Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hemmetin ärsyttävää... lapsen synttäreistä!!!

Vierailija
18.02.2010 |

GRRR... Nyt täytyy PYYTÄÄ teitä arvon vanhemmat...

Jos lapsesi saamassa synttärikutsussa on mainittu yhden lapsesi nimi, vaikka sinulla olisi useampia lapsia, koskee kutsu vain tätä yhtä lasta. Ei ole kohtuullista, että lapseni kutsuessa tarhakaverin synttäreilleen, sieltä tuleekin kolme lasta!!

Ja myöskin... jos kutsussa lukee vanhimman lapsesi nimi, se ei tarkoita että voit itse tulla pienemmän sisaruksen kanssa, istua pöydän päähän, laittaa pienemmän sisaruksen syöttötuoliin ja vallata näin tilaa kutsutuilta lapsilta muutenkin ahtaassa tilassa!

Onneksi minulla on tarjottavaa aina runsaasti, mutta nyt oli ongintapusseja VAIN 2 ylimääräistä ja yksi omistani jäi ilman. Tosin ihan suosiolla, kun huomasi tilanteen.

Joo... pitäisi ehkä ehtiä siinä eteishässäkässä jotenkin estämän tämä. Tämä äiti, joka tuli pienemmän lapsen kanssa mukaan oli riisunut tämän pienen jo rapussa sisävaatteilleen ja pikkuinen sitten vaan viuhahti sisään leikkimään. Ja tämä sisarusparvi tuli ilman vanhempia. jee.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä valitetaan kun lasta ei kutsuta synntäreille. Nyt on ongelmana kun on niin hankalaa jos ei sisarukset pääse jne. Kyse on lapsen synttäreistä ja kutsusta voi kieltäytyä jos se noin "rasitavaa" joillekin mammoille on.

Vierailija
22/67 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin yhtä tuohtunut, jos tuommoista meille sattuisi.

Minulle ei tulisi mieleenkään, että joku vanhempi voisi olla niin tökerö, että toisi kaikki perheen lapset synttäreille, jos yksi vain on kutsuttu.

Missä nykyajan käytöstavat ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etukäteen pyydetty ilmoittautumiset.

Olipas kiva alkaa sumplia siinä juhlakansan edessä, että järjestävät ylimääräistä paikkaa pöytään/ onko edes mahdollista ja maksaa siinä sivussa huomaamattomasti ylmääräisestä/kutsumattomasta lapsesta lisää...

Hohhoi.

Vierailija
24/67 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olis aika mennä nukkumaan.

Ihan vaan vinkkinä: Ei ne kalastajatkaan saa onkiessaan aina saalista. Eli jos synttäreille tulee ylimääräistä väkeä, kaikki onkijat eivät saa saalista. Yksinkertaista.

Vierailija
25/67 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit alkaa suoraan koulun/tarhan jälkeen, eli haemme kaikki lapset meille. Samalla vanhemmille helppoa, kun ei tarvitse tulla hakemaan lastaan (ellei ole sisaruksia koulussa).

Teemme näin, koska viikonloput menee ainakin meillä omissa jutuissa (mökkeillessä ja isovanhempien luona tai sitten on vieraita/ollaan kylässä).

Mutta tepsii tohon änkäysongelmaankiin.

Juuri olet päässyt sen toisen synttäreille kelpaamattoman kanssa kotiin, niin jo pitää hakea. Olis mukavaa, jos palauttaisitte kotiin myös! Paljon helpompi tulla kodin kautta!

Vierailija
26/67 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis et jos ois kutsuttu perheen vanhempimlapsi ois nuorempi ilmaantunut myös paikalle. Näin syksyllä kun toivat pienemmänkin yksille kutsuille (jotka ei oli muaalla kuin synttärisankarin kotona) vaik vain vanhempi oli kutsuttu.

Äiti vain sano et xxx ei vissiin olu kutsuttu mut kai hän voi silti tulla....

meillä ei ollu synttäreitä kotona ja ylimääräinen ihminen ois tullu kalliiksi,joten lapseni päätti ihan itse ettei kutsu tätä vanhempaa lasta koska sit tulee myös nuorempi.

Itselle ei tulis mieleenkään viedä lasta kutsuille jos ei ole sanut kutsua omalla nimellä.

Vierailija
27/67 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pyysi kaverin leikkimään niin eikös sieltä tullut kolme vuotta nuorempi mukana. Ei muuten mutta mulle olis ollu pienikin lepohetki tarpeen, lapset olis leikkineet keskenään ja mä lepäisin.

Löysin itseni tekemästä ruokaa pienelle ja vessassa juoksin pyyhkimässä. Ja tämä oli enempi sääntö kuin poikkeus. Kätevää lastenvahtitoimintaa.

Synttäreille parhaimmillaan tullut sisarusten lisäksi serkkuja tai kavereita, "kun nyt sattuivat meillä olemaan".

Vierailija
28/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä päin on tapana hakea synttärivieraat päiväkodista jo kahden-kolmen välillä, niin että vanhemmat voivat tulla hakemaan lapsensa synttäreiltä suunnilleen samoihin aikoihin kuin muuten hakisivat päiväkodista.

synttärit alkaa suoraan koulun/tarhan jälkeen, eli haemme kaikki lapset meille. Samalla vanhemmille helppoa, kun ei tarvitse tulla hakemaan lastaan (ellei ole sisaruksia koulussa).

Teemme näin, koska viikonloput menee ainakin meillä omissa jutuissa (mökkeillessä ja isovanhempien luona tai sitten on vieraita/ollaan kylässä).

Mutta tepsii tohon änkäysongelmaankiin.

Juuri olet päässyt sen toisen synttäreille kelpaamattoman kanssa kotiin, niin jo pitää hakea. Olis mukavaa, jos palauttaisitte kotiin myös! Paljon helpompi tulla kodin kautta!

Vierailija
29/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..laittaa kun vain kutsun saanut sinne synttäreille!

Vaikka kuinka esim.se pienempi haluais, mutta ei pääse.

Vierailija
30/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali noin tekeekään. Perheessä/päätöksen tekijällä täytyy olla jotain isompaa ongelmaa, jos noin käyttäydytään.

Meillä oli juuri esikoinen kaverisynttäreillä ja molemmat lapseni muistuttivat reilun viikon verran päivittäin, että sankari muuten sanoi, että meidän toinenkin lapsi saa tulla. Ei viety kuin yksi lapsi.

Vierailija
31/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali älyinen ei tee noin.

Itse en päästänyt 4v. vilkasta poikaani kaveri synttäreille ja ilmoitin asiasta ja etten uskalla päästää yksin.

Ei vanhemmat silti mua kutsunnut juhliin, enkä sitä odottanutkaan.

5v. poikani aloitti kaverisynttärit.

Ärsyttää naapurin romani äiti, kun näen, että tuo tyttönsäkin mukaan ulkoistetuille synttäreille ja juhliin kutsuttu vain poika.

Ens synttäreillä kannattaa miettiä kannattaako kutsua tätä yhtä lasta ollenkaan?

Vierailija
32/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pikkusisarukset myös.

Eli jos joku tuo isompaa lasta niin voi jäädä kahville myös pienemmän/pienimpien kanssa.

Se kahdeksi tunniksi kuskaaminen on tosi rasittavaa!

Vierailija
33/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoistetuille synttäreille. Maksamme itse sisään, eikä syö tarjoiluja, mutta leikkii kyllä seassa.

Kun ei ole mitään järkeä ajaa tuntia hoploppiin, tuntia takaisin, taas tuntia sinne hakemaan ja taas tunti takaisin...

Vierailija
34/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi meilläkin jompikumpi pojista itki vuolaasti, kun ei päässyt synttäreille.

