Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisitkö 7v. pojan uimahallissa naisten puolelle?

Vierailija
20.02.2010 |

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä aio kasvattaa omaa tytärtäni jonkin afrikkalaisen kulttuurin sääntöjen mukaan.

Lapsella on oikeus tuntea häveliäisyyttä

kulttuurinen juttu... ...tuo mikä on "sopivaa". Miettikää nyt esim kulttuureja, joissa on normaalia (eikä yhtään seksuaalista siinä mielessä kuin meillä ajatellaan) että naisilla on rinnat paljaana.

Vierailija
2/79 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri mieltä kanssasi?

Minä en ainakaan halua kasvattaa lapsiani ajattelemaan, että alastomuus on pahasta ja heidän tulisi hävetä itseään. Sen sijaan opetan, että on paikkoja ja tilanteita, joissa voi olla alasti ja paikkoja, joissa on pidetään vaatteet päällä. Miten lapsia sitten pitäisi ohjata? Mene vain kouluun alasti, jos haluat?

Ja ehkäpä vanhemmat eivät itse ole seksistisiä, vaan tämä kulttuuri.

idiootti kun se kasvatus on saanut ne lapset tuntemaan itsensä noloiksi ja alastomuuden pahaksi. Lapset eivät tee niin itse, vaan heihin kasvatuksella se istutetaan, ja sitä sitten vielä puolustetaan, että lasten pitää saada tuntea häpeää ja suojata itseään siltä, kun heille on se vahempien toimesta varta vasten opetettu. Uskomatonta, miten hullujen seksististen vanhempien kanssa lapset elävät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteissaunoja, -pesutiloja ja -vessoja?

Onko sekin seksismiä, että aikuisilla on eri tilat naisille ja miehille? Miksi yli päiväkoti-ikäisillä lapsilla ei olisi oikeutta siihen?

idiootti kun se kasvatus on saanut ne lapset tuntemaan itsensä noloiksi ja alastomuuden pahaksi. Lapset eivät tee niin itse, vaan heihin kasvatuksella se istutetaan, ja sitä sitten vielä puolustetaan, että lasten pitää saada tuntea häpeää ja suojata itseään siltä, kun heille on se vahempien toimesta varta vasten opetettu. Uskomatonta, miten hullujen seksististen vanhempien kanssa lapset elävät!

Vierailija
4/79 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei poika 8v ole enää aikoihin tullut naisten puolelle. Käyvät isänsä kanssa uimassa muutenkin. Siis meillä 3 poikaa. Normaali 7-8v poika EI TODELLAKAAN mene tyttöjen puolelle vapaaehtoisesti

Eiköhän tämä juuri osoita, että ongelma ratkaisee itse itsensä. Niin kauan kuin poika "kehtaa" tulla naisten puolelle (ilman uimahousuja) niin hänet voi sinne ottaa. Sama tietysti tytön kanssa.

Turvallisuuskysymyksenä on kyllä se, että lapsella pitäisi olla jonkinlainen uimataito ennen kuin voi itsenäisesti oleskella altaalla.

Vierailija
5/79 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla naisten puolelle, joten raja ei voi mennä siinä. Meidän uimahallissa on ainakin jo hallin puolesta asetettu ikäraja (alle kouluikäiset), jolloin saa mennä "väärän" sukupuolen pukkareihin. Sitä vanhemmat sitten menevät oman sukupuolensa mukaan.

Mielestäni on myös täysin aiheellista opettaa lapselle jonkinlaista häveliäisyyttä alastomuuttaan kohtaan. Kouluikäiset eivät enää juoksentele nakuna ihmisten ilmoilla vieraiden nähtävänä. Tämä on ihan lapsen omaksi suojaksi ja turvaksi, ja myös huomioonottaen MUUT ihmiset.

Vierailija
6/79 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ainakaan haittaisi tippaakaan, jos joku toisi

mutta entäs pojan kanssa samassa koulussa olevia tyttöjä?

Vierailija
7/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä hankalaahan se on laittaa vaikkapa poika, joka ei ole koskaan käynyt kyseisessä uimahallissa yksin vieraaseen paikkaan. Aika pieni on, että löytää paikat, saa kaapin lukkoon ja ei yhtään jännitä yksikseen. Mutta luulen, että täällä palstalla ajatuskin saa hirveät vastalauseet kaikumaan.

Vierailija
8/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole.

Vierailija
9/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mua haittaa, vaikka jonkun 7v poika naisten puolella olisikin.

