Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän outo somekäytös

Vierailija
18.11.2022 |

Hyvä ystäväni, korostan sanaa hyvä. Ollaan bestikset.
Hän näkee kyllä sekä fb, että instapäivitykseni, mutta tosi harvoin tykkää niistä tai saatika kommentoi mitään. Minä tykkään ja kommentoin hänen julkaisujaan. Sitten ihan puolituttujen ihmisten julkaistua tykkää aina, tyyliin talonmies Penan julkaisut on tykkäyksen arvoisia aina.
Vähän sama wa-viesteissä. Voin kirjoittaa jotain esim. tosi henkilökohtaistakin. Näen hänen lukeneen mutta ei vastaa mitään. Korkeintaan ehkä useamman. Päivän kuluttua saattaa sanoa jotain latteaa esim. Onpa kurjaa, kiva juttu tms.
En tajua. Käytös on minusta epäkohteliasta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa algoritmit tekevät tepposet eikä hän näe edes päivityksiäsi?

Vierailija
2/30 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb nyt muutenkin toimii oudosti. Laitoin päivitykseen kuvan, kun valmistuin juuri yliopistosta ja sain alle 10 tykkäystä. Kaverini laittoi kuvan, jossa on kännissä ilman paitaa ja sai lähemmäs 50 tykkäystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mutta ei sitä kaikista somepäivityksistä tarvi tykätä en minäkään läheskään kaikkea peukuta vaikka sinällään jokin postaus olisikin ok.

Noissa some viestittelykanavissa nyt on monenlaisia tyyppejä, eräskin yllättäin katosi mutta ei ole mitenkään blokannut tai estänyt mutta viestit ei kuittaudu luetuiksi. Eikä noissakaan mitään riitaa ole ollut ennen tuollaista. Sitten on eräs kenen kanssa ollaan vaihdeltu meilejä katosi yllättäin bittiavaruuteen vaikka syytti sähköpostin temppuilua mutta monelta muulta gmailista on viestit kulkeneet ilman ongelmia.

Ehkä sillä kaverillasi vain on vastaustyyli on tuo?

Vierailija
4/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa, että mulla on yksi erittäin läheinen ystävä, mutta en pidä hänen somekäyttäytymisestään. Pidän hänestä hyvin paljon todellisessa elämässä, mutta en tiedä, miksi en pidä hänen somepäivityksistään. Ehkä ne ovat liian henkilökohtaista, viitataan nimettömästi johonkin henkilöön, jota haluaa kritisoida, hurahdetaan aina johonkin villitykseen, josta postataan monta kertaa päivässä jne. Ja jos ollaan joskus viihteellä, niin puhelin liimattuna käteen sielläkin ja pari tuntia yritetään ottaa itsestä selfieitä. Ehkä se puhelin on tullut vähän meidän ystävyyden väliin. Itse tykkään, että oltaisiin enemmän läsnä.

Vierailija
5/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometykkäysten kerjääjät ovat jotenkin säälittäviä. Itsetunto-ongelmia?

Vierailija
6/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa somekäytöstä on nillittää täällä "ystävästä".

Vierailija
7/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän outoa seurata toisten tykkäyksiä.

Vierailija
8/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin postauksissasi ärsyttää kaveriasi. Tyyli, miten kirjoitat? Aiheet?

Minä esimerkiksi inhoan koiria, enkä koskaan tykkää yhdestäkään koirapostauksesta, vaikka muuten olisi kuinka hyvä kaveri.

Vierailija
9/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni minulla ei ole mitään sometiliä saatikka naamakirjaa.

Säästyy tuoltakin murheelta.

Vierailija
10/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi poistua somesta, jos se aiheuttaa noin paljon ärsyyntymistä. Oikea elämä on muutenkin paljon kiinnostavampaa.

Vierailija
11/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb nyt muutenkin toimii oudosti. Laitoin päivitykseen kuvan, kun valmistuin juuri yliopistosta ja sain alle 10 tykkäystä. Kaverini laittoi kuvan, jossa on kännissä ilman paitaa ja sai lähemmäs 50 tykkäystä.

