miehen 40v kriisi
Onko muilla noin nelikymppisillä miehillä? Miten puolisot koette? Mieheni on täyttänyt 40 vuotta ja suree menetettyä nuoruuttaan, eikä osaa miettiä elämää eteenpäin ei näe mitään myönteisessä valossa. Meillä pieniä lapsia ja siksi isän masennus surettaa. Pystyy käymään töissä.
Kommentit (41)
meilläkin mies on mielestäni kuitenkin saanut tehdä aina niin kuin on huvittanut, mutta onhan jokaisen omaa vastuunsa elämässä otettava eikä heitäytyä lapseksi. Pitäisiköhän itse ruveta teiniksi jälleen? Oli mukava kuulla, että jollain muullakin samanlaista, tai eihän se mukavaa ole, ei todellakaan.
maratoonia.Laihtui 20kg,katsoo mitä syö samoin mitä laittaa päällensä! rupesi pitämään huolta itsestään!!
tytön kanssa yhteen.Nyt kiukuttelee puhelimessa mulle kun arki ei olekaan sitä mitä luuli sen olevan.Tyttö on kiinnostunut biletyksestä ei perheen perustamisesta.
Nykyään täytyy todeta, että kyllä mitä ilmeisemmin miehillä todellakin ON 40 kriisi!! Niin hullulta kun se järjellä tuntuukin...ainakin näin itse kaikistä "ikäkriiseistä" huomaamatta selvinneenä:)
Meilä mies muuttui täysin 40 täytettyään!! Nyt on 43 v ja olemme eläneet nyt 3 vuotta avioliittomme vaikeimpia aikoja, jopa erosta on puhuttu (avioliittoa takana jo reilut 20 vuotta)...ja tuo kaikki ilmeisesti VAIN siksi, että mies on ihan sekaisin tunteineen!! Tässä on nyt ollut kaikkea mahdollista, enkä jaksa alkaa kaikkea edes erittelemään, mutta vieläkin on tilanne se, että ero voi olla tulossa:/ ja nimenomaan miehen halusta, ei minun, vaikka minä tässä olen se "petetty" osapuoli ja sejoka on joutnut erittäin tiukille suurperheen kanssa miehen "oikkujen" tähden:(
No, mutta nyt siis ymmärrän ainakin että tuo 40 kriisi on oikeasti olemassa...
Hän hakee muista syyllisiä pahaan oloonsa ei itsestään.Välillä saa lapset olla isin tempauksista ihmeissään.
Miehille todellakin tulee pahoja ikäkriisejä tuossa 40-50 vuoden paikkeilla. Monesti ne alkaa juuri sillä vaimon syyllistämisellä siitä, että itsellä on paha olo ja jäänyt muka se elämä elämättä. Jos moottoripyörä, urheiluauto tai golf ei auta, niin ne vaihtaa naista nuorempaan tai ainakin ramppaa vieraissa.
Ihan normikamaa, chatit ja seksipalstat on täynnä noita nuoruuttaan etsiviä miesparkoja joita vaimot ei ymmärrä.
Oikeasti noi on aika pahoja aikoja monille. Voi mennä avioliitot ja parisuhteet siinä tunnemylläkässä. Mies on ihan sekaisin itsensä kanssa ja luulee että kaikki paranee uudella suhteella. Voihan näin osalle käydäkin, mutta vain pieni murto-osa niistä uusista suhteista kestää.
Ja sen kriisin jälkeen mies on sitten ihan yksin ja katkera kun vaimo jätti:)
Mitään laihduttamista ei oo tapahtunut tai elintavat muuttuneet positiiviseen suuntaan kuten erossa pitäisi tapahtua,paino on nousussa ja mies juo olutta vanhaan tapaansa ja tuijottaa yömyöhään tv:tä.
Mieheni on täyttänyt 40 vuotta ja suree menetettyä nuoruuttaan, eikä osaa miettiä elämää eteenpäin ei näe mitään myönteisessä valossa.
Minun mieheni täyttää 40 ensi keväänä, ja vähän samaa on ilmassa. Hän ei puhu iästä, mutta voi olla että sekin vaikuttaa (siis "nuoruus" ja "vanhuus" askarruttavat) mutta mistä hän puhuu paljon ja mitä suree, on se että ei ole koskaan saanut viettää sellaista itsellisen miehen elämää kuin monet kolmikymppiset tuttavansa, jotka nyt vasta vakiintuvat. Mies kun on perustanut perheen jo vähän yli 20 -vuotiaana eikä ole opiskellut vaan ollut töissä koko ajan.
Menetetyt mahdollisuudet surettavat. Minä yritän sanoa, että ei hän voi tietää miten mahtavia mahdollisuuksia edessä vielä on. Ehkä hänestä tuntuu, että "vanhalle miehelle" ei ole enää mitään odotettavissa.
ettei ne uudet suhteet kestä.Nuoret tytöt käyttää miehen elämäntilannetta hyväkseen ja kun löytävät oman ikäistä seuraa,jätetään mies kylmästi pois matkasta.
Miehille todellakin tulee pahoja ikäkriisejä tuossa 40-50 vuoden paikkeilla. Monesti ne alkaa juuri sillä vaimon syyllistämisellä siitä, että itsellä on paha olo ja jäänyt muka se elämä elämättä. Jos moottoripyörä, urheiluauto tai golf ei auta, niin ne vaihtaa naista nuorempaan tai ainakin ramppaa vieraissa.
Ihan normikamaa, chatit ja seksipalstat on täynnä noita nuoruuttaan etsiviä miesparkoja joita vaimot ei ymmärrä.
Oikeasti noi on aika pahoja aikoja monille. Voi mennä avioliitot ja parisuhteet siinä tunnemylläkässä. Mies on ihan sekaisin itsensä kanssa ja luulee että kaikki paranee uudella suhteella. Voihan näin osalle käydäkin, mutta vain pieni murto-osa niistä uusista suhteista kestää.
Ja sen kriisin jälkeen mies on sitten ihan yksin ja katkera kun vaimo jätti:)
itsekseen vuosien kuluessa.Onhan se sääli että se iloinen mies joka joskus tykkäsi olla meidän kaa katosi seksipalstoille hakemaan seksiseuraa jne.
kun osui ja uppos taas nää jutut.
Kysyin ohimenevältä mieheltäni tuossa just, että milloin sun neljänkympin kriisi helpottaa, niin mies vastasi synkeänä: Haudassa!
*itkee ja nauraa*
Mun mies kanssa 43 v. Kauankohan tätä vielä kestää?
Pakko vaan hyväksyä että Peter Pan vanhenee!Meillä mies alkoi suunnilleen parkua kun ei jaksa juosta lenkkiä yhtä kovaa kuin ennen.Toiseksi sanoi mulle meidän tavatessa about 15v sitten ettei halua vanheta eikä nähdä 40v päiviään.Hänelle tuo ikä on kamala paikka.Tuhlaa elämäänsä juhlimiseen eikä enää ole kiinnostunut normaaleista 40v puuhista.Se kypsyys mikä hänessä oli on kadonnut.
"
Onko muilla noin nelikymppisillä miehillä? Miten puolisot koette? Mieheni on täyttänyt 40 vuotta ja suree menetettyä nuoruuttaan, eikä osaa miettiä elämää eteenpäin ei näe mitään myönteisessä valossa. Meillä pieniä lapsia ja siksi isän masennus surettaa. Pystyy käymään töissä.
"
Periaatteessa kriisi johtuu siitä että samaistuu muiden asenteisiin. Kriisiä ei oikeasti ole olemassa, vaan ihmismassan asenne menee väärään suuntaan ( nuoruus ), vaikka toisaalta kyseessä on vain psykologinen harha. Asian pitäisi olla niin että mitä enemmän ikää, sitä vauraampi ja parempi jne.