Vierailija
10/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et lähettäisin yksin miesten puolelle niin pienen, jos ei tunne paikkoja ja ties mitä outoja tyyppejä siellä on.

Vierailija
11/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei olisi haitannut, eikä tyttö miesten puolella (jonne juuri 7v täyttäneenä isän kanssa yritti - ja selvisi sitten yksin naisten puolella).

Vierailija
12/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt eskarilainen joka keväällä täyttää 7v. Ja ajattelin juuri että pitääköhän pojan selvitä sitten keväästä yksin miesten puolella. Tuntuu hankalalta kun ei osaa edes uida viellä eli pelottavaa olisi laskea yksin selviämään altaille ja luottaa että poika ei menisi altaaseen ennen kuin tulen valvomaan. Myös kaapin käyttö voisi tuottaa ongelmia kun ei ole päässyt harjoittelemaan. juuri ajattelin että pitää ruveta nyt pikkuhiljaa poikaa siinäkin opettamaan.

Aiemmin ajattelin että kouluikäinen (eli 7v.) ilman muuta miesten puolelle koska on aika epämukaaa saman ikäisille tytöille jos esim. luokkakavereita naistenpuolella ja pitää ilkosillaan olla. Tuossa iässä kun tytöt alakavt olemaan jo kovin häveliäitä. Itselläni 9v. tyttö ja jo pari vuotta sitten hän oli ihan paniikissa kun kylpytiloissa oli tuttu poika joka vuotta nuorempi. Ei olisi halunnut olla ilman uimapukua pojan läsnäollessa jne. Eli siksi ne kouluikäiset pojat ainakin jo pitäisi olla siellä miesten puolella. Vaan nyt tuntuu että kovin on pieni viellä tuo oma poika selviämään ihan itsekseen.

Vierailija
13/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen vaihtoehto olisi mennä yksin miesten puolelle. (ja ei olisi siellä ennen yksin käynyt).

Jos taas isänsä olisi mukana, niin varmastikin silloin menisi miesten puolelle.

Hieman on täällä pervoja naisia, jos joku oikeasti kokee 7-vuotiaan pojan naisten puolella olon jotenkin "ongelmaksi".

Vierailija
14/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on isokokoinen, siis pitkä, 6 vuotias. En tiedä osaisiko hän 7 vuotiaana toimia yksin miesten puolella, koska käymme todella harvoin uimahallissa, eikä ole ns. "vakiuimahallia" missä käymme.

Kaikki paikat ovat oudot, voisi tulla hätä puseroon että miten kaapin ovet ja että varmasti huolehtii kaikki tavarat jne kaappiin...

Vierailija
15/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinällä taulu jossa lukee ettei alle 10v lapsi saa kulkea allasosastolla ilman aikuisen valvontaa. Tämä tarkoittaa siis sitä että alle 10v lapsi on oltava aikuisen valvonnassa myös pesutiloissa. Tilanteen vaatiessa pojat äidin matkassa naisten puolella.

Vierailija
16/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samat säännöt: maksava eli yli 7 vuotias menee sukupuolen mukaiselle puolelle.

Vierailija
17/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin joku tuolla kauniisti erityislapsia nimitti, mutta tämä "vajakkius" ei näy päällepäin? Joudunko selittelemään kaikille, että 7-vuotias poikani onkin oikeasti vasta 4-vuotiaan tasolla, vai saammeko olla rauhassa siellä naisten puolella? Vai onko meiltä pääsy kielletty uimahalleihin? Kovasti tätä olen viime aikoina pohtinut, kun alkaa tuo maaginen 7 vuoden ikä lähestymään..

Vierailija
18/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä naisten puolella on eka- ja tokaluokkalaisia poikia.

Vierailija
19/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinällä taulu jossa lukee ettei alle 10v lapsi saa kulkea allasosastolla ilman aikuisen valvontaa. Tämä tarkoittaa siis sitä että alle 10v lapsi on oltava aikuisen valvonnassa myös pesutiloissa. Tilanteen vaatiessa pojat äidin matkassa naisten puolella.

Vierailija
20/79 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Viittaan siis siihen kommentoijaan, joka sanoi, että onpas paljon pervoja äitejä...). No tuskin! Minua ei tosiaan pienet pojat haittaa, mutta minulla on itsellä yhtä pieni tyttö ja häntä haittaa. Ei todellakaan ole mukavaa hänen mielestään jos joku poika vaikkapa samasta koulusta istuu vieressä lauteilla kun hänellä ei ole vaatteita päällä. Ajatelkaa kiltit ihmiset muitakin kuin vain sitä omaa lastanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi