Taas äiti jätti lapsensa yksin kotiin
Siellä ne 4, 6 ja 8 vuotias ovat keskenään kotona. Toivottavasti siellä ei tapahdu mitään. Äiti on poissa kotoa noin tunnin, joka ilta. Siinä ajassa kyllä voi tapahtua mitä tahansa.. Miten jotkut voi vaan jättää keskenään lapset. Mä olen varmaan vaan ylisuojeleva. Mun tekis mieli ilmottaa tosta lastensuojeluun, mutta en mä varmaan voi.. Kyllä se arvaa et se olen mä, jos ilmoitan. Pystyykö sinne ilmoittamaan jotenkin muuten kuin soittamalla?
Kommentit (14)
8v kyllä katsoo nuorempien perään kun esim vien koiran lenkille. Jos tulee hätä niin isompi soittaa mulle.
Onhan moni ekaluokkalainenkin yksin monta tuntia joka päivä...
ei 8 vuotiasta voi eikä SAA velvoittaa vahtimaan 4v ja 6v sisarruksiaan!
Kyllä minä olen jättänyt 7- ja 4-vuotiaat keskenään tunniksi joitakin kertoja. Kumpikin lapsi on järkevä ja tietävät kyllä mitä kotona saa tehdä ja mitä ei.
voi jättää vielä koululaisenakaan yksin...liekkö sitten joku adhd tai jotain. Kyllä minä itsekkin olin 5 vuotiaana yksin ja ihan normaali minusta kasvoi.
t.kolmen lapsen äiti
En mietikkään asiaa sitten sen enempää, ei taida kuulua mulle tuo asia..
T:ap
pienet lapset yksin kotiin, kun ei vaan tiennyt millon mun mies oli töistä kotona. Mies on joskus kotona jo aamupäivästä, joskus vasta iltasella. Naapuri ei ihan ymmärtänyt tätä ja luuli, että lapset oli yksin kotona, kun mä lähin ulos. Pikkusen tuli paha mieli, että miten joku voi tollasta kuvitellakaan musta. Lapset oli kuitenkin sillon alle 3-vuotiaita.
Ootko ap täysin varma, että oot kytännyt tarpeeks tiiviisti ja että lapset todella on keskenään?
Se on heitteillejättö prkl vieköön! Soita sinne lastensuojeluun nimetön puhelu,niin johan rupeaa tapahtumaan. Toi on niin VASTUUTONTA!!!
8v. ei ole tarpeeksi vanha katsomaan noin pienten perään ja noi puheet, että olinhan minäkin aikoinaan yksin 5v.niin joo, silloin ei paljon välitetty muutenkaan mistään ja lapset eivät saaneet olla lapsia tarpeeksi pitkään vaan heistä kasvatettiin pikkuäitejä jo 5v.
Helkutti, että tollaiset toopet saavat mun verenpaineen kohoamaan.
Ilmoita heistä tai olet osa syyllinen jos heille jotain tapahtuu, haluatko elää sellaisen fiiliksen kanssa loppuikäsi!!??
toisten naapureiden kakaroiden asiat????
hankkikaa elämä.
Älkää vahingossakaan puuttuko kenenkään lapsen eläämään,jos heidän omat vanhemmat ovat niin typeriä, etteivät heistä osaa pitää huolta!! Just tollaisia "kunhan vain omistani pidän huolta, muiden lapsista viis"
Itsekeskeistä porukkaa koko av täynnä! Mihinkäs tää meno oliskaan muuttunut 7 vuodessa. Murrrr
4v. ei saa jättää yksin kotiin( ihan ehdoton juttu).
6v. on sillä rajalla. Itse en jättäisi ja en tiedä ketään, joka jättäisi. Jos on täyttänyt juuri 6v. niin ei, mutta jos täyttää kohta 7v. niin voi olla yksin tunnin kotona.
8v. Pitääkin osata olla yksin kotona, mutta ei saa vahtia 6v. ja 4v. lasta.
Eli päätös on sinun haluatko ilmoituksen tehdä!
kun vanhemmat lähti baariin, ei ylittäny uutiskynnystä.
Onneks nykyään tällaseen reagoidaan ja näitä saa lukea lööpeistä.
4v. ei saa jättää yksin kotiin( ihan ehdoton juttu).
6v. on sillä rajalla. Itse en jättäisi ja en tiedä ketään, joka jättäisi. Jos on täyttänyt juuri 6v. niin ei, mutta jos täyttää kohta 7v. niin voi olla yksin tunnin kotona.
8v. Pitääkin osata olla yksin kotona, mutta ei saa vahtia 6v. ja 4v. lasta.
Eli päätös on sinun haluatko ilmoituksen tehdä!
toisten 10-vuotiaatkin on pidetty niin pumpulissa tai jotain, ettei ne osaa aikuisenakaan voidella leipäänsä. On 5-vuotiaita, jotka on oma-aloitteisia ja fiksuja, löytävät kaapista esim. aamuisin aamiaisensa VAIKKA äiti/isä on vieressä ja voisivat palvella. Toisten annetaan oppia tekemään asioita itse.
Mutta ap jos olisin minä, minulla olisi pokkaa kyllä kysyäkin asiasta ko.äidiltä. Jos niin paljon toisten asiat kiinnostaa, pitäisi niistä varmaan kehdata päin naamaa sitten puhua, EIKÖ?????
heidät keskenään, niin se vain on. Jos olisivat edes 2v vanhempia koko jengi. Mihin äiti sit häipyy tunniksi aina? etkö voi puhua asiasta hänen kanssaan?