävetä 7 -v poikaa, ellei sitä hänelle vartavasten opeteta.

Jonka seksuaalisuus muuttuu kasvun ohessa. <a href="http://www.norssi.jyu.fi/kodin-ja-koulun-yhteistyo/vanhempainverkko/mui…" alt="http://www.norssi.jyu.fi/kodin-ja-koulun-yhteistyo/vanhempainverkko/mui…">http://www.norssi.jyu.fi/kodin-ja-koulun-yhteistyo/vanhempainverkko/mui…;

Lapsella on oikeus tuntea häveliäisyyttä

en väittänyt, ettei lapsi olisi seksuaalinen, vaan että lapsiin ladataan sellaista seksuaalisuutta, joka on aikuisten heihin sijoittamaa.

Lapsen ei tarvitse tuntea häveliäisyyttä 7 vuotiaana, jos hän tuntee, hänet on siihen kasvatettu, se ei ole sisäsyntyistä.

Lapsi ei luonnostaan häpeä itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kaikki 8-vuotiaat ovat sekaisin. Lapset eivät ole valittaneet yhtään, eivätkä näytä olevan vaikeuksissaa toimia, mutta vanhemmat valittavat minkä kerkeävät. Luulevat kai, että pikkupojat raiskaa niiden rinsessat.

Ällöttävää.

Vierailija
64/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisimme uimassa vain pari kertaa vuodessa, jos aina täytyisi olla mukana aikuinen mies. =( 6,5-vuotiastamme en laita vielä yksin miesten puolelle. Hän osaisi ehkä toimia siellä (vaikka käyttämämme uimahallin kaappien lukot on todella vaikeakäyttöisiä), mutta ikävä kyllä maailma, myös Suomi, on täynnä sekopäitä enkä altista lastani sellaisten kohteeksi.

Ymmärrän, että samanikäisiä tyttöjä voi kainostuttaa, jos poika on naisten puolella. Oma poikani kuitenkin vaan on vielä niiiiiiin lapsellinen, ettei lainkaan osaa "hävetä" omaa alastomuuttaan eikä myöskään tasan tarkkaan katsele ketään "sillä silmällä".

Olen ajatellut, että about 8 v mun täytyy hänet sinne miesten puolelle laittaa, mutta sitten myös silloin 5 v pikkuveli saa mennä mukaan. Huolehtivat sitten toisistaan siellä.

Vierailija
65/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten puolella. Äiti pitää pyyhettä edessä ettei kukaan näe pojan pippeliä. Pukeutuvat kopin edessä penkillä seisten että vain peppu näkyy. Minun mielestä tällöin vanhempien pitää ymmärtää että myös niitä saman ikäisiä tyttöjä voi se alastomuus häiritä ja eikä se ole kivaa sille pojallekaan.

Oma tyttöni on vasta 4 v enkä osaa sanoa minkä ikäisenä se häveliäisyys tulee esiin. Mutta olen kuullut että jotkut pojat ovat kiusanneet tyttöjä läskiksi tms. koulussa joita ovat nähneet naisten puolella uimahallissa.

Vierailija
66/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä niin, että pitää hävetä, vaan saa suojata itseään. Lapsen ei tarvitse olla alasti vieraiden ihmisten katseiden edessä, jos ei halua - riippumatta siitä, katsovatko muut häntä tai eivät.

Joku väitti häveliäisyyttä uskonnon tai kasvatuksen syyksi. Mitä pahaa on siinä, ettei altista lastaan sellaiseen, mikä ei tunnu hänestä hyvälle? Edellyttää vanhemmilta herkkyyttä seurata, missä kehitysvaiheessa oma lapsi on, eikä vain sokeasti tuijottaa ikävuosia.

Lapsen ei tarvitse tuntea häveliäisyyttä 7 vuotiaana, jos hän tuntee, hänet on siihen kasvatettu, se ei ole sisäsyntyistä. Lapsi ei luonnostaan häpeä itseään.

Vierailija
67/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kasvatus on saanut ne lapset tuntemaan itsensä noloiksi ja alastomuuden pahaksi.

Lapset eivät tee niin itse, vaan heihin kasvatuksella se istutetaan, ja sitä sitten vielä puolustetaan, että lasten pitää saada tuntea häpeää ja suojata itseään siltä, kun heille on se vahempien toimesta varta vasten opetettu.

Uskomatonta, miten hullujen seksististen vanhempien kanssa lapset elävät!

Vierailija
68/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisitkö 7v. pojan uimahallissa naisten puolelle?

miten sen nyt yksin laitttaisi sinne miesten puolelle??

ON vähän liian pieni menemään ihan yksin.

Vierailija
69/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää sen etäisän viemään lapsi uimaan!

- mitään etäisää, eli äiteen kanssa mennään joka paikkaan.

Vierailija
70/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on koulukavereille hirvittävän noloa jos oman luokan poika on samalla puolella ja pitää riisua. Ajattele asia niin, että mitähän vanhemmat ja lapset tykkäisi jos koko luokka vietäisiin uimaan ja kaikki laitettaisiin samalle puolelle alasti? Itselläni kolme poikaa.

Vierailija
71/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin te kaikki olette yksinhuoltajia eli miksei teidän miehet osallistu arkeen?

.

No meillä näin: mieheni kyllä osallistuu arkeen, mutta hänellä on ihosairaus, joka tekee rumia arpia ihoon = hän ei mielellään mene uimahalleihin (=ihmiset katsovat häntä pahasti, vaikka ko. sairaus ei olekaan tarttuva - eiväthän ihmiset voi tietenkään tietää ettei tartu + ovat huolissaan, eikä oikein voi ruveta siellä jokaiselle selittämään että "hei ei tämä tartu" :).

