Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 4- ja 5-vuotiaat 14-vuotiaan serkun kanssa

Vierailija
20.02.2010 |

kaupunkiin elokuviin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka vastuuntuntoinen teini, meidän lapsiin ei voi luottaa. Saattavat keksiä jonkun höhlän jutun ja kaatua liukuportaissa, juosta auton alle, eksyä kädestä jne.

Vierailija
2/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-ja 5v ikäiset vielä aivan liian pieniä moiseen retkeen ja tuo 14v liian nuori ottamaan kaupunkireissun ajaksi vastuun noin pienistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 3-vuotiaani on käynyt 13-vuotiaan serkkunsa kanssa linja-autoretkellä jätskibaarissa ja hyvin meni.

13v on muutenkin ulkoiluttanut lapsiani ja muksut on hänelle esimerkillisen vieraskoreita...

Vierailija
4/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ovat kyllä kilttejä,mutta kuitenkin jotain aina saattaa tapahtua..ap

Vierailija
5/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään ole sattunut..ap

Vierailija
6/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 3-vuotiaani on käynyt 13-vuotiaan serkkunsa kanssa linja-autoretkellä jätskibaarissa ja hyvin meni.

13v on muutenkin ulkoiluttanut lapsiani ja muksut on hänelle esimerkillisen vieraskoreita...

Yhteen ehtii se serkkukin jo kiinnittää huomiota koko ajan, kaksi on IHAN eri asia.

Terkuin kolmen lapsen äiti, joka ei ikinä antaisi omiaan kaupunkiin tuon ikäisen serkun kanssa.

Vierailija
7/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiselle sattuu jotain, niin miten se 14-vuotias toimii siinä tilanteessa? Jättääkö toisen niille sijoilleen vai osaako huolehtia molemmista?

Kokeile eka siten, että menee vaan jomman kumman kanssa.

Vierailija
8/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä päästäisin meidän 14-vuotiaan serkun kanssa joka on hoitanut lapsia paljon.

Mutta riippuu tietenkin juuri tosi paljon siitä, kuinka paljon serkku on lasten kanssa ollut, millainen auktoriteetti hänellä on lapsiin ja millainen reitti sinne elokuviin on.

Meillä on elokuvateatteri kävelykadulla ja vaikka menisivät bussilla, ei esim. kadun ylityksiä tulisi mennessä kuin tässä meidän kulmalla ja takaisin tullessa keskustassa yhden kadun ylitys.

Vierailija
9/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3vee oli tosissaan 13veen kanssa retkellä, mutta eipä tullut mieleen, että aika paljon luottamukseeni vaikuttaa se, että teini on suurperheen vanhin tytär, joka esim. saattaa eskarilaisen koulumatkallaan eskariin ja hoitaa häntä koulun jälkeen usein vanhempien kotiintuloon asti. Ja on tottunut vastuuseen ja pieniin lapsiin.

Vierailija
10/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tuossa iässä kulkenut siskoni ja serkkuni (minua siis nuorempia) kanssa paljon, milloin puistossa, kaupungilla jne.

Toki riippuu missä kaupungissa asuu. Täältä Vantaalta en nyt ihan Helsinkiin päästäisi, mutta tuohon meidän lähellä olevaan isoon ostoskeskukseen kylläkin.

Lastemme 15v. serkun valvontaan voisin päästää meidän molemmat lapsetkin eli 6v ja 2v., pärjää kyllä heidän kanssaan. No, en ihan kaupungille, mutta ulos tai lähikauppaan kylläkin.

Vierailija
11/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ainahan se riippuu näistä lapsista, et millaisia ovat.

Toiset on luonnostaan huolehtivaisia ja osaavat ottaa vastuuta ja sitten taas näistä pienistä, rauhallisia.

Vierailija
12/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja takaisin?kyllähän ne siellä leffassa pärjää

ap

Vierailija
13/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskaltaisin päästää omani samanikäisen (siis 14v.) serkun kanssa ilman muuta. Omat lapseni eivät ole niin arvaamattomia. Itse asiassa käyttäytyvät muiden seurassa aina paljon paremmin kuin omien vanhempiensa.

Vierailija
14/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin huomaa heti kenen lapset on vilkkaita tai muuten ei niin hyvin kasvatettuja.

Ihan samahan tuo on voiko 6v:n jättää yksin kotiin useammaksi tunniksi koulun jälkeen?

Kyllä voi jos on rauhallinen ja kasvatettu lapsi.

Itse tunnet ap parhaiten lapsesi!

Vierailija
15/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen vanhimman kanssa päästäisin, sellaisen, joka ei ole joutunut paljon lapsia hoitamaan, en.

Itse hoidin reilusti nuorempaa pikkuveljeäni paljonkin tuon ikäisenä, ja olin jonkun verran lapsenvahtina myös vieraille lapsille. Mutta silti muistan ainakin yhden tilanteen, jossa vieraan lapsen käytös tuli ihan puun takaa. Pikkuveljen käytöstä nimittäin osasi ennakoida ihan eri tavalla kuin tuttavaperheen lapsen, jota näin paljon vähemmän. En usko, että mua olisi voinut päästää kaupunkiin kahden noin pienen serkun kanssa, vaikka kokemusta lapsenvahtina olikin!

Vierailija
16/16 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näissäkään ei ollut kyse mahdottomista rasavilleistä kakaroista, vaan lapset vaan käyttäytyivät ja reagoivat asioihin eri tavalla kuin pikkuveljeni. Se yllätti teinin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän