Ex kävi tuomassa lapsen ja näköjään varasti asunnon ura-avaimen.
En tiedä, mitä aikoo sillä tehdä. Soitin äsken ja kielsi vieneensä sen.
Paljonko maksaa kerrostaloasunnon lukkojen vaihto? Asun vuokralla.
Kommentit (30)
ja teeppä niin että vaihat tietsaan jonkun ihan sika vaikeen salasanan ja tärkeet paperit piilota, vaikka vanhempiesi luokse tai jotain....voimia sinulle, näinkin vaikeessa tilanteessa
Uudelleen sarjoitettaessa lukko sinänsä pysyy samana, mutta siihen sopivat avaimet vaihdetaan uusiksi, Aho täsmentää.
– Jos on kyse kerrostalosta, yleensä talon isännöitsijä tai muu vastuuhenkilö tilaa lukkoliikkeeltä työn.
Asukas ei välttämättä pysty itse sitä tilaamaan. Kun isännöitsijä on tilannut sarjoitustyön, lukkoliike ottaa yhteyttä Abloyn tehtaalle Joensuuhun ja kertoo, että tietyn lukon sarja haluttaisiin muuttaa. Tehdas lähettää lukkoliikkeelle sarjatiedon, ja avaimet tulevat myöhemmin perässä. Jos on muutettava sarja eikä lukkoja tarvitse työstää uudestaan, asentaja sarjoittaa neljä lukkoa tunnissa. Jos lukot on uusittava ja tarvitaan myös uudet lukkorungot, aikaa menee noin tunti lukkoa kohti.
http://www.kiinteistolehti.fi/artikkelit/?id=446
jos oletkin laittanut itse johonkin eri paikkaan kuin tavallisesti?
ja annat lapsesi eksällesi, joka on narsisti ja pahoinpitelijä?
Se kertoo jo jotain, vähintäänkin sen, että tämä on provo.
Jos tuota alan uhmata, riskeeraan vain lapsen memnetyksen exälle.
ap
ja annat lapsesi eksällesi, joka on narsisti ja pahoinpitelijä?
Se kertoo jo jotain, vähintäänkin sen, että tämä on provo.
Tässäkin viestissä on taaskin vaan sen toisen osapuolen syytökset..huoh..
lastenvalvojan päätöksistä ja diagnoseista a kriteereistä riippumatta se, että ex varasti avaimen ja olen huolissani siitä, mitä hän aikoo tehdä. Ja kannattaisiko meidän sarjoittaa uudelleen lukot ja paljonko se maksaa.
ap
Tässäkin viestissä on taaskin vaan sen toisen osapuolen syytökset..huoh..
keskustelu alkaa kertomalla että avain on varastettu. lukemattomasti erilaisia vaihtoehtoja tulee vastauksesksi, muuta pois, vie lapset piiloon, laita uuslukko yms. olenko itse jotenkin erilainen ja vieraantunut normaalista maailmasta, kun itselleni ensimmäinen mieleen tuleva asia olisi soittaa poliiseille ja rikosilmoituksen tekeminen?
Etsi ensin huolella kotoa. Heittikö mies avaimesi jonnekin esim eteisnaulakon vaatteisiin kiusallaan? Jos huolellisesta etsimisestä huolimatta avainta ei löydy kotoa, ja se katosi miehen käydessä paikasta, jossa sitä pidät, tee ilmoitus kotisi exec-avaimen varastamisesta poliisille ja kerro, mitä pelkäät miehen tekevän ja kysy neuvoja. Mieshän pääsee sinun asuntosi avaimella myös taloyhtiön tiloihin, joissa on mm asukkaiden polkupyörät ym arvotavaraa, joten sinua voidaan syyttää, jos sieltä jotain häviää.
Toisen tekemän rikoksen (vei avaimen, ehkä heitti sen metsään) takia aiheutuneet kulut pitäisi jotenkin saada sen maksettavaksi, joka rikoksen teki. Hänellä ei ole oikeutta sinun avaimiisi. Poliisille ilmoittaminen myös on todisteena poliiseille, että heille on tullut sinulta ilmoitus, jos mies myöhemmin kääntää asian niin, että sinä olet antanut avaimen! Sano tämäkin epäily jo poliisille, jos soitat.
Pikemminkin on narsistinen, pelkään, että veisi jotain tärkeitä papereita tai tuhoaisi tietokoneelta tärkeitä tedostoa tai lähettäisi mun sähköpostista jotain tms. pikemminkin.
Avain on mustapäinen.
ap