Niinpä poikani menee naisseurassa uimahalliin.

Vaikka isä osallistuisi arkeen, voi olla monia syitä (esim työajat jne) miksei pääse ainakaan joika uintireissulle mukaan!

Turhaa syyllistää.

Vierailija
72/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus tuntea häveliäisyyttä

...tuo mikä on "sopivaa".

Miettikää nyt esim kulttuureja, joissa on normaalia (eikä yhtään seksuaalista siinä mielessä kuin meillä ajatellaan) että naisilla on rinnat paljaana.

Vierailija
73/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajakki, saan kai mä tuoda sen naisten puolelle? Se saattaa vähän tuijotella, mutta ei kait se teitä haittaa, kun se ei pärjää itse siellä miesten puolella. Mua siis ei yhtään toi haittaa, niin ei kai se voi ketään muutakaan haitata.

Ihan oikeasti, yrittäkää nyt pikkasen ottaa muutkin huomioon.

T: Kolmen pojan äiti.

Vierailija
74/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä lapset alasti ovat suurempi uhka ja häpeä toisilleen kuin lapset alasti yksin aikusten keskellä

Vierailija
75/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi menee kouluun alkaa vaikuttaa se mitä muut kaverit ajattelee. Ekaluokkalainen on siinä ja siinä. Mutta mites kehitysvammaiset, minulla on 14 v poika, ihan on jo murrosiässä mutta isä ei halua olla yhteyksissä ja menenkö siis naisten puolelle pojan kanssa (lähinnä jää haahuilemaan miestensaunaan jos sinne päin jättää) vai hankinko jonkun miehen, joka vie pojan uimaan?

Vierailija
76/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kylpylässä 3-vuotiaani kanssa ja arviolta 4-5-vuotias poika "masturboi" saunassa, tyttöni huomasi heti, ja kysyi mitä tuo tekee. Vaihdoin nopsaan puheenaihetta, mutta kotimatkalla selvitin, että pojasta se varmaan tuntui mukavalle, mutta äiti ei ollut pojalle opettanut, että sitä tehdään vain kotona. Äiti oli koko ajan vieressä, mutta ei puuttunut pojan touhuihin mitenkään...

Vierailija
77/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinällä taulu jossa lukee ettei alle 10v lapsi saa kulkea allasosastolla ilman aikuisen valvontaa. Tämä tarkoittaa siis sitä että alle 10v lapsi on oltava aikuisen valvonnassa myös pesutiloissa. Tilanteen vaatiessa pojat äidin matkassa naisten puolella.

Äidit poikien kanssa miestenpuolelle.

Vierailija
78/79 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettäne pojat myös tulevat alasti suihkuun, peseytyvät kunnolla jne. Meillä on useaankin kertaan käynyt niin, että olen ollut tyttöjeni (n. 7-10v) kanssa naisten puolella pesulla, kun pukuhuoneesta on tullut kouluikäinen poika - ja aina on ollut uikkarit valmiiksi jalassa.

Pari kertaa kyseessä on oikeasti ollut tyttöjeni luokkakaveri ja kyllä meillä tytöille on tullut kiire laittaa itsekin uimapuku päälle. Tämä on se iso asia, mitä itse kritisoin: tuodaan poika naisten puolelle, mutta pojalla (ja vain pojalla!) on oikeus "suojata" itsensä, kun tytöt joutuvat tilanteeseen yllättäen ja alasti.

Toki tilanne olisi sama, jos yli-ikäinen tyttö menisi miesten puolelle.

Ja kyllä, meillä tytöt siirtyivät naisten puolelle, kun olivat 6-7-vuotiaita ja poika siirtyy miesten puolelle viimeistään kesällä, kun täyttää seitsemän.

Vierailija
79/79 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo monesti todettu, useimmissa halleissa raja on selkeästi se että kouluikäiset menevät omille puolilleen. Syy tähän lienee aika selvä, itsekin muistan jo 6-vuotiaasta lähtien olleeni hyvin kiinnostunut ja kiihottunut alastomista naisista/tytöistä. Toinen syy on välttää toisen sukupuolen kiusaantumista. Sekin hyvin järkevä syy, muistanpa tuollaisia kiusaantumisen hetkiäkin. Useimmat naiset täällä puhuvat vain siitä kuinka tytöt kiusaantuvat mutta kuten jo joku aiemmin totesi niin kyllä ne useimmat pojatkin yhtälailla kiusaantuvat, tapana on vain peittää se koska se kuuluu miehiseen kulttuuriin. Varsinaisesti asia ei aivan tähän enää kuulu mutta oletteko äidit tulleet ajatelleeksi että nuoria/teinejä poikianne saattaisi kiusata uimahallissa miesten puolella täysissä pukeissa liikkuvat naispuoleiset siivoojat? Vanhat siivojattaret eivät varmaan useimpia haittaa mutta tiedän uimahalleja (ja olen työskennellyt sellaisissa) joissa on jopa alle kolmekymppisiä tyttöjä siivoamassa. Omastanikin mielestä se on joskus hieman kiusallista (etenkin jos sattuu olemaan yksin suihkussa kun siivooja kävelee ohi, voitte arvata että katsoo suoraan kohti kun ei ketään muutakaan sinä ole) saati sitten (esi)teini-ikäisen pojan mielestä. Tiedän myös keskusteluistani siivoajien kanssa, että kyllä heitä kiinnostaa alastomat miehet, etenkin silloin kun siellä on nuoria ja komeita sellaisia. Näin on vaikka muuta joku haluaisi uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi