Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En todellakaan ymmärrä tuota välikausihaalari hömpötystä!

Vierailija
19.02.2010 |

Siis kuinka moni aikoo pukea tänä keväänä lapsensa välikausihaalariin? Itselläni kesäkuun alussa 2v. täyttävä poika ja syksyllä 4 täyttävä tyttö ja kummallakin ollut haalarit käytössä silloin kun ovat vielä konttailleet, mutta minusta kun lapsi osaa kävellä, haalarit ovat hyödyttömiä. Ja ennen kaikkea rumia!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös haalarin kannalla. Muut perustelut on jo tullut, otetaan uusi: Minulla oli itselläni vielä ala-asteella ulkohaalareita ja käytin niitä pihalla paljon mieluummin kuin 2-osaisia! Siisteillä haalareilla menin myös kouluun kovemmilla pakkasilla, ne kun sai kivasti vedettyä farkkujen tms. päälle, eikä tullut sisällä hiki...

Vierailija
22/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukea omat lapsesi niinkuin parhaaksi näet..

Ainahan niitä lapsia näkee joiden äidille selkeästikin ulkonäkö on tärkein asia, käytännöllisyys ei. Eli lapsi möyrii jossain jäykissä farkuissa tmv. pitkin lattioita.

Meillä oli kyllä useanakin vuonna käytössä välikausihaalari, sekä syksyisin että keväisin.

Varsinkin syksyllä sitä käytettiin pitkään, pääkaupunkiseudulla kun ei heti syys-lokakuussa tarvita talvihaalaria.

2-osaiset puvut taas ovat erittäin epäkäytännölliset pienten ulkoleikeissä. Takin helma nousee ja on selkä paljaana jne.

Haalari on nimenomaan ulkoleikeissä kätevät. Haalarit oli käytössä 5-6 vuotiaaksi asti. Toki takkeja ja ulkohousujakin oli, mutta pihalla ja päiväkodissa haalari oli ehdoton. Poika itsekin tykkäsi siitä enemmän kuin 2-osaisista.

Itselleni lapsen vaatetuksessa on tärkeintä se käytännöllisyys, ulkonäkö tulee sitten vasta myöhemmin.

Poika on nyt 9v, joten nyt alkaa jo vaatteiden ulkonäkökin enemmän ratkaisemaan. Muttei sentään kulje talvipakkasessa pelkässä collegehupparissa niinkuin jotkut näyttää tekevän. On poika ihan itsekin älynnyt miten kannattaa pukeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että montaa sataa euroa johonkin karsean näköiseen Reimatecin välikausihaalariin laitetaan, kun halvemmalla pääsee ja voi vielä lapsi näyttää siistimmältä. Mutta jos joku niin haluaa niin sen kun.

Meillä suosittiin Lassietecia, Remua jne. Hinnaltaan huomattavasti huokeampia kuin mm. Reimatec.

2-osaiset puvut on pääsääntöisesti kalliimpia kuin haalarit.

Väreistä jne. voidaan olla montaa mieltä, jokaisella on makunsa.

Sitäpaitsi en ymmärrä miten henkisesti köyhää täytyy ihmisen elämä olla jos täytyy toisten suosimia haalareita alkaa haukkumaan. Joidenkin vissiin pitää sitä itsetuntoaan kohottaa keinolla millä hyvänsä..

t. se 9-vuotiaan äiti

Vierailija
24/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä puen omalleni haalarin ja annan sun pukea kaksiosaisen. Ei se ole sulta pois jos mulle sopii paremmin eri tavalla kuin sulle. :)

Vierailija
25/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa käyvälle lapselle. Sen saa nopeammin ja helpommin lapsi itse puettua päälle. On muutenkin mukavampi vilkaalle lapselle, joka ryömii ja kiipeilee joka paikassa. Ei ole selkä paljaana misään vaiheessa, eikä mene kura takin helman alle. Meillä on vielä ongelmana lasten hoikkuus ja housut putoaa herkästi jalasta. Näin ei käy haalarin kanssa ja jos tulee pissahätä ei housujen naru mene umpisolmuun ja lapsi saa itsekin haalarin alas.

Tosin sitten on erikseen vaatteet yhteisiä kyläilyjä ynm. reissuja varten.

Vierailija
26/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi toitottaa kuinka kaksiosainen on parempi kurahousujen kera.

Vierailija
27/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On reipas liikkuva poika joka pukee mielellään ulkoleikkeihin haalarin. Kaksiosaisessa menee loska ja kura helposti takinhelmasta selkään. Haalarissa sitä ongelmaa ei ole. Kaksiosaiset asut on sitten parempaan käyttöön.

Vierailija
28/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurarapakeleillä sitten kurahousut jalkaan!

Onneksi on rahaa ostaa sekä haalari että kaksiosainen kosteussuojattuna ja vielä kyläilyyn ja kauppaan toinen kaksi osainen.

Vierailija
29/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saa sen itse helposti päälle. Takin vetoketjua sen sijaan ei saa itse kiinni.

Vierailija
30/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosteussuojatut haalarit voi pysyä kuivina ja kosteussuojatut kaksiosaiset ei??? Tottakai ne kaksiosaiset pysyy kuivina jos ne on kosteussuojatut. Ja jos lapsi on hoidossa, niin on ihan sama onko sillä kosteussuojatut haalarit vai kaksiosainen, kura/rapakeleillä kaikille laitetaan kurahousut. Sen nyt olen muutaman vuoden aikana huomannut. Ja se kyllä joskus ihan ärsyttää kun esim. talvihaalari on niin vedenpitävä, ettei räntäkelillä kurahousuja tarvi ja sitten ne kurahousut on kuitenkin päällä. Eli hoidon vuoksi niitä haalareita ei ainakaan kannata ostaa.

Vierailija
31/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kylmällä ilmalla. Ei jää selkäpuolelle mitään aukkoja, mistä tuuli pääsisi puhaltamaan. Lapset möyrivät vaikka missä asennoissa maassa, ja monella lapsella näkee, että on tuulenmeneviä aukkoja ja jopa paljaita kohtia. Pienet eivät vielä osaa laitella vaatteita aukottomasti kerroksittain, eikä joka päiväkodissa niitä ehditä laitella aikuisten toimesta, hyvä jos edes tarkastetaan miten vaatteet ovat.

Minusta haalarit ovat huolettomat, ja meillä ne otetaan käyttöön heti nollakelillä (villahaalareiden kanssa). Sen lisäksi on toki kaksiosainen puku, joka sopii kauppamatkoille, kyläilyreissuille ja silloin, kun vanhempi on huolehtimassa, että lapsella on kunnolla päällä.

Mutta kun menemme nimenomaan ulkoilemaan, haalari on usein parempi.

Vierailija
32/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kuitenkin viisi lasta, ja olen erehtynyt jonkun kerran ostamaan välikausihaalarin lapselle. Käyttämättä se on jäänyt, kun on niin epäkäytännöllinen. Takki ja housut on ollut meillä ihan ehdoton. Takin voi riisua tarvittaessa, ja sitä voi käyttää kesällä viileällä säällä. Kuka käyttää haalaria keskikesällä.

Vierailija
33/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla on omansa.

Jonkun mielestä haalari on parempi (myös minun mielestä) ja jonkun muun mielestä 2-osainen on parempi vaihtoehto.

Mitä sitä turhaan vaahtoamaan tästä?

Vierailija
34/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä välikausivaatteista vouhkaamista ylipäänsä nyt kun ulkona on -25 astetta pakkasta.

Vierailija
35/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu, epäkäytännöllisiä ja rumia. Mutta ei mua toki muiden haalarit haittaa.

Vierailija
36/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän monta asiaa, joista voi kiistellä, mutta tätä en. Eikö se ole yksi hevon sama asia, mitä kukakin lapsensa päälle pukee, kunhan pukee asiallisesti? Kohta te varmaan rupeatte tappelemaan siitä, mitä merkkiä ja minkä värinen ja hupullinen vai huputon? Verta kehiin. Kuka voittaa? Lukekaa oikeasti rauhassa ajatuksella noi tekstinne, niin alatte itsekin nauraa, kuinka lapsellisia olette!

Vierailija
37/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla on omansa.

Jonkun mielestä haalari on parempi (myös minun mielestä) ja jonkun muun mielestä 2-osainen on parempi vaihtoehto.

Mitä sitä turhaan vaahtoamaan tästä?

Vierailija
38/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kun ovat sitä mieltä, että kaikkien pitäisi käyttää samanlaista haalaria.

Vierailija
39/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytellään ilmojen ja tarpeen mukaan.

Mä taas en ymmärrä, kuka pärjää yhdellä ulkovaatekerralla???

Vierailija
40/65 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista täällä sitten saa keskustella?

muilla on omansa. Jonkun mielestä haalari on parempi (myös minun mielestä) ja jonkun muun mielestä 2-osainen on parempi vaihtoehto. Mitä sitä turhaan vaahtoamaan tästä?

Tästä lähtien kaikkien on oltava samaa mieltä asioista tai sitten vain pysyttävä hiljaa.