-17 pakkasta. Mitä päälle ulkoiluun että tarkenevat lapset?
Kommentit (13)
jättäisit ulkoilut väliin noilla lukemilla!
pöiväkodeissakin on tuon ikäisille pakkasraja muistaakseni -12 tai oliko jopa -10...
Koulussa 3.luokka ei mennyt luistelemaan kun oli -15.
Jos on pakko mennä ulos (kauppa,lääkäri tms.)
ni sit puet sellai ku ittes pukisit niin et on varmasti lämmin.
Pakkasta kumpanakin päivänä 19 astetta.
normaalit sisävaatteet (sukat, pitkät housut, ohuen pitkähihaisen), villahaalarin, fleecehaalarin, toppahaalarin, kaulurin, lämpimän lakin ja hupun päähän, villasukat ja karvavuorilliset talvikengät, villalapaset ja päälle teddyvuorilliset toppahanskat ja sitten ulos :)
Näin meillä tarkenee 2 v ja 5 v ja lämpiminä tullaan sisälle. Yli 20 asteen pakkasessa ei ulkoilla kyllä.
pikkuhousut,t-paita,collegepuku,villahaalari,toppahaalari,kypärämyssy,talvikengät ja rukkaset=)Hyvin on pärjännyt ja lämmin on..itehän tuonne jäätyy pystyyn ei lapset=)
ette osaa?! Se muuten riippuu lapsestakin, eli ei ihan kannata näitä neuvoja suoraan ottaa käytäntöön. Esim. mun toinen poika on tosi kova hikipää, ei voi käyttää samanlaista päähinettä kuin veljensä.
no kyllä mä osaan mut tein huvikseni alotuksen ku halusin tietää miten muut pukee
mä puin
sisävaatteet eli sukkikset, collagehousut, trikoopaita (pitkähiai), huppari,
villahaalari ja villasukat ja lapaset
rukkaset lisäksi
kypärämyssy ja pipo
hyvin tarkeni, itse asiassa ne lapaset alla oli varmaan liikaa kun aurinko lämmitti kuitenki!
Alushousut (pikkuhousut)
Tenkinenkerrasto/villakerrasto
Villasekoitesukat (ei puuvillaa)
Fleesekerrasto
Talvihaalari, toppahattu, rukkaset teddyvuorilla
Talvikengät, jos kenkiin mahtuu voi laittaa vielä perinteiset villasukat.
putkeen sisällä, kun on liian kylmää...?
jättäisit ulkoilut väliin noilla lukemilla! pöiväkodeissakin on tuon ikäisille pakkasraja muistaakseni -12 tai oliko jopa -10... Koulussa 3.luokka ei mennyt luistelemaan kun oli -15.
Vaikka ehkä on lapsella hankala. Huppu päässä ei kuule niin hyvin. Eikä näekään sivulle ilman että kääntää päätään. Mutta siis jos on pakko mennä ulos ja on herkästi paleltuva naama, niin huppu päähän.
Pitkikset, pitkähihainen paita, sukat, fleecehaalari/-puku, villasukat, lapaset, kypärämyssy, toppahaalari/-puku, toppakengät.
Lapset 2v-8v
Aina kyselen onko kylmä tai kuuma, harvemmin muutoksia tarvii tehdä, joskut lapaset otetaan välistä.
erkki teijän kanssa. Etkö osaa pukea lasta ilman että kysyt neuvoa? Mistä näitä uusavuttomia oikein sikiää??