Mikä hahmo olit aikoinaan penkkareissa?
Muisteloita siis kehiin! Itse olimme kaveriporukkani kanssa mafiosoja. Alkuperäinen idea rienaavasta Jeesuksesta ja opetuslapsista lopulta hylättiin, kun Jeesuksemme vetäytyikin hommasta (= rehtori olisi vetänyt herneen nenäänsä). Vieläkin vähän harmittaa :).
Entä mikä on ikimuistoisin näkemäsi puku? Veljeni ja hänen kaverinsa olivat Super Mario ja sellainen putkisieni, olivat aika hulvattomia!
Kommentit (85)
ja meilläkin tapana valkoiset papaerihaalarit jotka koristeltiin.
meillä ei ollut teemaa, joten jokaisella oli erilainen puku. vm-99
Mulla oli saparot, pisamia ja tuttipullossa Pisang Ambonia. Mutta meni se penkkarihomma koululla vähän ohi, kun piti kytätä tuleeko minun ihastus paikalle. Ei tullut, oli nukkunut "vähän pidempään", kun oli ottanut varaslähdön juhlimiseen jo edellisenä iltana. Tuli sitten kuitenkin siinä vaiheessa, kun lähdettiin ajelulle rekoilla. Ihme että jaksoi herätä, nykyään se vaan makaa tossa sohvalla :)
muttalapseni ovat olleet tyttäreni oli harlekini ,poikani trakula ,tyttö nalle karhu itse ompelin nalle puvun ,on vielläkin käytössä päivä kodeissa .
en halunnut perinteistä lapin pukua, ni kelkkahaalarit vaan kehiin ja karvalakkiin apinankorvat..ja vm.2003
Eli pukeuduttiin hiihtäjiksi, laskettelijoiksi, luistelijoiksi tms. Itse pukeuduin jääkiekkoilijaksi, tosin kypärää en siihen hätään löytänyt mistään ja veljen vanhat hokkaritkin hukkuivat jo ennen koululta lähtöä. Meidän koulussa oli perinne, jossa lukion eka- ja tokaluokkalaiset kantoivat abit rekkoihin. Siinä tohinassa luistimetkin jäivät jonnekin, mutta eipä tuo menoa haitannut.
Talviurheilu oli teemana mahtava, koska rekan lavalla oli hyytävää toppatakin ja housujen kanssakin. Ajettiin toisen koulun rekan perässä ja tuon rekan teemana oli satuhahmot. Kyllä kävi prinsessoja ja keijuja sääliksi. Taisi olla pikkuisen kylmä.
että tämän tasoisella äidinkielellä on edes pärjätty lukiossa sinne penkkareihin asti.
En ole ollutmikään,silloin eivietty penkkareita ,
muttalapseni ovat olleet tyttäreni oli harlekini ,poikani trakula ,tyttö nalle karhu itse ompelin nalle puvun ,on vielläkin käytössä päivä kodeissa .
semmoinen lievästi hutsahtava versio.
olin kuumeesta kalpea Kuutyttö ja vuosi 1993. Palelun laitoin kylmän sään piikkiin, kunnes kotona mittari paljasti totuuden...
kaikilla oli bilevatteet jo iltaa varten ja koulun tunnus musta knallihattu. Vanha ja arvokas lukio, Jyväskylän Lyseo.
Vanhojen päivänä pukeudutiin ilman teemaa. Olin "lännenasussa", hapsutakki, stetsoni, bootsit. Eikä siihen aikanaan ollut vanhojen tanssejakaan, 1982.
Siksi onkin kumma lukea mitä vanhojen päivä maksaa nykyään, iltapuvut ja kampaajat.
Onneksi meillä ei ollut, ei olis ollut varaa niihin.
Ihanan ja hulvattoman mielikuvan verkkokalvoilleni toi Kummelin harakka. :)
Pojat oli Ken-nukkeja. Ja vuosi taisi olla 1998 Turussa.
olin harlekiinihahmo.Tein itse mustavalkoisen haalarin jossa vihreitä ja aniliininpunaisia isoja "nappeja" tekoturkiksesta sekä tekoturkis kaulukset, hihan- ja lahkeensuut.
LIsäksi mustan hatun jossa aniliitininpunainen tekoturkistupsu.
Meillä kaikki pukeutuivat eri hahmoiksi.
Koin enemmän vetoa tuolle "vihannespuolelle".
nyt pyöriä samojen ihmisten vastaukset toista kierrosta :D