Nopeasti lapset kuitenkin tottuvat siihen, että synttäreille kutsutaan, vaan kavereita.

Vierailija
35/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis sen vielä vois jotenkuten ymmärtää, että tulee sisarus mukaan, jos synttärit on kotona. Mutta jos ne on maksullisessa paikassa, jossa joka vieras kustantaa ylimääräistä, niin sitten en kyllä tajua.

Meillä tosin olleet kaikki kaverien sisaruksetkin kutsuttuja, toistaiseksi. Mutta ei varmaan ikuisesti. Ja jos on pepunpyyhintäikäinen vieras, niin kutsun myös vanhemmat, en rupea juhlien tiimellyksessä vieraiden muksujen peppujakin pyyhkimään.

Toiselle lapselle oli kyllä viime syksynä shokki, kun häntä ei ollut kutsuttu synttäreille, jonne sisko sai mennä. Mutta kun ne oli tytttöjen prinsessasynttärit.... Poika selitti vielä viikko jälkeen päin, että hänkin olisi voinut olla prinsessa. :) Tähän asti molemmat aina kutsuttu mukaan. Mutta tämmöinen kasvattaa: aina ei voi saada samaa, mitä toinen saa. Eikä tehty mitään erityistä kotiin jääneen lapsen kanssa, selitettiin vaan, että joku toinen kerta hänet on sitten ainoana kutsuttu. Niin se menee.

Vierailija
36/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ne hoplopit ja muut tapahtumapaikat missään autiokorvessa on. Me ainakin mennään muun perheen kanssa siksi aikaa ruokakauppaan tai muille ostoksille lähistölle...

Tai jos kaupat ei ole auki, niin sitten ulkoilemaan tai jos sattuu olemaan paikka, jossa joku tuttu asuu lähellä niin kylään tai vaikka jonnekin kahville tai lounaalle. Ei mikään ongelma.

Vierailija
37/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskon aina päästävä mukaan mihin isosisko menee. Sisaruksilla eroa 2 vuotta. Me olemme lopettaneet isosiskon kutsumisen enää mihinkään. Niin siinä voi sit käydä, et loppuu synttärikutsut jne.

Vierailija
38/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes autoa ja silti vien synnttäreille. Sinulla auto etkä jaksa ajella edestakaisin, että voi olla ihminen laiska.

Sitä voi itse vaikka mennä kaupungille, kahville tai ravintolaan.

Synttäri kutsujen pitäjän tahtoa pitää kunnioittaa ja kaikki ei halua niitä äitejä ja sisaruksia.

Kuokkijat ei pääse seuraaville synttäreille.

Jo 6v. lapselle on tärkeää olla kavereitten kanssa keskenään ja en halua seurustella tahdittomien ihmisten kanssa.

T.23

Vierailija
39/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa Itä-Helsingistä Espooseen Hoplopiin. Eikä sen Espoon Hoplopin vieressä ole yhtään mitään.

Mieluummin minä sen 2 vuotta nuoremman lapsen maksan sitten sisään sinne Hoplopiin tuttujen lasten sekaan kuin raijaan jonnekin Espooseen ostoksille. Ruokaakaan ei voi edes ostaa, kun nekin on siellä autossa tuntikaupalla.

Enkä tunne ketään Espoosta.

Vierailija
40/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinnekin pitää ajaa taas puoli tuntia, etsiä parkkipaikka, siellä ehtii olla sitten noin puoli tuntia ennen kuin pitää taas lähteä takaisin.

Ja kyllä sinne kahville/ravintolaan voi mennä Hoplopiinkin sen pikkusiskon kanssa. Järkevintä se on kuin suhailla ees taas.

Mitään häiriötä ei voi olla pikkusiskosta, joka vain leikkii samassa leikkipaikassa vanhempansa valvonnassa... Yleensä pikemminkin päinvastoin, koska olen samalla valvonut myös niitä juhlijoita.

23