voiko käytettyjä lakanoita laittaa vauvalle käyttöön?Vai pitääkö olla uusia?
Kauppasin käytettyjä vauvani lakanoita kaverille joka odottaa vauvaa. Hän ei halua käytettyjä lakanoita vaan ostaa uusia. MIksei käytettyjä voisi vauvalla käyttää, kun pesee vain kuumassa lämpötilassa?
Eikö ihmiset huoli käytettyjä lakanoita?
Kommentit (17)
meillä on kaikki neljä lasta nukkuneet samoissa lakanoissa vauvana, ne kun pesee hyvin niin miksi ihmeessä ei voisi käyttää??
kaikki lasten lakanat kirppareilta, ja pessyt 90 asteessa ekassa pesussa.
olen jopa laittanut vauvan sänkyyn puoleksi leikattuja isoja lakanoita - lakanakangas on sellaista, että sen pesu 90 asteessa on ihan tavallista. Normaalista käytöstä pesen lakanat 60ssa asteessa.
tajuaa pyytää niitä vanhojakin lakanoita siinä vaiheessa kun ne kaksi designer-aluslakanaa ovat märkinä pyykkikorissa. toivottavasti jo ennen sitä.
Mutta olen minäkin halunnut ostaa vauvalleni jotain uutta sen sijaan, että kaikki tavarat olisivat jonkun muun käytettyjä.
Jos oikeasti kauppasit, eli olit hintaa vailla, kaveri ei ehkä vain kehdannut sanoa, ettei halua sen näköisiä lakanoita. Tai sitten hän vain ei oikeasti halua käytettyjä lakanoita. Minä otin kirpparilakanoita ihan mielelläni.
Kauppasin pinnasänkyä johon kaupanpäälle olis tullu lakanat.
pyysit liikaa hintaa. maksaisin käytetystä lasten aluslakanasta korkeintaan euron, pussilakanasta kaksi, jos siinä olisi muumi tai joku muu kiva kuva. lasten tyynyliinat olettaisin saavani vielä kaupan päälle.
vaikka sinä olisitkin ostanut lakanat marimekolta, niin tuskin niitä käytettynä kuitenkaan kannattaa kaupata puoleen hintaan ovh:sta.
(se muuten ärsyttää näissä kirppareissa, joissa myyjät itse kaupittelevat tuotteitaan. sillä ei just oo minkään valtakunnan väliä mikä sen käytetyn tavaran OVH-hinta on ollut vuosi tai kaksi sitten, nyt se on myynnissä kirpparilla!!!)
jos myit stokken ja siihen ei kelvannut lakanat kaupanpäälle niin sitten ymmärrän että kaverisi haluaa vauvalleen design-tavaroita, mutta jos olit kaupittelemassa ikean sänkyä niin ehkä siinä jo olikin sitten räteillä liikaa hintaa.
ei vain miellyttänyt lakanoiden kuosi. Tai sitten ne olivat liian huonokuntoisia.
Vaikka meillä on vauvoille tarvikkeet olleet varmaan 90-prosenttisesti käytettyjä, niin minua henkilökohtaisesti ärsyttää tuo asenne, että kaikkea käytettyä roinaa pitäisi ilolla ottaa vastaan ja käyttää. Saatikka, jos niistä pitäisi jotain maksaa.
ovat pesuissa jo pehmenneet ja kaikki formaldehydit ym. aineet lähteneet pois.
Käytetyt lakanat ovat usein pehmeämpiä kuin uudet, joten siinä mielessä jopa uusia parempia.
Meillä on käytettyjä lakanoita (kirpparilta ja minun vanhoja), mutta haluan kuitenkin suuren osan lakanoista olevan nättejä ja huoneen väritykseen sopivia. Meillä on joku ei niin nätti varalakana ja mökillä kanssa aika rumat lakanat, mutta muuten olen aika tarkka lakanoista. Meillä ei lapsilla käytetä päiväpeittoja, vaan lakanat näkyvät vieraillekin.
Ihanimpia ovat oikein vanhat valkoiset pitsilakanat. Niin pehmoisia ei kaupasta saa.
käytetyt ja puhtaat lakanat käyvät vauvalle oikein hyvin. Ja ovat tosiaan pehmoisempiakin.
Patja onkin sitten jo eri juttu.
äitini ompeli heidän käytetyistä, monen sadan euron sveitsiläisistä laatulakanoista vauvalla ihania lakanoita - taatusti parempia kuin uudet peruslakanat
niistä saa niin ihanan pehmeitä lakanoita ja tyynyliinoja.
Nytkin meillä aikuisilla on vanha flnellinen tuplapussilakana ja mietin että tekisi mieli ommella siitä vauvalle, saa pehmeän ja nättikin on, ruskehtavaa ruutua ja raitaa. ei, nyt ompelemaan.
Mutta oikeasti, ne voi pestä vaikka 90 astesa.
Kun mennään päiväkotiin, siellä on käytettyjä lakanoita, vaiikei aikuiset ole niitä, sairalassa on kätettyjä risteilyllä on käytettyjä jne.
olen ulkona kesällä ommellut isommista aikuisen lakanoista pienempiä. Olen levittänyt nurmikolle lakanan ja mitannut siitä palaset.
Ompelukone/saumuri on ulkona ja jatkojohdolla toimii. Ompelen vikka kuinka ulkona kun aikaa on. Suosittelen.
Mutta esikoista odottaessani ompelin oman isomummini mummilleni pitsikirjailluista, keskeltä vanhuuttaan hapertuneista lakanoista vauvalle pikkuisia, ensisänkkun (=meillä äitiyspakkauksen laatikko) sopivia lakanoita ja lisäksi pinnasänkyyn sopivia. Kun vielä nimikirjaimet sattumalta natsasivat monen sukupolven takaa, säästän nuo lapseni lapsille :)
Lakanat olivat n. 60 vanhoja ja paitsi äärettömän tärkeitä tunnearvoltaan, myös ihanan pehmeitä.
Mikän GANT ei voi olla näin arvokasta!
Kaverisi nyt vaan sattuu haluamaan uutta. Älä jää miettimään.