Olipa taas riita: mies haukkui etten osaa keskustella
mistään, seksiä ei ole tarpeeksi (1-2krt/vko), juon viikonloput viinaa ja vain silloin olen hyvällä tuulella (juon 2-4 lasillista viiniä vkonlopun aikana, hän juo tuplamäärän ja viime viikonlopun kännäsi työporukan kanssa ulkomailla, hävitti avaimet jne.) Kuulemma vaan istun perseeni päällä ja luen (miehen mielestä lukeminen on ajahukkaa, itse vahtaa kyllä telkkaria illat) en tee kotona mitään (paitsi lähes kaikki kotityöt) Mun pitäisi hankkia elämälleni sisältöä (mies oli vasta 2 viikkoa työreissulla, mitähän sisältöä mun olis vielä pitänyt keksiä, kun hoidin oman työn, lapset, miehen lapsen ja kodin?)
On kyllä niin paska olo ettei mitään rajaa. Voiko ihminen oiekasti olla näin huono?
Kommentit (11)
ehkä miehesi on joskus ajatellut, että tarvitset sisältöä elämääsi, että viihtyisit ja nyt riidellessä se tuli sitten ulos ilkeilynä, vaikkei muuten olisi sitä siten ajatellut. tai nuo muut asiat, ehkä hän esimerkiksi kotitöitten suhteen vertaa sinua äitiinsä, jonka sukupolven naiset tekivät kaikki kotityöt, muttei todellisuudessa tarkoita, että hänen pitäisi alkaa vain lepäillä ja sinä tekisit kaiken. jne.
kuten sanoin, riidellessä sitä puhuu paljon sellaista mitä ei välttämättä edes ajattele. ehkä siinä tilanteessa olisin huolissani, jos tuo olisi ollut teillä järkevä rauhallinen keskustelutuokio, jossa käsiteltiin suhteenne ongelmia.
puhku oma vihasi johonkin ja ota asiat sitten uudelleen puheeksi jos koet sen tarpeelliseksi.
ehkä miehesi on joskus ajatellut, että tarvitset sisältöä elämääsi, että viihtyisit ja nyt riidellessä se tuli sitten ulos ilkeilynä, vaikkei muuten olisi sitä siten ajatellut. tai nuo muut asiat, ehkä hän esimerkiksi kotitöitten suhteen vertaa sinua äitiinsä, jonka sukupolven naiset tekivät kaikki kotityöt, muttei todellisuudessa tarkoita, että hänen pitäisi alkaa vain lepäillä ja sinä tekisit kaiken. jne.
kuten sanoin, riidellessä sitä puhuu paljon sellaista mitä ei välttämättä edes ajattele. ehkä siinä tilanteessa olisin huolissani, jos tuo olisi ollut teillä järkevä rauhallinen keskustelutuokio, jossa käsiteltiin suhteenne ongelmia.
puhku oma vihasi johonkin ja ota asiat sitten uudelleen puheeksi jos koet sen tarpeelliseksi.
Mä en oikein edes ymmärrä miten voisin muuta sisältöä elämääni hommata, kun esimerkiksi liikunan harrastaminen tuntuu lähes ylitsepääsemättömältä kun lapsia ei voi jättää yksin kotiin ja mies on aika paljon työreissussa. Ja kun ei ole, niin pyytää että älä lähde. Itseäni ketuttaa miehen sohvalla makaaminen ja siitä on aika monta kertaa tullut hänelle vuosien varrella sanottua, mutta ei ole asia mihinkään muuttunut. Toisaalta olen yrittänyt miettiä, että kotona ollessaan pitää saada levätä ja hänelle hengähdyksen suo telkkari ja sohva, itselleni taas lukeminen. Mies on 10v minua vanhempi ja lapsuudenkodissaan äitinsä on kyllä kaikki kotityöt tehnyt.
vähän parempaa ruokaa ja maisteltu erilaisia viinejä ruona kanssa, mutta enpä sitten tullut ajatelleeksi, että siinä on jotain pahaa, että minäkin sitä teen. Pääasiassa siis minä kokkaan ja mies syö...Eikä siinä ole mitään, itsepä tykkään kokkailla.
hän ajattelee, että pääset helpommalla kuin hän itse. Ja häpeää omaa juomistaan, omaamalla huonon omantunnon kännäämisestään. Sinä olet liian hyvä :) Tällaisen kommentin olen kuullut monen miehen suusta sanottavan sellaiselle naiselle, joka pärjää elämässään, eikä tee elämästään turhaan liian vaikeaa. Joillekin on tosi vaikea hyväksyä se tosiasia, että toiset rullaa elämässään öljytyillä ketjuilla ja toisilla ketjut on aina ruosteessa. Huono itsetunto purkautuu vahvan persoonan haukkumiseen.