On olemassa paljon ns. satanisteja jotka ajattelevat olevansa parempia mitä enemmän heillä on ikää ja halveksuvat nuorempiaan.
Näinhän sen pitäisi mennäkin. Miksi jäädä nuoremmaksi kun voi olla kehittynyt paremmaksi ns. yli-ihmiseksi ?
"VAIHDA NUOREMPAAN!"
Mielestäni ei kannata. Sillä jos nainen haluaa miehen, niin kyllä 40 vuotias ainakin voi sitä sanoa olevan, toisinkuin 25v. Miehenä ainakin ajattelen näin.
"Onko kaikilla muilla 20vuotiaat miehet?"
Tätä en myöskään käsitä. Nehän ovat lähinnä vielä poikia, mietipäs nyt, mopolla ajellaan 15-17 veenä ns. hupimielessä, sitten ollaan parin vuoden päästä 20v.
Eihän sellainen luulisi saavan rispektiä naiselta.
Jos siis oikeasti miehestä puhutte, niin ne on kyllä 30+.
"Ei se nuoruus palaa vaikka ottaisi nuoren kumppanin!"
Miksi pitäisikään ? tuohan on asennekysymys. Nuoruus itseasiassa KYLLÄ PALAA jos sen haluaa palaavan, se on fakta! "nuoruushan" on vain sitä että olet 15-20v räkis joka kuuntelee technoa jne. Ei se nyt paljon vaadi että tekee samaa nyt mitä teki silloin, aina voi tehdä jos oikeasti haluaa.
Itse en ymmärrä oikein miksi nuoruutta ihannoidaan vaikka vanhempana pitäisi järjen mukaan olla parempi ihminen ja kokonaisuus. Ei suinkaan huonompi.
Pitää kapinoida asenteita vastaan ja tehdä rohkeat ratkaisut, elää kuten haluaa.
Se on ainoa keino saada asiaan mielenrauha.
Itse olen sama kuin teininä mutta kehittynyt vuosien saatossa eli olen parempi kokonaisuus kaikkea sitä samaa + uutta mitä ennenkin. Näin "nuoruus käsite" jää vain yksinkertaisten ihmisten puheeksi, jolle minä naureskelen.
Voin esim- pukeutua kuten haluan, en häpeä mitään- Seurustelen kenen kanssa haluan ( pidän aikuisia naisia parempina, kauniimpina kuin 20v tyttöjä ), eli elän elämää ja tuon sitä esiin jossa aikuisten elämä on villiä ja vapaata ja paranee vanhetessaan. Pitää osata olla ylpeä.
Moni tarvitsisi tällaista, koska on naurettavaa että nuorempien elämä saadaan kansan silmissä näyttämään paremmalta, vaikka on ihan turhaa haikailla menneeseen aikaan kun voi elää samaa aikaa nytkin.
"Kysyin ohimenevältä mieheltäni tuossa just, että milloin sun neljänkympin kriisi helpottaa, niin mies vastasi synkeänä: Haudassa! "
40 kympin kriisi on syntynyt vain sen seurauksena että ihmiset muistelevat lapsuuttaan ja eivät osaa nauttia elämästään parempana mitä ennen.
Kaikki muu on höpö höpöä.
Suurin osa teineistä kokee elämisen tylsäksi kouluineen jne. vanhempana sitten muistelee kuitenkin että se olisi ollut kiinnostavampaa.
Jos tekisimme aikaharppauksen 20 vuotta taaksepäin, huomaisimme heti että mikään ei ole nytkään muuttunut, ainoastaan asenne ja luulot tekevät tästä harhan, jota ihmismassa vaan hypettää.
