Ystävän kommentit ärsyttävät!
Ja tunnen itteni nyt huonoksi äidiksi, koska:
-Pesen lapseni hiukset Natusanin vauva-shampoolla. Lapseni 1,5v ja olen pessyt nyt vasta parin kk ajan, kun hiukset sen verran pitkät jo.
-Pesen lapsen kakkapyllyn Natusanin pesunesteellä.
-Käytän pyykinpesussa huuhteluainetta.
Kun kuulemma mitään näistä ei saisi käyttää lapsella, koska allergisoi.
Ymmärrän kullä, että vastasynyneellä ei pidä käyttää, eikä ihan pienillä vauvoillakaan, mutta lapseni on jo 1,5v.
Kommentit (4)
yks sukulainen joka myös suht nuori ja äiti hänkin tuntuu että vain hänen kasvatus metodit ovat oikeat ja ainuat kaikki muu on väärin.
keskustella asioista. Eli ei mua ainakaan pätkän vertaa ärsytä, jos joku nätisti sanoo, että oletkos muuten lukenut koskaan tutkimuksia, joiden mukaan alle kolmivuotiaille ei kandeis käyttää oikein mitään hajustettuja pesuaineita...?
Sävy siis ärsyttää, ei se, että kertoo toiselle asiasta, jota mitä ilmeisimmin itse pitää tärkeänä.
PS: Natusanin shampoissa yms. löytyi muutama vuosi sitten julkistetussa Ruotsin luontoliiton tutkimuksessa ympäristölle ja/tai lapsen terveydelle haitallisia aineita. Juu, löytyi jopa netistä. Eri asia sitten, kuinka tärkeänä itse kukin tuollaisia juttuja pitää, muttei se sun kaverisi täysin huuhaatakaan puhunut. Itse vaihdoin silloin meidän muksujen shampoot kylläkin.
Ap:tä ilmeisesti ei kiinnosta asia, mutta jos joku muu haluaa lukea tuosta tutkimuksesta, niin se löytyy täältä:
http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Rapporter/…
toisten elämään puuttuvat ihmiset. Olisi eri asia jos tosiaan joku saippua, jota käytät, aiheuttaisi jotain reaktioita lapsessasi ja sitä silti käyttäisit (eikä sittenkään olisi kenenkään asia puuttua siihen). Silloin jo itsekkin tajuaisi siirtyä käyttämään muita tuotteita.
Mä kyllä varmaan ottaisin vähän hajurakoa tuollaiseen kyylään.