Voiko kummi istua kastetilaisuudessa?
Jos on sellanen tapaus, että pyörtyy usein, jos pitää seisoa paikallaan, ja on sattumoisin pyydetty sylikummiksi...:)
Kommentit (14)
sylikummi istui koko kastetilaisuuden ajan pyörätuolissaan ;)
enkä näe mitään syytä, miksei liikuntarajotteetonkin ihminen voisi istua. Ei sitä tarvitse muille selitellä.
varmuuden vuoksi taakseni. Sitten sai istua jos itse halusi.
sano vaikka että sulla on hartiat pahasti jumissa ja sen takia pyörryttää herkästi, kun vielä joudut pitämään vauvaa sylissä. Tuolin saat varmast. Itsekin olin taannoin ristiäisissä, joissa sylikummi istui ja muut seisoivat.
ja voi se toinenkin varmasti istua, vaikka olisi kai hyvä nousta ylös siinä kohtaa kun pappi sanoo että "nousemme nyt blabla"
sylikummi istui koko kastetilaisuuden ajan pyörätuolissaan ;)
ainakin kaikki kummit istui. pappi oli tuonut tuolit kaikille ja sanoi, että hänen mielestään on paras ettei kenenkään tarvitse seistä koko tilaisuutta.
paniikkih. ja usein tämän tapaisissa tilanteissa tuuppaan pyörtymään. Pelkään kamalasti, että pudotan lapsen kesken kasteen, sen takia mietin, onko tuolin tuominen alttarille mahdollista...:)
Meiän tyttären sylikummi istui, kun on selkävaivoja.
eikä siihen tarvii edes mitään selittelyitä.
Vauvan pitäminen koko tilaisuuden läpi on kuumaa ja hermostuttavaa hommaa, joten on ihan järkevääkin varata jo valmiiksi tuoli sylikummin taakse.
pappi itse ehdotti tuolia.
Olin loppusuoralla raskaana. En ollut sylikummi.
Eikä sen sylikummin muutenkaan tarvitse koko ajan tönöttää siinä papin vieressä. Useissa ristiäisissä pappi on moneen kertaan kehottanut huutavaa lasta kantavaa kummia kävelemään ja hyssyttelemään vauvaa pitkin kotia.
Olin 17-vuotias, en raskaana, en sairas, ei mitään vikaa, mutta istuin silti jonkin aikaa.
Olin siis sylikummina, ja alussa seisoin vauva sylissä, jossain vaiheessa lapsen äiti muistutti, että voin istua alas, ja istuin kunnes oli aika taas nousta itse nimenannon ajaksi. Vauvallekin paras, että sylikummi ei pyörry tms.