Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Olin päivän sijaisena. Kauheeta oli.
16.02.2010 |
Tai pikemminkin kauheat olot: parikymmentä lasta pienessä luokassa, kaikki sähläävät jotain omiaan, haistattelua luokkatovereille ja jopa minulle omituista mutinaa ja suoraa v*ttuilua ("Mikä sä luulet olevas?"). Toisella tunnilla sitten joku pieree ja leikkii pahviputkella jotain penisjuttuja, huutoa luokan läpi, ei o kirjoja, ei o kynää, ei o pulpettia, huono tuoli... Huh huh. Ei mitään järkeä koko hommassa.
Tuli mieleen, että kaikki oppisivat nopeasti vaaditut asiat, jos olisivat opettajan kanssa kahden. Ryhmässä samaan hommaan menee varmasti monta viikkoa. Hyvä Suomen peruskoulu!
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En yleistäisi. Kyllä olen nähnyt varsin tiukkoja rehtoreita, kun tehnyt pitkiäkin, as in, koko lukukauden sijaisuuksia. Ja oppilaita jotka eivät ole moksiskaan rehtorin puhuttelustakaan, saattavat jopa naureskella asialle. Niillä joilla ei ilmeisesti ole mitään tulevaisuuden suunnitelmia jo aika nuoressa iässä ja joissa kotona ei käydä myöskään töissä tai opiskella tai arvosteta sellaisia asioita, niin oppilaat on saaneet kotoa sellaisen arvomaailman, että koulu on turhaa ja siellä ei tarvitse arvostaa mitään. Johonkin jengiin nämä tyypit päätyy varmaan parin vuoden sisällä.