Ihmiset yksinkertaisesti ovat vaan tyhmiä ja fiksut erottuu tällä että he oivaltavat olevansa parempia ja kehittyvät paremmiksi vanhetessaan. Jos näin ei ajattelisi, antaisivat he kunniansa/elinvoimansa nuoremmilleen, eikä siinä olisi mitään järkeä koska nämäkin 18v hissukat eivät poikkea sen enempää ajattelumaailmaltaan kuin 40 vuotiaatkaan, sillä kyse on vain siitä miten kehtaa käyttäytyä ja olla rypemättä typerän ihmismassan keskellä matkien toisia kehtaamatta olla mitä on ja mitä tekee.
Näkeehän sen siitäkin jo että pelkkä pukeutuminen näyttää sen että 40 vuotias nainen on naisellisempi kuin 20 vuotias tyttö joka ei ole kehittynyt vielä täysin. Asenne kulkee käsi kädessä pukeutumisen kanssa ja lasten tekeminen auttaa tätä prosessia muodostumaan.
Itseensä paremmiksi uskov at eivät tee lapsia vaan elävät ja juhlivat halveksien nuorempiaan, ovat täydellisiä tai lähellä sitä.
Ajatelkaa näin, niin potkitte nykyajan ihanteet vittuun.
"Hänelle tuo ikä on kamala paikka.Tuhlaa elämäänsä juhlimiseen eikä enää ole kiinnostunut normaaleista 40v puuhista."
Kertoisitko mitkä ovat ns. " normaalit 40v puuhat " ?
Huomaan tässä jälleen että käsityskykysi iästä on sangen harhainen. Ihminenhän ei muutu.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:42"]
Moni tarvitsisi tällaista, koska on naurettavaa että nuorempien elämä saadaan kansan silmissä näyttämään paremmalta, vaikka on ihan turhaa haikailla menneeseen aikaan kun voi elää samaa aikaa nytkin.
[/quote]
Niin mutta onhan nyt nuorena ainakin näennäisesti paljon enemmän mahdollisuuksia ja valinnanvapauksia kuin vanhempana, eri asia päättää esim. 25- vuotiaana että haluaa vaihtaa alaa kuin vaikka 45- vuotiaana, jo työnantajien näkökulmastakin. Lisäksi nuorena nyt vain on paremman näköinen ja sekin on tärkeää, ehkä miehet kriiseilevät juuri nelikymppisenä kun siihen asti on vain komeasti miehistytty ja sitten alkaakin se repsahdus mikä naisilla on alkanut jo 10 v aikaisemmin, monesti sitä tajuaa vanhenemisensa vasta kun sen huomaa omasta naamasta/kropasta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2010 klo 10:28"]
Itse olen todella miettinyt kuvittelenko miehen oireet. Mietin miten hän käyttäytyy työpaikalla luultavasti kuten ennenkin. Kaikki ongelmat on kotona. Olen kuulema pilannut hänen elämänsäkin, mutta ei voi mitään, että välillä itselläkin hermot menee. Tässä ei ole mitään ulkopuolisia suhteita kyseessä vain miehen nuoruuden kaipuu jolloin hän oli vapaa tekemään mitä tahtoi vaikka tuskin silloinkaan teki. Ehkäpä nyt sitä suree..
[/quote]
Miehen pitäisi päästä eteenpäin työpaikallaan tai miettiä ammatinvaihdosta.
Nykyään työelämä on grillaavampaa kuin kotielämä.
"Niin mutta onhan nyt nuorena ainakin näennäisesti paljon enemmän mahdollisuuksia ja valinnanvapauksia kuin vanhempana, eri asia päättää esim. 25- vuotiaana että haluaa vaihtaa alaa kuin vaikka 45- vuotiaana, jo työnantajien näkökulmastakin."
Nuoruus on laaja käsite, se on periaatteessa vain sana, joka on iskostunut tiettyyn ikäjakaumaan. Se voisi tosin olla laajempikin, mutta se on vain juurtunut sanana siihen mihin sitä käytetään
Mielestäni myöskin ns. työelämä ei ole koko elämä, eikä pidä ollakaan, eli sen ei tulisi sanella elämää miten sen elää.
