Miksi isovanhemmat eivät saa osallistua lasten kasvatukseen?
Ihmettelen suuresti tämän päivän suuntaa, mitä on täällä av:lla näkynyt. En tiedä onko ne sitten tosi asioita vai kirjoitetaanko huvin vuoksi.
Kysynkin, mikä tekee tämän päivän elämässä sen, että vanhemmat "haluavat itse hoitaa" omat lapsensa? Miksei lapset saa olla esimerkiksi ilman vanhempia siellä anoppilassa tai omilla vanhemmillasi? Jos ei nyt mistään mummon alkkisongelmasta yms. ole kyse.
Jos joidenkin lapsi / lapset viettävät aikaa mummoloissa, miksi täällä on yleinen ilmapiiri sitä mieltä, että lapset "hoidatetaan" siellä kun ei itse viitsitä tai "miksi teit lapsia, kun et itse halua hoitaa".
Eikö mielestänne lapsille ole iso asia, että heillä on ympärillään muitakin kasvattavia ihmisiä, kuin te itse?
Tein muuten vauva-lehden toimitukseen ehdotuksen, että tässä olisi hyvää jutunjuurta vauva-lehteenkin...
Näitä kuvaamasi kaltaisia isovanhempia on todella olemassa. Inhottavinta on, että aina lapsiaan, puolisoaan ja itseään suojeleva vanhempi saa kuulla toinen toistaan kamalampia syytöksiä ulkopuolelta.
Hyvä ettet Sinä ole taipunut painostukseen! Ja voimia myös muille persoonallisuushäiriöisten varjoista kärsiville. Pidetään huolta parhaamme mukaan, ettei tuleva sukupolvi joudu heidän uhreiksi. Me muut olemme ehkä jo jouduttu sitä hintaa maksaamaan ja siksi pystytään ymmärtämään, miten vakavasta asiasta on kyse.
Velvollisuutemme vanhempina on suojella lapsiamme ja turvata heille mahdollisimman hyvä elämä. Suojella myös isovanhemmilta, silloin kun se on tarpeen!