Kertoo lähinnä käyttäjäkunnasta ja sen arvostuksista. Työttömät juopot on aina somessa päivystämässä ja muut on töissä eikä ehdi tykkäillä kaikkea.

Vierailija
12/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ig ja Fb sikseen mut hän ei oo sun bestis kos ei viesteihin vastaa.

Vierailija
13/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän vain siltä että susta ei pidetä paljon.

Vierailija
14/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kyllä tapana keskustella isohkoista ja erityisistä asioista ystävien kanssa ihan f2f tai puhelimessa tai viestein, ei minkään Fb:n välityksellä.

Vierailija
15/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin laittamaan bestiksen piilotettavien listalle somessa, kun hän alkoi julkaista kuvia jotka herättävät minussa inhotusta. Hänen julkaisunsa siis eivät näy minulle muuten kuin jos erikseen menen niitä katsomaan.

Bestis ottaa siis sellaisia Iiu Susiraja-tyylisiä valokuvia eli tarkoituksella ällöttäviä ja outoja kuvia itsestään ja julkaisee niitä.

Vierailija
16/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ongelmat sitte some tuonut sinunkin elämääsi. Mieti nyt itsekin miten järjetön asia murehdittavaksi, että talkkaripenan kuvista tykkäs mutta ei sun postauksesta. Pitäiskö laittaa some vaikka tauolle hetkeks. Menet livenä jonnekin ulos se hyvän ystäväsi kanssa.

Vierailija
17/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin laittamaan bestiksen piilotettavien listalle somessa, kun hän alkoi julkaista kuvia jotka herättävät minussa inhotusta. Hänen julkaisunsa siis eivät näy minulle muuten kuin jos erikseen menen niitä katsomaan.

Bestis ottaa siis sellaisia Iiu Susiraja-tyylisiä valokuvia eli tarkoituksella ällöttäviä ja outoja kuvia itsestään ja julkaisee niitä.

Kävin katsomassa google-haulla. Ei hitto mitä kuvia. Katsojan päätettäväksi jätetty ovatko ne humoristisia, anarkistisia, itsekriittisiä vai kaikkia edellisiä.

Vierailija
18/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri harrasti valokuvausta, jatkuvaa spämmäystä milloin lähiotos avaimenreiästä ja milloin auringonlaskusta. Perään lueteltu objektiivin polttovälit, valotusajan millosekunnin ja Canon sitä Nikon tätä.. en tajua noista mitään, eikä kiinnosta.

Toinen kaveri harrasti rankkaa ryyppäämistä. Kaikenlaisia avautumisia, sekopäisiä viestejä ja suttuisia kuvia tuntemattomista henkilöistä joihin hän baarissa törmännyt.

Ei minua nuokaan asiat kiinnosta.

Laitoin facessa molemmille toiminnon "näytä vähemmän henkilön x, y julkaisuja".

Se, että olen molempien kaveri, ei todellakaan tarkoita sitä että minun tarvitsisi tykätä jokaikisestä käänteestä heidän elämässään.

M40

Vierailija
19/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan näy kaikkien tuttujen julkaisut ellen käy heidän sivuiltaa ne katsomassa. Yleensä katson päivitykset vain kerran tai kaksi viikossa. 

Vierailija
20/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kommentoin somessa lähinnä sellaisten tuttavien päivityksiä, joita en somen ulkopuolella juuri tapaa enkä viestittele heidän kanssaan yksityisesti. Kavereiden päivityksiin en yleensä laita tykkäyksiä tai kommentteja, vaan asiat jutellaan heidän kanssaan keskenään.

Jos kaveri on juuri näyttänyt jonkin kuvan tai kertonut minulle jotakin elämästään ja siitä on jo juteltu, niin tuntuisi omituiselta mennä laittamaan samasta asiasta tehtyyn somepäivitykseen jotain tykkäyksiä ja kommentoimaan vielä julkisestikin samat asiat.