Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat kylässä - mitä ruoaksi?

Vierailija
19.02.2010 |

Sunnuntaina tulee meille vierailevia karppaajia. Haluan tehdä heille hiilihydraatitonta ruokaa, tai mahdollisimman pitkälle sellaista.

Katsastelin karppaajat.infosta resepteja jo, mutta vähän hankala sanoa onko joku varmasti hyvää kun ei ole edes kuvia :) (eräs, joka ei uskalla uutta kokeilla ilman ruokakuvaa). Tietenkin voisi äkkiä tehdä jotain testimielessä, mutta ei jaksaisi millään.

Miten, hyväksyykö karppaajat yleensä esim kastikkeen suurustamisen vehnäjauhoilla (muutama rkl jauhoja) vai ovatko "absolutisteja"?

Mitä jälkkäriksi? Tuntuu että kaikissa mun jälkkisresepteissä on ainakin sitä sokeria. Käykö hunaja?, siinä on kyllä myös hiilareita.

Nämä vieraat eivät ole mitään hienostelijoita, tyyliin että perunamuusi ei kävisi, mutta tässä tilanteessa pottumuusi ei tietenkään käy hiilihydraatin takia. Bongasin karppiresepteista yhden porkkanalanttu(?)muusin, joka kuulemma oli hyvaa.

Kiitos vinkeistä jo etukäteen!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä mitään lihaliemikuutioita laita pilaamaan kastiketta"

Olen nimittäin ruvennut vähentämään radikaalisti lihaliemien käyttöä, kun olen täältä av:lta lukenut siitä natriumglutamaatista. Ajattelin kuitenkin, että jo se vajaa puolikas ei olisi niin pahis, ja antaa kuitenkin hyvää makua.

Voiko tuon kuitenkin korvata jollain, vai meneekö ilman? Onko lihaliemikuutiossa muuten jotain, mitä karppaajat ei syö?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla