Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku kertoa miksi joku nykynainen käyttää enää SITEITÄ?

Vierailija
19.02.2010 |

Ei voisi olla ällöttävämpää ja antiikkisempaa asiaa, kyllä on nykyaikana aika paljon kätevämpiäkin kuukautissuojia kuten tamponit ja kuukuppi. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi joku haluaa pitää housuissaan veristä sidettä?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kokemuksesta ettei minulle ainakaan sovi se 2-3h tampoonin vaihto, koska alkaa paikkani kutisemaan ihan vimmatusti. Liekkö sitten tampooneissa jotain materiaalia mikä ei sovi.. en tiedä mutta tämän takia vaihtelen eli siksi käytän myös sidettä välillä.

Niin ja kuka nyt pitää ihan veristä sidettä housuissa.. veikkaan että kun sen kastumisen tuntee niin menee vaihtoon :)

Vierailija
62/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi olla ällöttävämpää ja antiikkisempaa asiaa, kyllä on nykyaikana aika paljon kätevämpiäkin kuukautissuojia kuten tamponit ja kuukuppi. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi joku haluaa pitää housuissaan veristä sidettä?

Kirjoittelepa samaa Aasian/Afrikan suunnalla, esimerkiksi ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponien vaihto on epämukavaa ja sattuu. Ja ajatuskin kuukupista ällöttää. Siteen voi laittaa ja poistaa suht hygieenisesti. Eikä mulla ainakaan veri lorahtele eikä turskahtele.

Vierailija
64/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuparikierukka ja koen epämiellyttävänä ja arveluttavana sen kuukupin imun. Muutenkin kuukuppi tuntui pahalta, kun se valui alaspäin. Tamponeissa on terveydellisiä riskejä. Siteet ovat turvallisimman tuntuisia ja sopivat mulle siksi.

Vierailija
65/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on jotain vitun kasvissyöjiä tms varten...

Minä ainakin käsittääkseni syön lihaa ja käytän kuukuppia :D

Vierailija
66/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on jotain vitun kasvissyöjiä tms varten...

Minä ainakin käsittääkseni syön lihaa ja käytän kuukuppia :D

Vierailija
67/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ottanut selvää sen aiheuttamista solumuutoksista.

Itse käytän kuukuppia. Ensimmäisen kolmen päivän aikana minun täytyy tyhjentää se vähintään 5 kertaa ja joka kerta on aivan täysi. Joskus se täyttyy tunnissa ja joskus taas kolmessa, joten minun on pakko käyttää siteitä varmistamassa se ylivuoto, joka tule, kun kuppi on jo täysi.

Siksi minä käytän sidettä. Parempi se, kuin kulkea housut veressä?

Vierailija
68/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös helppo ja mukava.

Minä kuulun niihin jotka eivät halua pistää sisäänsä mitään tamponia tai kuppia. Kokeiltu on, ei enää kiitos.

Vierailija
69/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahan bakteeritoksikoosin tamponista, joten en tykkää niitä enää käyttää. Kuukuppia voisin kokeilla. Minulla ei ole ongelmia siteiden suhteen, harmi jos ap:ta ällöttää, mutta eipä sun tarvitsekaan minun housuissani viihtyä :)

Vierailija
70/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettikaupoista ja joistain luontaistuotekaupoista

Vierailija
71/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen sen kyllä ihan itse. Ällömpää kuukupin tai tamponin kanssa olisi lutrata.

Vierailija
72/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin kuukautisvuodon olevan erittäin runsasta. Itselläni pahimpina vuotopäivinä (2pv/kierto) vuoto on niin runsasta, että jos laittaa maxi-tamponin, niin tamponi voi tulla täyteen jo muutamissa minuuteissa - puolessa tunnissa ja side on ehdottoman välttämätön. Myös "normaaleina vuotopäivinä" tamponi täyttyy nopsaan niin, että vuotoa alkaa tulla läpi tamponin siteeseen. Tämän vuoksi todellakin käytän ja tulen käyttämään siteitä.

Vierailija
73/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukan kanssa en voi käyttää tamppooneja!

Vierailija
74/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen, jolla on naisen värkit, voi mollata toista naista, jolla vastaavat värkit...Paino sanalla "vastaavat". Eihän näitä kahta samanlaista ole, joten nykyaikana nykyaikainen nainen voi valita itselleen sopivan.Loukkaavaa ja törkeää kritisoida jotakuta siteen/tamponin muiden välineiden käytöstä siksi, että kyseinen menetellmä ei itselle sovi. Ja kaikki kun ei kaikille sovi.

Vierailija
75/100 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliin jos haluaa _vähemmän_ vuotoa.

Tulehduskipulääkkeet lisää vuotoa.

käytetään vuodon hillitsemiseksi.

t. lääkäri.

Vierailija
76/100 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tamponeja, jotka ovat helpottaneet elämää todella paljon! Outoa ettei kenelläkään muulla ollu tamponeista hyvää sanottavaa. Tietenkin öisin ja viimeisinä päivinä käytän siteitä. Vaihdan tampoonin parina ekana päivänä n. 3 h välein ja vuodon hieman vähennettyä n. 5 h välein, joten en nää vaihtoa yhtään vaikeana. Lisäksi se on todella helppo laittaa, eikä sitä tunne yhtään. Ja tämä on vain minun kohdallani, jos jollekin ei tamponi sovi, nii sit käyttää siteitä tai kuukuppia, ei siinä sen kummempaa.

Ihme että edes pitää tulla arvostelemaan muita siteiden käytöstä. Eikai kukaan niitä huvikseen käytä, mielummin minäkin sidettä käyttäisin kuin kulkisin ihmisten ilmoilla housut veressä..

Vierailija
77/100 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se veri siteeseen mitenkään "lorahda" siksi, että ei siihen siteeseen mitään tyhjää ilmaa jää, vaan se on tiukasti haarovälissä kiinni.

Ainakin näin menkkojen ekoina päivinä, jolloin vuoto on runsaimmillaan. Tänäänkin heräsin inhottavasti siihen, kun lorahti oikein kunnolla siteeseen ja tuli hyytymiäkin mukana (yök). Siitä sitten kiireenvilkkaa ylös ja vessaan kesken makeimpien unien... Yritän aina menkkojen aikana nukkua kyljelläni, koska silloin ei tule niin paljon vuotoa kuin selällä maatessa.

Olisi ihanaa, jos menkat saisi jotenkin kokonaan pois. Vaan ei, niitä täytyy kestää vielä ainakin 25-30 vuotta.

Vierailija
78/100 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala tunkee sisääni mitään kippoja. Ja piruako se kenellekään kuuluu.

Vierailija
79/100 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mielelläni käyttäisin pelkkää mini-tamppoonia, mutta kun superplus-tampax JA yöside ovat kyllä pahimpina vuotopäivinä ihan pakolliset :( Ja silti saa puolen tunnin-tunnin välein vaihtaa nekin!! Ja syön sitä ibuprofeenia myös..

Ja todellakin lorahtaa välillä. Mieluummin sitten sinne siteeseen kuin että valuu housunlahkeesta pitkin lattioita vaikkapa työpaikalla..!!

Että olkaahan siskot tyytyväisiä vaan jos teillä on kohtuulliset vuodot..ei ole kivaa tällainen..

Vierailija
80/100 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nuorena käytin siteitä ja en tullut jostain syystä ajatelleeksi, että tamponejakin voisi käyttää. Sitten kun ekaa kertaa niitä ostin (jotain 23-v olin jo), niin oi sitä mukavuutta ja helppoutta!

En siis todellakaan enää omasta valinnastani siteitä käyttäisi. Mutta eihän se mua tietenkään haittaa, jos joku tykkää käyttää :) En vaan ehkä ihan ymmärrä, kun minusta ne hiosti ja kutitti ja liikkui välillä paikoiltaan ja vuosi ohi ja oli ärsyttävää vaihtaa ja olo ei ollut raikas. Joka kuukautisten aikaan sai pyykätä likaantuneita alushousuja. Mutta tamponeista ei voi mennä ohi, puhdas olo!

Onkohan kaikki siteitä käyttävät kokeillut joskus tamponia?