Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemusta kuukautismigreenistä????

Vierailija
18.02.2010 |

Ikäväkseni huomasin, että normaali migreenini on kuopuksen syntymän jälkeen muuttunut kuukautismigreeniksi, ja särky on aika järkyttävää, tulehduskipulääke eikä miranax auta viemään kipua täysin pois, sen verran vaan että juuri ja juuri olen työkykyinen. Migreeni kestää 3-5 päivää, ja alkaa pari päivää ennen menkkoja-kolmas vuotopvä välillä.

AIka järkkyjä kipuja. Millä teidän migreeniä hoidetaan?

Onko joku tietty ehkäisy helpottanut/pahentanut?

Mulla itselläni on käytössä Evra ehkäisylaastari

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans "hormonaalinen migreeni" eli menkkojen aikana pää on ihan räjähdyspisteessä. Mulla onneksi auttaa pancod, niitä syön sen muutaman päivän. Mulla on mercilon-pillerit ehkäisynä.

Vierailija
2/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosen (kuopus) syntymän jälkeen kun palasin yhdistelmäpillereihin (vastaavat kuin Evra). Nyt on pillerit jätetty pois, koska migreeni oli niin rasittavaa ja tuntui tyhmältä syödä lääkkeitä lääkkeiden sivuvaikutuksiin. Nyt normaalimenkkojen aikana ei migreeniä ole tullut kuin tosi harvoin.

Pillerien/ehkäisylaastarin taukoviikon migreeni on ok, jos se ei ole aurallinen migreeni eli ennakko-oireinen. Kannattaa puhua lääkärille noista migreeneistä kuitenkin. Saat apua joko migreeniin tarkoitettujen täsmälääkkeiden avulla tai ehkäisy menee vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on migreeniä muulloinkin, mutta erityisesti kuukautisten aikaan. Eipä sinun auta muu kuin kokeilla erilaisia ehkäisykeinoja ja erilaisia migreenilääkkeitä. Itse syön triptaaneja. Suurin osa kohtauksista on sellaisia, että kun ajoissa otan kaksi Panadolia, se riittää, muttei siis aina. Ohjehan on, että kipua lääkitään tuhdeilla annoksilla heti alkuunsa.

Vierailija
4/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten aikaan tulee varmasti ja kohtaus kestää pahimmillaan kolme päivää. Neurologi kielsi hormonaalisen ehkäisyn kun vuoden verran oltiin huonoin tuloksin haettu sopivaa lääkitystä päänärkyihin. Olin sitten puoli vuotta estolääkityksellä jotta tilanne rahoittui (kohtauksia harvemmin ja ne tulivat helpommiksi) ja sittemmin olen hoitanut itseäni täsmälääkkeillä.

Vierailija
5/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonaalinen ehkäisy pahensi minulla. Sen jätin pois ja helpotti tosi paljon.

Estolääkkeet auttoi jonkin verran ja täsmälääkkeet (sumatriptaani)helpottaa kohtauksia. Särkylääkkeet vain vie kivun hetkeksi pois. Vaikutusajan jälkeen särky jatkuu taas...

Vierailija
6/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonaalinen migreeni. Kohtauksia tulee aina ennen kuukautisia ja niiden aikana. Minulla auttaa vain triptaanit ja niitä menee 2-6/kk.

Nyt olen raskaana ja migreenit ovat vain muisto! Sama juttu on ollut aiemmissa raskauksissa. Ja niin kauan kuin on kuukautiset poissa, on myös migreenit poissa. Eli pitkää ja tiheää imetystä suunnitellessa...

Vierailija
7/7 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranax ei ole mikään migreenin täsmälääke. En taju miten joku edes YRITTÄÄ selviytyä migreenistä ilman triptaaneja ja sitten vielä ruikuttaa. Paitsi jos on raskaana, silloinhan niitä ei voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi