Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hemmetin ärsyttävää... lapsen synttäreistä!!!

Vierailija
18.02.2010 |

GRRR... Nyt täytyy PYYTÄÄ teitä arvon vanhemmat...

Jos lapsesi saamassa synttärikutsussa on mainittu yhden lapsesi nimi, vaikka sinulla olisi useampia lapsia, koskee kutsu vain tätä yhtä lasta. Ei ole kohtuullista, että lapseni kutsuessa tarhakaverin synttäreilleen, sieltä tuleekin kolme lasta!!

Ja myöskin... jos kutsussa lukee vanhimman lapsesi nimi, se ei tarkoita että voit itse tulla pienemmän sisaruksen kanssa, istua pöydän päähän, laittaa pienemmän sisaruksen syöttötuoliin ja vallata näin tilaa kutsutuilta lapsilta muutenkin ahtaassa tilassa!

Onneksi minulla on tarjottavaa aina runsaasti, mutta nyt oli ongintapusseja VAIN 2 ylimääräistä ja yksi omistani jäi ilman. Tosin ihan suosiolla, kun huomasi tilanteen.

Joo... pitäisi ehkä ehtiä siinä eteishässäkässä jotenkin estämän tämä. Tämä äiti, joka tuli pienemmän lapsen kanssa mukaan oli riisunut tämän pienen jo rapussa sisävaatteilleen ja pikkuinen sitten vaan viuhahti sisään leikkimään. Ja tämä sisarusparvi tuli ilman vanhempia. jee.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pitäneet ne kahdesti. Molemmilla kerroilla mukaan on tullut sisarus, jota ei ole kutsuttu synttäreille. Mutta: vanhempi on maksanut lapselle oman rannekeen ja jäänyt vahtimaan lastaan. Koska minulla on ollut vahdittavana maksimimäärä lapsia (2 aikuista ja 12 lasta), en tosiaan olisi voinut katsoa vielä ylimääräisten perään. Ja tarjoilut, ilmapallot ja "ongintapussit ilman ongintaa" on tosiaan olleet vain kutsutuille.

Hoplopissa on muuten joku ikäraja, minkäikäisen voi jättää sinne ilman aikuisen valvontaa. Toisella kertaa sisarus oli vanhempi poika, jonka isä jätti hänet sinne meidän synttäreiden ajaksi eikä kysynyt meiltä mitään. En tuntenut poikaa edes ulkonäöltä ennestään. Meille tämä oli aivan ok, mutta vastuu oli siis lapsen isällä.

Vierailija
62/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen synttäreille tulis joku ämmä kaikkine kersoineen? Taidat provoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi poika, jolle on jo muutamat synttärit pidetty. Pari kertaa on tullut kutsutun lisäksi pikkusisarus mukana. Yksi muksu ei haittaa. Mutta kun isommat tahtovat leikkiä keskenään, niin minä sitten "hoidan" tätä pienimmäistä. Vessa-apuna saa olla ja muuta kivaa. Viimeksi suurin ongelma oli saada yksi poika pois herkkupöydästä. Lapset siinä aikansa lappoivat kakkua ynnä muuta. Kai oli hyvää, kun yksi (hyvin isokokoinen) jäi siihen syömään ja syömään ja syömään. Ei mennyt leikkimään. JA oli ikään kuin aika saada aikuisi ajo pöytään, ja siistiä sitä. No, se on pientä.

Kesällä pitäisi taas kasata pileet.

Vierailija
64/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarukset voisi myös mennä leikkimään esim. Hoploppiin, jos yksi kutsuttu synttäreille siellä? Nuohan ovat kaikille avoimia paikkoja kunhan maksaa pääsymaksun. Me ainakin olemme tehneet niin usein ja näin muutkin perheet tuttavapiirissä. Synttäreille kutsuttu menee normaalisti synttäreille, muista maksamme ja vanhempi jää vahtimaan ja tietty vain synttäreille kutsuttu menee synttärihuoneeseen. Leikkiminen meillä lapsia siellä kiinnostaa, ei ne tarjoilut... Miksi ihmeessä pitäisi lähteä jonnekin muualle? Mutta tietystikään ei voi tuupata muita lapsia maksamatta sisään ja toisten vahdittavaksi...

Vierailija
65/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran oli synttärit tahi ei, niin minä olen mukana ja jos ei ole lapsenvahtia niin mukana seuraa myös muutkin lapsemme. Ja omien lasten synttäreille oletan myös vanhempien ja sisarusten osallistuvan, varaan sen mukaan syötäviä. Minusta on mukava tutustua vanhempiinkiin. Itseasiassa meillä on yleensä synttäreille tullut myös ihan vieras perheeseen kuulumattomiakin lapsia, sopu sijaa antaa. Ja en ikinä antaisi kenenkään oudon hakea lastani päiväkodista suoraan synttäreille! Hirveä ajatus! Minua puolestaan ärsytti, kun tyttöni kutsuttiin päiväkotikaverin synttäreille, mutta samassa päiväkotiryhmässä olevaa kaksoisveljeään ei kutsuttu.

Kyllä mun mielestä on tahditonta vaan tuppautua sisään sisaruslauman kanssa jos ei siitä ole erikseen mainittu kutsussa. Meillä 3-vuotissynttäreille asti on ollut kutsussa maininta, että voit tulla itseksesi tai ottaa mukaan äidin ja/tai isän jos haluat. tms. 4-vuotiaat on jo tulleet automaattisesti itsekseen.

Kyläilyt on erikseen, mutta kyllä silloinkin pitää asiasta sopia. Hyvänen aika. Meille voi tulla esim. 5-vuotiaan päiväkotikaveri leikkimään pariksi tunniksi ja olen itse sen leikkimisen aikana ajatellut vaikka valmistella päivällistä tai tehdä töitä. Olisin ihan huuli pyöreänä jos äiti ja kolme sisarusta tupsahtaisi kaupan päälle mukaan.

Vierailija
66/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille normaalit käytöstavat eivät ole selviä. Kutsu koskee kutsuttua, ei sisaruksia eikä vanhempia _ellei_ asiaa ole erikseen mainittu.

Nro 35 on toiminut täysin oikein, juuri noin kuuluukin toimia.

Ikävää on se, että moukkien lapsista kasvaa usein seuraava sukupolvi moukkia kun eivät vanhemmiltaan opi käytöstapoja =(

Vierailija
67/67 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

GRRR... Nyt täytyy PYYTÄÄ teitä arvon vanhemmat...

Jos lapsesi saamassa synttärikutsussa on mainittu yhden lapsesi nimi, vaikka sinulla olisi useampia lapsia, koskee kutsu vain tätä yhtä lasta. Ei ole kohtuullista, että lapseni kutsuessa tarhakaverin synttäreilleen, sieltä tuleekin kolme lasta!!

Ja myöskin... jos kutsussa lukee vanhimman lapsesi nimi, se ei tarkoita että voit itse tulla pienemmän sisaruksen kanssa, istua pöydän päähän, laittaa pienemmän sisaruksen syöttötuoliin ja vallata näin tilaa kutsutuilta lapsilta muutenkin ahtaassa tilassa!

Onneksi minulla on tarjottavaa aina runsaasti, mutta nyt oli ongintapusseja VAIN 2 ylimääräistä ja yksi omistani jäi ilman. Tosin ihan suosiolla, kun huomasi tilanteen.

Joo... pitäisi ehkä ehtiä siinä eteishässäkässä jotenkin estämän tämä. Tämä äiti, joka tuli pienemmän lapsen kanssa mukaan oli riisunut tämän pienen jo rapussa sisävaatteilleen ja pikkuinen sitten vaan viuhahti sisään leikkimään. Ja tämä sisarusparvi tuli ilman vanhempia. jee.