Kirjahyllyn sisältö kertoo paljon asukkaasta ja sen puute vielä enemmän.
Kommentit (74)
Kirjoja omistamme on ööh.. toista tuhatta, mutta yhtään niistä et näe meillä käydessäsi. Että umpityhmää sakkia?
miksi sellanen hirvitys pitäisi olla olohuoneessa? tai muussakaan huoneessa.
Oma kirjahylly on TODELLA pieni ja onneton ja yläkerrassa piilossa.
T: kirjoja päivittäin ahmiva VTM
P.S. on olemassa paikka nimeltä KIRJASTO. Se sijaitsee useimmiten lähellä taajaman keskusta, yleensä laatikkomainen ja huomiotaherättämätön rakennus, jossa säilytetään maailmankirjallisuuden parhaimmistoa. Niitä saa lainatakin.
nyt taluttaa kaikki vieraat kellarikerrokseen (asuintiloja nekin, mutta harvemmin käytössä) katsomaan meidän kirjahyllyjä?
Kirjahyllyn puute kielii ennen kaikkea nykypäivässä elämisestä:
Kaikkea roinaa ei kannata raaha omiin nurkkiin vaan voi elää ekologisemmin esim. lainaamalla kirjoja kirjastosta, tai ostamalla edullisesti antikvariaatissa ja myymällä heti sen jälkeen siellä samassa paikassa pois.
Kirjahylly oli ehkä 60-70 luvuilla kulttuurikodin merkki, mutta se ei ole sitä enää.
Itse luen todella paljon kirjoja. Ostetaankin niitä ystävien kanssa yhteisesti niin, että joku ostaa aina uutuuden ja laittaa sen kiertoon kavereille. Sitten aikanaan se palaa ostajalleen. Jos minä satun olemaan kirjan ostaja, joko annan luetun kirjan äidilleni lahjaksi tai myyn divariin. Omiin nurkkiin en kirjoja halua, vaikka kirja per viikko tahtia niitä luenkin. Valitettavasti nykyään tämän perheen kanssa ei ole enempään aikaa, kun töissäkin pitää käydä.
Oma kirjahylly on TODELLA pieni ja onneton ja yläkerrassa piilossa. T: kirjoja päivittäin ahmiva VTM P.S. on olemassa paikka nimeltä KIRJASTO. Se sijaitsee useimmiten lähellä taajaman keskusta, yleensä laatikkomainen ja huomiotaherättämätön rakennus, jossa säilytetään maailmankirjallisuuden parhaimmistoa. Niitä saa lainatakin.
Ehkä se on enemmänkin niin, että jos kaikki luetut kirjat mahtuu kotiin ja kirjahyllyyn, se kertookin paljon enemmän.. ;)
Tilaa ei ole liikaa ja kun sitä tarvitaan muullekin kuin kirjoille, niin jostain on tingittävä. Näyttäisihän se toki komealta, kun kirjahyllyrivistö kiertäisi meidän 80 neliön seiniä.
idioottimaisia avauksia.
T: Wanna be lukutoukka
...kirjahyllyssä on vaikkapa televisio ja koriste-esineitä. Tai sitten jotain sarjakuva-albumeita tai höttöromaaneja Catherine Cooksonin tyyliin.
Että älkää hermostuko, sivistyneet kirjanpimittäjät. ;) Minäkin käyn ahkerasti kirjastossa, mutta pidän kirjastonkin kirjat muuten kirjahyllyssä sikäli kun en niitä juuri tuolloin lue. Eivät huku.
t. 2
vain lastenkirjoja ja DVD:t/pleikkaripelit. Kirjat ovat toisessa huoneessa kaapissa.
Ajalta, jolloin oikeasti piti omistaa kirjoja. Itse en omista mitään muita kirjoja kuin yliopisto-opiskeluissa käytetyt oman alan teokset. Muut kirjat lainaan kirjastosta.
että isot kaapistot saattavat olla kirjahylly, ovellinen sellainen. Meillä kävi joskus joku joka luuli ettei ole kirjahyllyä, vaikka on.
Ajalta, jolloin oikeasti piti omistaa kirjoja. Itse en omista mitään muita kirjoja kuin yliopisto-opiskeluissa käytetyt oman alan teokset. Muut kirjat lainaan kirjastosta.
todellakaan lue mitään. Liian vaikeaa, monimutkaista ja kestää kauan tälle sukupolvelle, joka haluaa kaiken heti. Kaukosäädin helpompi kapistus kuin kirjahylly ja kirjat.
Jos oikeasti tykkää kirjoista, moni niistä on niin rakas, että sen haluaa omistaa ja siihen palata aika ajoin. Vain Cooksonitvaimitkälie luetaan kirjastosta kerran ja unohdetaan samoin tein. Todellinen lukija omistaa kirjoja väkisinkin...
todellakaan lue mitään. Liian vaikeaa, monimutkaista ja kestää kauan tälle sukupolvelle, joka haluaa kaiken heti. Kaukosäädin helpompi kapistus kuin kirjahylly ja kirjat.Jos oikeasti tykkää kirjoista, moni niistä on niin rakas, että sen haluaa omistaa ja siihen palata aika ajoin. Vain Cooksonitvaimitkälie luetaan kirjastosta kerran ja unohdetaan samoin tein. Todellinen lukija omistaa kirjoja väkisinkin...
Pikemminkin keski-ikäinen. Ymmärrän toki, että sinne kirjastoon voi olla ylivoimaista mennä. Ja mitä järkeä ostaa kirjat uusina, kun saat saman kirjastosta? Ekologisempaakin. Enkä muuten tiennyt, että todellinen lukeminen edellyttää kirjan omistamista. En siis oikeasti lukenutkaan viimeksi lukemaani kirjaa, hmmm.
Ja mitä järkeä ostaa kirjat uusina, kun saat saman kirjastosta? Ekologisempaakin.
Itse löydän tosi harvoin kirjastosta kiinnostavia kirjoja, koska en lue suomenkielistä kirjallisuutta oikeastaan koskaan. Eikä nyt ole kyse mistään harvinaisesta kielestä, vaan ihan englanninkielisiä kirjoja luen. Onneksi pääkaupunkiseudun Helmet-järjestelmässä on sentään jonkinlainen kokoelma englanninkielistä kaunokirjallisuutta, voin varata ja pyytää lähikirjastoa siirtämään. Silti uusimpia julkaisuja on harvassa, ja niitäkin saa jonottaa kauan.
Sama juttu tietokirjojen kanssa. Loppujen lopuksi hirveän pieni osa tietokirjoista käännetään suomeksi, ja näistä ja vieraskielisistä alkuteoksista vielä pienempi osa päätyy kirjastoon, joten täytyy tilata verkkokaupasta, jos mielii lukea.
Tilausta kyllä näemmä olisi, jouduin äskettäin jonottamaan 14 lainaajan jonossa erästä englanninkielistä tietokirjaa, joka ei ole edes uusi.
todellakaan lue mitään. Liian vaikeaa, monimutkaista ja kestää kauan tälle sukupolvelle, joka haluaa kaiken heti. Kaukosäädin helpompi kapistus kuin kirjahylly ja kirjat.Jos oikeasti tykkää kirjoista, moni niistä on niin rakas, että sen haluaa omistaa ja siihen palata aika ajoin. Vain Cooksonitvaimitkälie luetaan kirjastosta kerran ja unohdetaan samoin tein. Todellinen lukija omistaa kirjoja väkisinkin...
Pikemminkin keski-ikäinen. Ymmärrän toki, että sinne kirjastoon voi olla ylivoimaista mennä. Ja mitä järkeä ostaa kirjat uusina, kun saat saman kirjastosta? Ekologisempaakin. Enkä muuten tiennyt, että todellinen lukeminen edellyttää kirjan omistamista. En siis oikeasti lukenutkaan viimeksi lukemaani kirjaa, hmmm.
että itse olen ostanut aika paljon kirjoja ihan sen takia, että niitä ei myöhemmin mistään peruskirjastoista löydä. Nämä ovat yleensä oman alan tieteellistä kirjallisuutta tai muuten vain mielenkiintoisia väikkäreitä tms. Divareista olen löytänyt kirjoja, joita ei kertakaikkiaan ole enää missään, harvinaisuuksia 1930-luvulta jne.
Toisaalta tieteelliset opukset on hyvä omistaa ihan senkin takia, että niihin haluaa usein palata. Ja klassikot (näihin luen myös kevyet "klassikot" kuten Harry Potterit, joita meillä tuntuu aina joku lukevan! :) ).
on olkkarissa kirjahylly (umpiovellista boknäsiä tietty!`) mutta ei siellä silti ole krjoja :D se on vain kaapisto missä on kaikkea muuta..
meillä vain alakerros umpiovellinen
on olkkarissa kirjahylly (umpiovellista boknäsiä tietty!`) mutta ei siellä silti ole krjoja :D se on vain kaapisto missä on kaikkea muuta..
koska en omista kirjahyllyä enkä tätä nykyä enää yhtään kirjaakaan.
olen kirjastossa töissä, lainaan sieltä viikottain kirjoja, luen ne ja palautan.
kirjahyllyssään olla yhtään kirjaa.