Jotkut väittää, että vain työtä voi verottaa
Ja että arvonlisäveron maksaminen ei ole oikeaa veronmaksamista. Mä en tajua.
Kuvitellaan, että ansiotuloverotus painetaan nollaan ja se korvataan kulutusveroilla, niin sanotteko, että senkin jälkeen vain palkansaajat maksaa veroja?
Kommentit (5)
Olisi mielenkiintoinen kokeilu, jos työntekoa ei verotettais yhtään. En mä osaa sanoa maksaako työntekijå silti kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoinen kokeilu, jos työntekoa ei verotettais yhtään. En mä osaa sanoa maksaako työntekijå silti kaiken?
Ai jos kuvitellaan, että meillä olisi jäljellä vain arvonlisävero? Silloinhan tuet maksettaisiin siitä kerätystä arvonlisäverosta. Tuensaaja palauttaisi osan tukirahoistaan takaisin systeemiin, kuten nytkin, ja työntekijä mahdollistaisi systeemin tuomalla siihen palkkarahansa. Työntekijän palkan taas mahdollistaisi yritys ja sen tekemä arvonluonti ja asiakkaat.
Jos työntekoa ei verotettaisi pitäisi valtiolla olla joku muu systeemi saada tuloja. En usko että pelkkään arvonlisäveroon perustuva systeemi toimisi, jos valtiolla ei ole mitään muita tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos kuvitellaan, että meillä olisi jäljellä vain arvonlisävero? Silloinhan tuet maksettaisiin siitä kerätystä arvonlisäverosta. Tuensaaja palauttaisi osan tukirahoistaan takaisin systeemiin, kuten nytkin, ja työntekijä mahdollistaisi systeemin tuomalla siihen palkkarahansa. Työntekijän palkan taas mahdollistaisi yritys ja sen tekemä arvonluonti ja asiakkaat.
Eikö se työnteko luo sen arvonlisän?
Mikä pöljä sä olet? Totta kai kaikki syntyy alkujaan työstä. Kaikki ne tuet, joilla sä "maksat" arvonlisäveroa. Ne tulee työtä tekevien työstä.