Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset: Millainen olisi tyypillinen ruokapäiväkirjan "sivunne"?

Vierailija
14.01.2009 |

Eli mitä syötte?

Olen runsaasti ylipainoinen (35kg ylimääräistä) ja pyrin pääsemään kiinni normaaliin syömiskulttuuriin. Nyt laihduttaessa ruokavalioni on kutakuinkin tällainen:

maitokahvi

sämpylä (itse tehty) päällä kinkkua ja sulatejuustoa

banaani

makaroonilaatikkoa

salaattia

kanasalaatti

täysjyväleipää

rahkaa (rasvaton)

omena

leipää 2 palaa

Pohdin olisiko tämä ruokavalioni sellainen, jota te normaalipainoiset ihmiset tavallisesti syötte.

t. innokas laihduttaja

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro, vaihtelevasti eri marjojen kanssa

leipä (en käytä lainkaan vehnää), levite ja leikkele

joku juures- tai vihannespala

kahvi, sokerilla ja maidolla

perusruokaa (ei kuitenkaan vaaleita riisejä tai pastaa)

harvakseltaan perunaa

salaattia tai raastetta

leipä

välipala vaihtelee suuresti

aina kuitenkin hedelmää tai marjaa seurana

perusruoka kuten edellä

iltapalakin saattaa olla mitä vaan muttei vehnää

Vierailija
42/45 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nostata verensokeriani sokerilla enkä leivällä (enkä pullalla, keksillä...) mutta syön tavallista tallaajaa runsaammin rasvaa: siten pysyn kylläisenä pitkät ajat eikä lyhyin väliajoin syöminen tule edes mieleen.

Eilen näin:

Aamupala: kaaliraaste, tomaatti, kahden munan munakas ja kermajuustoa.

Lounas iltapäivällä: iso salaatti, oliiviöljyä, lisäaineettomia nakkeja, kupillinen kahvia ja leipäjuustoa.

Illallinen: kalakeitto (lohta, lanttua, porkkanaa, sipulia, parsakaalia, sulatejuustoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172cm ja paino nykyisin 60-62kg, ikää 38v.

Arkiaamuisin juon ainoastaan ison mukillisen teetä koska aikaisin aamulla en kykene syömään mitään.

Syön töissä klo 11-12 maissa lounaan, johon kuuluu salaattia ja lämmin ruoka sekä jälkiruoka (rahka tai kiisseli tmv) tai hedelmä. Jos ruokana on keittoa, saatan ottaa myös leipää mutta yleensä jätän leivät väliin. Ruoan kanssa juon lasillisen rasvatonta maitoa ja lasillisen piimää.

Iltapäivällä kuluu muutama mukillinen teetä.

Illalla kotona valmistamme joka päivä lämpimän ruoan. Emme käytä eineksiä.

Näiden kahden kunnon aterian lisäksi en juuri syö muuta päivän aikana. Iltapala on yleensä pelkää teetä. Jos on ostettu hyvää tuoretta leipää, niin ehkä sitä kyytipojaksi.

Napostelua en harrasta, kun syön kunnolla ruokaa ja olen kylläinen, niin minun ei tee mitään muuta edes mieli.

Viikonloppuisin on enemmän aikaa, joten syön aamiaiseksi esim. munaa ja pekonia paahtoleivän kanssa tai puuroa kunnon voisilmän kera. Saatamme myös juoda päiväkahvit ja sen kanssa kuuluu olla joku pulla tai munkki. Kerran viikossa syötynä siitä ei varmasti ole haittaa. Viikonloppuna syömme usein kunnon aterian vasta illalla. Siihen kuuluu yleensä reilusti kasviksia (salaattia tai lämpimiä kasviksia), perunaa tai risottoa ja jotain grillattua tai paistettua lihaa tai kalaa. Ateria huuhdellaan alas parilla lasillisella hyvää punaviiniä. Makeita jälkiruokia harrastamme yleensä vain jos meillä on vieraita. Toki silloin tällöin paistetaan lättyjä, tehdään pannukakkua, leivotaan tai laitetaan vaikka marjarahkaa.

Lempparivälipalani on marja- tai hedelmäsmoothie, jonka hurauttaa monitoimikoneella parissa minuutissa maustamattomasta jogurtista, pakastemarjoista, banaanista ja tilkasta juoksevaa hunajaa.

Kylässä tai juhlissa en koskaan pihtaile, otan kaikkea mitä tarjotaan ja mitä tekee mieli. Syön ainakin omasta mielestäni aina kunnon ruoka-annoksia mutta en ahda itseäni liian täyteen. Lopetan syömisen heti kun tunnen oloni kylläiseksi ja vaikka jätän ruokaa lautaselle (menee meillä koirille, joten roskiin ei tarvitse mitään heittää! =))

Näillä eväillä paino ainakin minulla pysyy vaivatta vakiolukemissa eivätkä vaatteet kiristä.

Vierailija
44/45 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitossa käytän kuohukermaa ja voita tarvittaessa. Tosin paljon enemmän käytämme oliivi- ja rypsiöljyä. Leivän päällä vaaleanvihreä oivariini ihan maun takia.

Rakastan ranskalaisia juustoja kuten camembertia ja brietä, auragoldia voisin myös syödä vaikka joka päivä. Näitä ostetaan ehkä pari kertaa kuukaudessa ja herkutellaan patongin tai keksien kanssa. Ruoanlaitossa ja salaatissa menee parmesania, punaleima emmentalia, fetaa, mozzarellaa, vuohenjuustoa ja raejuustoa. Näistä jotain 3-4 kertaa viikossa.

Sen sijaan leivän päällä en syö juustoa vaan mieluummin kinkkua ja tuoretta kurkkua. Tosin en juuri syö tällaisia voileipiä juuri koskaan, koska aamiainen ei maistu.

Ai niin yksi kevyttuote on käytössä ja se on CocaCola Zero! Maun takia tämäkin.

t. 44

Vierailija
45/45 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä tavallisen aamiaisen, tavallisen lounaan ja tavallisen illallisen. Kaiken muun olen jättänyt pois, eli ei mitään välipaloja. Yritän laihtua hallitusti ja hitaasti. Painoindeksihän ei pakota laihdutukseen, mutta kun kaikki paino on vyötäröllä, on suurempi riski saada aikuistyypin diabetes. MInulla kertyy kaikki juuri vyötärölle eikä alemmas mitään.