Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku kertoa miksi joku nykynainen käyttää enää SITEITÄ?

Vierailija
19.02.2010 |

Ei voisi olla ällöttävämpää ja antiikkisempaa asiaa, kyllä on nykyaikana aika paljon kätevämpiäkin kuukautissuojia kuten tamponit ja kuukuppi. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi joku haluaa pitää housuissaan veristä sidettä?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella runsas vuoto on varmasti sitten eri juttu. Siitä ei ole kokemusta. Ymmärrän kyllä, jos siksi on pakko käyttää siteitä.

Vierailija
82/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kuukautissientä, muutama vuosi sitten käytin kuppia. 6-7 vuotta sitten kestositeitä. Nyt on joskus tullut tilanteita, että kuukautisten aikana esim. sienen käyttö on ollut tosi tuskallista - en tiedä miksi:-/. Olen käyttänyt osaksi kertakäyttöisiä siteitä. Myös se vaikuttaa, että työpäivän aikana mahdollisuus peseytymiseen on kehno. Helpointa on vaihtaa kertaside..sinänsä huono juttu! Vaadin itse työpaikalle käsisuihkun vessaan, kesti pari-kolme viikkoa se sinne saada.

Tyttäreni (13) käyttää nyt kertasiteitä, en tosiaankaan aio hänelle markkinoida sieniä tai kuukuppeja..kestositeitä sitten, kun on valmis pesemään niitä itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei tarvitse?

Noita kestositeitä mä en ymmärrä, kiva pestä verisiä rättejä YÄK!

Vierailija
84/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käyttää sidettä/tamponia, joku edellä mainitusta vaan toista,joku kuukuppia jne.

Eli kaikki voi ottaa ihan rauhallisesti ja käyttää kuukautisten aikana juuri sitä/kautta niitä suojia mikä parhaimmalta tai hyväksi havaitulta tuntuu:)

Vierailija
85/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulehduksia. Pari kertaa olen joutunut pakosta käyttämään tampaxia, on surkea tuote, koska ei laajene leveyssuuntaan, kuten ob.

Ainoa mitä en ymmärrä,on se, että nykyaikaiset naiset käyttävät kestositeitä! Mun äiti ja sisaret käyttivät sellaisia kun olin lapsi. Itselleni ostin sitten kyllä kaupasta oikeita siteitä.

Vierailija
86/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää muuta kuin siteitä tiettyjen ongelmien vuoksi ja yritän osaltani pitää hitaasti maatuvaa jätevuorta mahdollisimman pienenä. Olen ostanut itselleni 10 värikästä, kaunista kestoyösidettä, joita pesemällä olen pärjännyt pari vuotta. Tietenkin huuhdon heti kylmällä ja pesen tarpeeksi kuumalla vedellä jne., että pysyy homma hygienisenä :).

Vierailija
87/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kokeillut kaikki tamponia... huoh. Minulle ei tamponit sovi, tuntuu iljettävältä koko ajan ja laittaminen sattuu. Siteet on aivan hygieenisia ja mukakavia, kun niitä vaihtaa tarpeeksi usein.

Mutta ei jumalauta, kyllä se pitää akkojen saada vitturäteistäkin tappelu aikaiseksi.

Ihan nuorena käytin siteitä ja en tullut jostain syystä ajatelleeksi, että tamponejakin voisi käyttää. Sitten kun ekaa kertaa niitä ostin (jotain 23-v olin jo), niin oi sitä mukavuutta ja helppoutta!

En siis todellakaan enää omasta valinnastani siteitä käyttäisi. Mutta eihän se mua tietenkään haittaa, jos joku tykkää käyttää :) En vaan ehkä ihan ymmärrä, kun minusta ne hiosti ja kutitti ja liikkui välillä paikoiltaan ja vuosi ohi ja oli ärsyttävää vaihtaa ja olo ei ollut raikas. Joka kuukautisten aikaan sai pyykätä likaantuneita alushousuja. Mutta tamponeista ei voi mennä ohi, puhdas olo!

Onkohan kaikki siteitä käyttävät kokeillut joskus tamponia?

Vierailija
88/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kuukupista tulee sietämätön olo. Joudun ottamaan reilusti buranaa, jotta kestän olla sen kanssa. Vatsani puolestaan ei enää kestä buranaa, joten se siitä.

2) kun laitan kupin paikoilleen toisen tyhjennyksen jälkeen eli viitisen tuntia ensimmäisen laiton jälkeen, toosani ei tykkää siitä. Se on aika herkkä.

3) side ei aiheuta ällötystä, toisin kuin hyllyvää klönttiä täynnä oleva kuppi.

4) ajatus siitä, että minut satuttaisiin raiskaamaan juuri silloin, kun pidän kuppia tai tampoonia saa suosimaan siteitä.

5) kuppi tuntuu (epämukavalta) makuuasennossa, vaikka on oikeassa kohdassa.

6) tampooneista voi saada tss:n (mikälie)

7) tampooneista voi tulla läpi

8) vuotoni määrä on todella vaihteleva. Kupista ja tampoonista en tunne, milloin ne pitää vaihtaa/tyhjentää, toisin kuin siteestä.

Lisäksi en tykkää olla posliinina (sisähuulten päät hankautuvat koviksi ja kipeiksi), joten side ei liimaudu ihoon kiinni eikä siten ole erityisen epämukava. Neljännestä päivästä eteenpäin en juuri vuoda, joten pikkuhousunsuoja riittää ja se on mielestäni helppokäyttöisempi kuin kuppi. Tampooniahan silloin ei edes saa käyttää.

Vierailija
89/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin siteitä siihen asti kun olin noin 19 v. ja aina välillä tamponeita.

Siskoni tilasi itselleen kuukuppia netistä ja kysyi haluanko minä.. Epäröin, mutta ajattelin, että voihan sitä kokeilla. Kun kuukupin sain ja opettelin sen käytö niin en vaihtaisi sitä pois mistään hinnasta.

En tiedä miten se voi joillakin tuntua inhottavalta, minä en edes huomaa sitä kunhan sen saa oikein paikoilleen.

Se on pieni ällötys se tyhjennyt, eihän sitä verta tarvitse jäädä ihailemaan. Vessanpöntöllä kun istuujo ottaa sen pois voi kipata veret suoraan pönttöön. Eikä kuppiin ainakaan minulla jää mitään hyytymiä kiinni, verta vain.. Sitten huuhtelee ja laittaa takaisin.

Side on minusta todella etova. Jos esim. on kaupungilla tai jossain missä ei heti pääse sidettä vaihtamaan on TODELLA oksettavaa kävellä side pöksyissä joka on ihan veressä.

Kuukupin kanssa on niin ihanan kuiva olo. Ainut mikä muistuttaa kuukautisista on lievä kuukautiskipu ja tietenkin kupin tyhjennys.

Ja kuukuppi maksoi jotain 30 e ja kestää monta vuotta hyvin hoidettuna.. Mielestäni se tulee halvemmaksi kuin siteet...

Mutta kaikilla omat mieltymyksensä.

Vierailija
90/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vuoto on niin runsasta että käytän päivin öin ainakin 3 sidettä kerrallaan niitä plusplus goodnight, infektion tulee noista tampponeista mulle helpolla ja eivät tunnu hyvältä. verta tulee oikeasti niin paljon että en tuosta kuukupistakaan innostu, et säilöisin sitä verta siellä sisällä kupissa kunnes valuisi yli..kuitenkin.

Vierailija
91/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden ja synnytyksen jälkeen menkat muuttu niin runsaiks että mun on pari ekaa päivää käytettävä sekä tamppoonia että sidettä.

Ei yhtään kyllä huvittais, mutta tamppooni kun ei pidä edes kahta tuntia.

Vierailija
92/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän siteitä, koska sekä kuukupista että tamponeista saan anaerobibakteerien aiheuttaman tulehduksen, vaikka vaihtoväli olisi vain muutama tuntia.

Vierailija
93/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieenisimpiä ja luonnollisimpia.

T: Lääkäri

Vierailija
94/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet vuodot etten käytä yleensä mitään.

Kaikki veri tuppaa tulemaan vessa reissun yhteydessä. Parin ensimmäisen päivän aikana käytän sidettä varalta ja siksi koska vuoto on niin niukka ettei siteessä ole kuin kirjaimellisesti ne 2-3 tippaa.

Vierailija
95/100 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään edellämainituista. Käytän sellaista minkä voi polttaa heti pesässä, ei tule jätettä ja kustannukset on pienet..

Vierailija
96/100 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä jätekuormaa

Vierailija
97/100 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni käyttää, koska niitä on suuret valikoimat kaupoissa. Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia mitä käyttää.

Vierailija
98/100 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarpeeksi imukykyisiä tamponeja tai tarpeeksi laajoja kuppeja ei tehdä. Muuta kysyttävää.

Vierailija
99/100 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä jätekuormaa

Itse jätemaksuni maksan ja sinne sekaan menee myös siteet. Tekevät sitten tamperelaisille sähköä ja lämpöä (asun ympäryskunnassa, jätteet menevät Tarastejärvelle). Ja olen jo "iällä", luultavasti viimeisiä menkkoja, kohta loppunevat.

Vierailija
100/100 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä jätekuormaa

Nostit sitten 12 vuotta vanhan ketjun vain kertoaksesi tämän? Etkö tiedä sitä, minkä tiesi jo sinun mummosi: ne ovat poltettavia. Mummo muinoin huolehti aina siteet suoraan uuniin ja hänen poikansa oli vähän ihmeissään, kun tyttäret jättivät niitä vessan roskikseen.

Jokohan kaikki syyt on mainittu? Lisätään nyt vielä se, että siteet ovat paras vaihtoehto varsinkin silloin, kun suojaa tarvitsee jostakin syystä hyvin harvoin ja satunnaisesti. Ovat joskus myös se hygieenisin vaihtoehto, kun ei tarvitse tunkea sisäänsä mitään.