Viikonloppuna oli riita ja mies päästi suustaan ihan ihmeellisia, paikaansapitämättömiä ja ristiriitaisia kommentteja. Ne loukkaa ihan hirveästi, mutta kun itse tiedän, missä mennään, en anna niiden häiritä.
Meillä miehen kännäämisiä tai menoja ei lasketa, mutta minun harvoista liikuntahetkistä voi mies valittaa vaikka kuinka.
En enää jaksa provosoitua. Olkoot idiootti mies.
Mutta voi myös ihan oikeasti kokea tekevänsä enemmän. Monet miehet, jotka eivät ole joutuneet tekemään kotitöitä kuvittelevat ne olemattomiksi!
Ymmärrän hyvin sun tilanteen nimenomaan tuon elämänsisällön suhteen. Oma mieheni matkustaa paljon työn takia, eikä mitenkään ennustettavasti, vaan työmatka saattaa tulla päivänkin varoitusajalla. Käytännössä minun on mahdotonta harrastaa mitään, mikä tapahtuu viikottain aina samaan aikaan. :( Liikunta hoituukin lähinnä metsäretkillä lasten kanssa.
Kotitöistä meillä väännettiin kättä, kun lapset oli ihan pieniä. Se hoitui loppujen lopuksi niin, että laitoin paperille listan kaikista kotona tehtävistä hommista ja sanoin miehelle, että kun olet kotona, teet noista puolet. Sai jopa valita mieluisimmat. Listan pidin tallessa ja otin aina esiin, kun mies alkoi valittaa, että tekee "kaiken".
niin kannattaa miettiä omaa jaksamistaan. Jos osaa pistää toisesta korvasta ulos ja on hyvä itsetunto (tuntee ja tietää omat vahvuutensa), ei varmaankaan hätää ole. Tutulla alkoi noin ja miehen narsistinen luonne vain pahentui - ero tuli. Ketään ei tarvi alistaa henkisesti.
Mä en oikein edes ymmärrä miten voisin muuta sisältöä elämääni hommata, kun esimerkiksi liikunan harrastaminen tuntuu lähes ylitsepääsemättömältä kun lapsia ei voi jättää yksin kotiin ja mies on aika paljon työreissussa. Ja kun ei ole, niin pyytää että älä lähde. Itseäni ketuttaa miehen sohvalla makaaminen ja siitä on aika monta kertaa tullut hänelle vuosien varrella sanottua, mutta ei ole asia mihinkään muuttunut. Toisaalta olen yrittänyt miettiä, että kotona ollessaan pitää saada levätä ja hänelle hengähdyksen suo telkkari ja sohva, itselleni taas lukeminen. Mies on 10v minua vanhempi ja lapsuudenkodissaan äitinsä on kyllä kaikki kotityöt tehnyt.
jäsennä asiaa nyt itseksesi (tai meidän kanssamme) niin paljon, että pystyt itse aloittamaan sen järkevän ja rauhallisen keskustelun ja kysy millaista sisältöä hän tarkoittaa ja miten sen sitten voisi toteuttaa. voit myös ihan hyvin itse kertoa, että viihdyt elämässä ilman sitä ylimääräistäkin sisältöä, tarvitseeko sitä nyt ruuhkavuosina muuta juuri kuin ne lapset, puolison, kirjat ja viikonloppukokkailut, joita harrastat?
voit myös kysäistä tuosta alkoholin käytöstä ja siitä, onko hän tosissaan sen kanssa, että juot liikaa ja olet vain silloin iloinen ja hänen vastauksensa perusteella voit asiaa sitten käsitellä omalta kannaltasi. nautit kokkaamisesta, nautit yhteisistä hetkistänne, tai ainakin se siltä kuulostaa. voit sen kertoa hänelle.
ja mitäs vielä siinä olikaan... ne kotityöt. niiden suhteen voit pitää pääsi tai mainita jopa, että kaipaisit enemmänkin apua, koska käyt itsekin töissä ja hoidat lapset.
ai niin vielä, kysäise josko hänellä on oma elämä kuosissa, kun sinuun nyt tuollaisia purkaa. ehkä hän itse kaipaa uutta sisältöä television lisäksi ja ehkä hän on itse huolissaan omasta alkoholinkäytöstään.
olen tässä yrittänyt pohtia asioita, mies juuri soitti ja pyysi anteeksi riitaa (mutta minä kuulemma aloitin sen..)
susta, ettet sinäkään olisi niin täydellinen.
Paitsi että mies on se joka ei osaa keskustella, huutaa ja räyhätä vaan :(