Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapset tehdään niin pienellä ikäerolla?

Vierailija
19.02.2010 |

Naapurissa kolme alle neljävuotiasta, ja äidistä näkee metrien päähän että hänen elämänsä lasten kanssa on raskasta. Oliko pakko tehdä niin pienellä ikäerolla.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin yksi? Täällä AV:lla tuntuu vallitsevan sellainen ajatusmaailma, että lasten tekeminen pitää suorittaa yhdessä rytäkässä pois alta ihan niin kuin joku asevelvollisuus. Että kun laki tai vallitseva käytäntö määrää, että lapsia on tehtävä kaksi tai kolme, niin tehdään ne yhteen putkeen ja voidaan sitten todeta, että homma hoidettu, velvollisuus suoritettu...

Vierailija
42/45 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kärsittiin kolme vuotta lapsettomuudesta ja saatiin esikoinen hoitojen avulla. mun ei pitänyt tulla luomuna raskaaksi, mutta kappas vain...

kaksi kuukautta pojan imetyksen loppumisesta kuukautiset eivät tulleetkaan ja luulin kyseessä olevan vaan joku kiertohäiriö, kun hormonit olivat varmasti vielä imetyksestä hakusessa.

kummallisesta olosta johtuen tein kuitenkin testin.. tai no, kaksi testiä =D lapsiemme ikäeroksi tulee 1v 5kk ja onnellinen olen vaikkakin vieläkin hämmentynyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollu raskasta. Isommista ollu iso apu näiden nuorempien kanssa.

Ja varsinkin kuopus ja esikoinen ovat todella läheisiä toisilleen :) En ole kokenut mitenkään vaikeaksi aloittaa alusta vauvan kanssa. Vielä on yksi vauveli harkinnassa.. Vauva aika on ihanaa.

Mulle on passannu parhaiten tällainen rytmi, kuin että neljä peräkkäin.

Vierailija
44/45 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pieni ikäero on meillä ollut hyvä ja toimiva, eikä mitenkään erityisen "raskas" edes silloin kun lapset olivat pieniä. Itselläni oli aikoinaan liian pitkä ikäero siskooni. Halusin lapsille pienen ikäeron + se oli myös järkevää käytännön syistä (pystyin olemaan pidempään kotona/ lapsi kun lapsilla pieni ikäero, eikä työstä poissaolovuosia tullut yhteensä niin paljoa kuin jos olisin ollut pois 2-3 v/ lapsi isolla ikäerolla).

Missä laissa on määrätty, että lapsia pitää tehdä enemmän kuin yksi? Täällä AV:lla tuntuu vallitsevan sellainen ajatusmaailma, että lasten tekeminen pitää suorittaa yhdessä rytäkässä pois alta ihan niin kuin joku asevelvollisuus. Että kun laki tai vallitseva käytäntö määrää, että lapsia on tehtävä kaksi tai kolme, niin tehdään ne yhteen putkeen ja voidaan sitten todeta, että homma hoidettu, velvollisuus suoritettu...

Vierailija
45/45 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kärsittiin kolme vuotta lapsettomuudesta ja saatiin esikoinen hoitojen avulla. mun ei pitänyt tulla luomuna raskaaksi, mutta kappas vain... kaksi kuukautta pojan imetyksen loppumisesta kuukautiset eivät tulleetkaan ja luulin kyseessä olevan vaan joku kiertohäiriö, kun hormonit olivat varmasti vielä imetyksestä hakusessa. kummallisesta olosta johtuen tein kuitenkin testin.. tai no, kaksi testiä =D lapsiemme ikäeroksi tulee 1v 5kk ja onnellinen olen vaikkakin vieläkin hämmentynyt :)

Ensimmaista tosin tehtiin pikkasen kauemmin kuin 3v, haluttiin toinen, oli yllatys, etta 2kk imetyksen lopettamisen jalkeen huomasin olevani LUOMUSTI raskaana.... ikaeroa tuli 1v10kk