Voisko joku kertoa miksi joku nykynainen käyttää enää SITEITÄ?
Ei voisi olla ällöttävämpää ja antiikkisempaa asiaa, kyllä on nykyaikana aika paljon kätevämpiäkin kuukautissuojia kuten tamponit ja kuukuppi. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi joku haluaa pitää housuissaan veristä sidettä?
Kommentit (100)
on noi kätevät "siirrä menkkoja"-pillerit.
T: ei menkkoja vuosiin :-))
Siis mikään ei ole niin kamalaa, kuin se tunne, kun siteeseen lorahtaa verta. Ei aikuinen, itseään kunnioittava ihminen kulje rätti perässä. Ei kertakaikkiaan.
Tamponit eivät tunnu hyviltä, jos vuotoa on vähän ja jos on paljon, ne eivät pidä.
Se kamala kuukuppi mulle ei vain kertakaikkiaan sovi. JOstain syystä se saa mulla aikaan ilmiön, että kaikki vuoto tulee ulos päivässä, jolloin uin veressä. Lisäksi sen tyhjentäminen on minusta todella epämiellyttävää ja hankalaa oudommissa oloissa. Siteen taas voi vaihtaa lähes missä tahansa, vaikkei pääsisi pesemään käsiä.
että kuukuppina pitäisi käyttää vähintään mariskoolia, ellei peräti aaltomaljakkoa. Onneksi ei ole vuotoja laisinkaan, kiitos h-kierukan. Ja normioloissa käytin aikaisemmin siteitä.
Se ei sieltä niin vaan irtoa...
mulla laskeumaa sen verran paljon, etten enää voi käyttää tamponia. Mutta onneks menkat on niin vähäiset et pärjään pikkuhousun suojalla/ pumpulipallolla.
Inhoan myös siteitä, mutta tämäkään asia ei ole niin musta-valkoinen että joko/tai.
kuukautistenkin pitänyt olla jo ihan out? Tästähän joku hiljattain täällä vauhkosi posliiniaiheisessa ketjussa. Kun nykyään on kaiken maailman pillerit ja kierukat, niin ei kai kenelläkään ole enää kuukautisiakaan. :D
Vai itsekunnioitus on tässäkin asiassa jo kyseessä...
kuukautiset pois ei ole vaikka on pillerit. Käytän siteitä ja vaihdan tiuhaan kun on vuoto runsasta. Tampooneita en voisi myöskään edes kuvitella käyttäväni. Ja kuukuppia en ole nähnytkään.
Mä käytän ihan vain siksi kun mulla on vielä jälkivuotoa, synnytyksestä 1,5 viikkoa. Housut menis muuten likaisiksi.
sitä ei voi varmaan pitää jos verta tulee vain vähän, kuten menkkojen alussa ja lopussa.
kuppia voi pitää vaikka ei tulis vuotoa ollenkaan, esim laittaa se jo valmiiksi sinä päivänä, jolloin tietää menkkojen alkavan. ei kuivata limakalvoja, koska ei ime itseensä mitään, kuten tamponit, joten on turvallinen noinkin.
Niin pienet vuodot että kuivan tamponin kiskominen ulos on yhtä tuskaa. Pikkuhousunsuoja riittää.
Runsaiden kuukautisten käypä hoito -suositus:
Lääkehoito
Hoito määrätään yksilöllisesti potilaan tilanteen mukaan. Lähes puolella potilaista tulehduskipulääkkeet vähentävät kuukautisvuodon määrää viidenneksellä tai jopa puoleen aiemmasta. Erilaisten tulehduskipulääkkeiden tehoissa ei ole todettu eroja. Ne myös vähentävät tehokkaasti kuukautiskipuja: jopa seitsemän naista kymmenestä saa helpotusta oireisiinsa. Annos runsaita kuukautisia hoidettaessa on sama kuin kivun lievityksessäkin. Siinä tapauksessa, että potilaalla epäillään olevan vuotohäiriösairaus, tulehduskipulääkkeitä ei tulisi käyttää.
Taisi tulla aikamoiseksi mörskäksi tuo alapää ja kohtu laskeutunut. Ei tunnu vaan enään hyvältä.
kuukupista. Aiheuttaa samat oireet kuin ehkäisyrengas. Hirveä kutina ja pillu on kuiva kuin saharan autiomaa. Olen hyvin allerginen kaikelle joten jotain allergisoivaa tuossa kuukupissakin on.
Tampponia en voi käyttää koska on hormonikierukka. En tykkää muutenkaan tamppoonista ja käytän sitä vain jos on pakko mennä esim uimaan. Edellinen hormonikierukka poistui kun olin uimassa ja otin tampponia irti niin kierukka lähti samalla :/
Siteet on minusta kaikista mukavampia muutenkin.
sopivimman vaihtoehdon. Ja että vaihtoehtoja on, ajatelkaa:-)! Itse käytän nykyään aina sieniä. Riittäviä, varmoja ja mukavia. Tässä kun oli sienet hukassa, kaivoin hädissäni vanhan kuukupin hätiin;-D. Ennen sieniä ja kuukuppia käytin kestositeitä. Ja tosi kauan ennen niitä tavallisia kertakäyttösiteitä ja joskus nuorena tamponeja. Oikeasti, minusta paras vaihtoehto ovat nuo sienet! Eivät tunnu missään, ovat varmoja, ellei nyt ole ihan jumalaton vuoto - silloinkin voi tunkea sisäänsä kaksi sientä:-D.
Että voit tehdä tälläisen typerän aloituksen. Ehkä meillä siteitä käyttävillä on ihan hyvät syyt käyttää niitä. Niin on mullakin ja se ei sinulle kuulu.
kuka haluaa, kuka ei,käsitellä verilimaista kuppia....yöks. ei se kuulu sulle mitä kukakin käyttää.
Kertokaa lisää noista sienistä, mistä saa ja miten hoidetaan?
täälläkin, muuten korkeintaan tuplaturvana tamponin kanssa, jos joutuu tilanteeseen jossa ei välttämättä pääse heti vessaan...