Moni 25 vuotias harmittelee miksei ole vauraampi mitä on 55 vuotias jolla on ollut jo pitkä ura. Toisaalta taas moni 40 vuotias harmittelee miksi on tuhlannut elämästään ison osan työntekoon, kun olisi voinut sen elää villinä ja vapaanakin.
Työelämän perusteella tämä asia menee hifistelyksi.
Rikastua tai vaurastua voi monin keinoin, ei riipu periaatteessa iästäkään. Mitä nuorempi sitä köyhempi. Mitä vanhempi sitä vauraampi ja kokeneempi.
"Lisäksi nuorena nyt vain on paremman näköinen ja sekin on tärkeää"
MIllä perusteella ja mitä ikäjakaumaa tarkoitat ? Ulkonäkö ei ole paras naisella tai miehellä 20 vuotiaana, naiset ovat naisia ollessaan 30-50 vuotiaita ja kyllä he erottuvat tytöistä joilta puuttuu naisellisuus. Tytöstä eikä pojasta saa naista saati miestä.
Olen tässä asiassa eri mieltä kanssasi ja uskonpa että niin ovat monet muutkin.
Väitätkö esim. että 20v tyttö on kauniimpi ja seksikkäämpi kuin 30-40v kokenut nainen parhaimmassa iässään ? Ammattikouluikäiset pojatkin ovat poikamaisia joilta puuttuu miehekkyys ja miehen ulkonäkö.
MIksi pitäisi olla ylihoikka koulutyttö kun voi olla kaunis nainen kuten moni näyttelijä on? toki makuasia mutta yleensä erotan kyllä tytön ja naisen, sekä pojan ja miehen.
" ehkä miehet kriiseilevät juuri nelikymppisenä kun siihen asti on vain komeasti miehistytty ja sitten alkaakin se repsahdus mikä naisilla on alkanut jo 10 v aikaisemmin,"
No miksi kriiseillä kun on kerran komeasti miehistytty, kuten edelläkin totesin ?
Miksi nainenkaan kriiseilisi kun on kauniisti naisettunut ?
MIksi kukaan 35-40 vuotias nainen haluaisi ulkonäkönsä takaisin 20 vuotiaaksi ? Jos kyse olisi ylipainosta niin senhän saa aina pois, tosin monen miehen mielestä pieni ylipaino on parempaa ja kauniimpaa kuin näyttää vielä lähes teinilapselta ja luisevalta sellaiselta.
Tytöt ovat monasti melko massaan hukkuvia mutta naiset erottuvat, katsopa esim. naisnäyttelijöitä tai esim. miesnäyttelijöitä george clooney jne. jne.
"monesti sitä tajuaa vanhenemisensa vasta kun sen huomaa omasta naamasta/kropasta."
Olen itse 35 vuotias ja mielestäni nyt oikeasti komea aikuinen mies mitä olin 20 vuotiaana, vielä hyvin poikamainen. Miehekkäät piirteet tulevat pysymään kasvoillani loppuun saakka.
Samaa voi sanoa naisesta joka ei ole enää parikymppinen tyttö.
Tuohon kun vielä lisätään pukeutuminen ja laittautuminen niin ollaan varmasti parempia mitä ennen.
Ehkä sinulla on tarve näyttää yhä siltä samalta mitä olit 20 vuotiaana eli ts. lapsellisemmalta.
"Miehen pitäisi päästä eteenpäin työpaikallaan tai miettiä ammatinvaihdosta."
Melko kuluttavaa elämää. Missä vapaus ?
Tässä esim. Kelly Reilly, joka on kolmekymppinen.
Varmasti monen miehen mielestä parempi kuin kaksikymppinen vai pitäisikö Kellyn näyttää lapsellisemmalta ?
Miten sitä pitäisi oikein toimia, että mies olisi onnellinen? Antaa hänelle vapautta vaiko tekeytyä itse täysin avuttomaksi ja pyytää miestä ottamaan vastuu kaikesta? Kokemusta?