En ymmärrä H&M:n vaatteiden kokoluokitusta!
Pienten tyttöjen osastolla on tosi kivoja vaatteita. Kakki printtupaidat ja farkkuhameet yms jutut. Mutta ne loppuvat kokoon 128cm.
Meillä on tokaluokkalainen tyttö, joka ostaisi kaiken siltä osastolta ja äiti tykkäisi myös. Siis ihan täysillä käyttäisi Hello Kitty-paitoja ja nättejä hameita jne.
Mutta kun tytön koko alkaa olla 140 cm.
Nuorten osaston vaatteet on ihan kauheita. Tumman harmaata rytkyä. Muodotonta pussia ja lyhyen lyhyttä boleroa ja kireitä farkkuja.
Ei todellakaan meidän 8-vuotiaan mieleen. Ne on ihan nuorisovaatetta, ei mielestäni tämän ikäiselle.
Onko muilla samaa ongelmaa, vai tykkääkä teidän samanikäiset oikeasti jo nuoriso-osasto vaatteista?
Pienten puoli on iloisen värikäs ja kaunis, utta nuoriso osasto synekä ja epämääräinen ja suurimmassa osaassa vähänkään kelpaavassa vaatteessa ei ollut edes näin pientä kokoa.
Kommentit (54)
eli on järkkyä, että 1-vuotiaan pitäisi alkaa pukeutua Darth Vader -vaatteisiin, kun kaikki ihana ja suloinen loppuu kokoon 86!
Näyttää todellakin olevan yleinen ongelma. Todella saa metsästää ja kääntää kaikki kaupat ympäri, että edes yhden kivan vaatteen löytää 134-kokoa käyttävälle eskaritytölle. Pissisvaatteet alkaa jo tasan tarkalleen tuosta koosta joka paikassa! Siis eskarin/ekaluokkaisten pitäisi käyttää samoja vaatteita kuin 15-vuotiaiden? Ei mahdu mun logiikkaan. Tyttökin on tosi pettynyt, kun pitää vain kävellä ihanien Kitty-vaatteiden ja muiden suloisuuksien ohi.
myös Kittyä.
Meillä poika reilu 2,5-vuotta ja sama ongelma ollut jo pitkään eli poika on pitkä ja nuo kauniit vaatteet jää kokoon 92 cm. Sen jälkeen saa etsimällä etsiä kauniita kun en halua noita mustia, tummansinisiä, retroja, hirviö- ja luurankojuttuja vaan kauniita, tyylikkäitä, pastellia ja murrettuja vaaleita sävyjä tai sitten urheilullisia malleja.
Joitakin löytyy kyllä kivojakin, mutta ovat harvassa näissä ruotsalaisketjujen kaupoissa, ikävä kyllä.
Lapsi on ekaluokkainen poika, mutta lähemmäs 140 cm pitkä.
Ei löydy enää kivoja vaatteita lainkaan HM:stä.
:(
tyttö tykkäis ku hullu puurosta, mutta koko pitäs olla 134cm ja tyttö on vasta eskarissa...
Meidän tyttö on 5-vuotias ja käyttää 128cm vaatteita. Inholla katselen sinne seuraavien kokojen puolelle ja ihmettelen, että mistähän niitä kivoja vaatteita sitten alkaisi etsiä. Miksei lasten anneta olla lapsia? Miksi heistä täytyy tehdä pikkuteinejä ja muotimimmejä jo pieninä? Mun mielestäni se ei ole ollenkaan söpöä, jos lapsi on puettu johonkin kovisnahkarotsiin. Joulunakin juhlavaatteet oli jotakin paljetein koristeltuja aikuismaisia seksitoppeja, jotka oli jotakin ihan muuta kuin mitä minä miellän alle 13-vuotiaalle.
Ällöttää myös pojille suunnattu roskaviihdekuvasto, jota vaatteissa viljellään. En tahdo tehdä pojastani jotakin hämähäkkimies-lieska-hirviöjunttia. Kivoja poikienvaatteita saa myös hakea. Olisi edes ihan perusvärisiä perusvaatteita, nekin on kivempia kuin edellämainitut.
Ihan uskomaton juttu, että jonkun alle 10-vuotiaan tosiaan pitäisi pukeutua kuin mikäkin teinipimu. Toki 140cm koossakin löytää lapsen tyyliisiä vaatteita jostain Me&I / Marimekko yms. kalliimmasta merkistä, mutta nämä ruotsalaismerkkien (Lindex, Kappahl, H&M) LASTENvaatteet loppuvat tosi pieneen kokoon. Minulla on vasta 1,5-vuotias tyttö, mutta nyt jo alamme siirtyä pois vauvaosastolta pienten lasten vaatteisiin. Ja jo nyt olen alkanut ikävöidä vauvojen vaatteita, sillä joskus nuo pienten lasten pillifarkut yms. tuntuvat ja näyttävät aivan pöhköiltä vauvanpyöreän tyttöni päällä. :(
onkohan kukaan antanut H%M:lle palautetta ja onko saanut selville syytä miksei lastenvaatteita voi jatkaa vielä isompiin kokoihin?
-ap
heidän kokonsa loppuvat kokoon 140 useimmiten. Mutta nyt on tulossa erä isompiakin. Ja nämä vaatteet ei ole mitään teinihirvityksiä!
Alakoululainen on lapsi!
Ja vaatekoko 134->
Ei löydy H&M:ltä, kaphallista, nicky ja nellistä tai lindeksiltä kivoja LASTEN vaatteita, vaan vaatteet pitää ostaa nuoriso-osastolta.
Harmi, kun lapsikin tykkäisi väikkäistä vaatteista, mutta nuorisovaatteet on niin tylsiä :/
oo mitenkään kivoja... Tai sit mä olen saanut niistä yliannostuksen, kun täälläpäin puolet tenavista puetaan pelkkään M&I:hin :P
Ehkä joutuu tekemään ostoksen eteen vähän enemmän työtä, mutta kyllä niitä värikkäitä lastenvaatteitakin löytyy!
Kokemusta viiden lapsen vaatettamisesta nimenomaan "lapsellisesti". Nuorisoretaleisiin meillä ei ole sorruttu koskaan.
vaatteet on valmistettu jossain kauko-idässä, koot ja materiaalit ovat mitä ovat. Mitä tulee tyyliin ja muodikkuuteen, sen määrää ruotsalainen tyylitaju.
8-vuotiaan pojan koko on meillä 128 cm ja ihan keskikokoinen lapsi on.
Olen kyllä samaa mieltä H&M -vaatteista, kaikki kiva loppuu kokoon 128 lukuunottamatta sukkia, alushousuja ja pyjamia. Ja tietysti esim. puseroissa on joskus jokin poikkeus, sama pätee myös Lindexin ja KappAhlin vaatteisiin. Isommilla lapsillani (myös pienemmillä) suosinkin Espritiä ja PO.P:n vaatteita, niissä piisaa kivoja lapsekkaita värikkäitä vaatteita kokoon 152 saakka - puserot ja mekot, ulkovaatteet Poppia, housut Espritiä.
Jesperjuniorissa on jotain ja sitten mikäs se toinen on polarn o pyret. anttilastakin löytää välillä.
Meillä myös tokaluokkalainen tyttö ja pari päivää sitten hankin Seppälän kanta-asiakaskortin. Sieltä saa värikkäitä, iloisenkuvioisia vaatteita tokaluokkalaisille. H&M:llä OLI ihania juurikin 128 cm saakka, nykyään siellä on tosi vähän mitään kelvollista! Meillä vaatekoko 134 cm.
Eskarilainen tyttö käyttää kokoa 128 tai 134, ja ruotsalaisketjuista löytää koossa 134 enää tosi vähän hyviä perusvaatteita. Seppälässä oli paljon iloisempia, toivottavasti ovat laadultaan edes kohtuullisia. Myös Name Itiltä löytyy jotain.
Minustakin on todella hullua, että 6v:n pitäisi pukeutua samanlaisiin vaatteisiin kuin teinitytön.