Mikä siinä imukupin laittamisessa sattuu niin paljon ?
Tuli mieleen eilesestä Sairaalasta, synnyttäjälle laitettiin imukuppi ja hän huusi täyttä huutoa. Enemmän kuin itse synnytytystapahtumassa
Kommentit (76)
itsellä on ollut viin helpot synnytykset eikä mielestäni ponnistminen ja ulostuleminen ole sattunut juurikaan, vaikka toisessa synnytyksessä ei ehditty edes antaa epiduraalia
se sattuu aivan helvetisti. Mulla vauvan pää oli välillä näkyvissä, väillä katosi ja ilman puudutteita kun survoo tuollaisen imukupin sisuksiin niin autsh. Sattui todella paljon ja huusin kuin syötävä. Raskaana ollessa kun paikat on muutenkin hellänä.
vaikka oli epiduraali! Lääkärin tekemä sisätutkimus (tarkasti vauvan tarjontaa, joka oli avosuinen kasvotarjonta) sattui ihan kamalasti, tuntui että hän työnsi koko nyrkkinsä sisääni ja väkivalloin tunnusteli vauvaa. Sitten imukupin laittaminenkin sattui aivan sairaasti, käytettiin jotain isompaa kuppia kuin normaalisti. Välilihan leikkausta taas en siinä hötäkässä edes huomannut. Toinen lapsi syntyi sitten ihan normaalisti ilman imukuppia, synnytys oli NIIN eri maailmasta!
itsellä on ollut viin helpot synnytykset eikä mielestäni ponnistminen ja ulostuleminen ole sattunut juurikaan, vaikka toisessa synnytyksessä ei ehditty edes antaa epiduraalia
se, että vauva revitään väkisin ulos, ponnistipa tai ei.. Lisäksi itselläni ei ainakaan ollut mitään kivunlievitystä tilanteessa. Tällainen minun kokemukseni.
Takana on yksi imukuppi ja tavallinen synnytys ilman kivunlievitystä.
Tunsin kyllä suurta myötätuntoa eilistä Sairaala-sarjan synnyttäjää kohtaan, kylmät väreet tuli selkään, kun muistin oman kokemukseni..
mä voisin ajatella että siksi, kun se imukuppi menee "väärään" suuntaan. Mä en ikinä synnyttäisi imukupin avulla.
vaikka oli epiduraali! Lääkärin tekemä sisätutkimus (tarkasti vauvan tarjontaa, joka oli avosuinen kasvotarjonta) sattui ihan kamalasti, tuntui että hän työnsi koko nyrkkinsä sisääni ja väkivalloin tunnusteli vauvaa. Sitten imukupin laittaminenkin sattui aivan sairaasti, käytettiin jotain isompaa kuppia kuin normaalisti. Välilihan leikkausta taas en siinä hötäkässä edes huomannut. Toinen lapsi syntyi sitten ihan normaalisti ilman imukuppia, synnytys oli NIIN eri maailmasta!
voida laittaa imukuppia. Mihin se laiettaisi kiinni, nenäänkö? Avosuinen on voinut olla, mutta ei kasvotarjonnassa.
ekanasa myös imukupilla, epiduraali ei ollut vaikuttanut, mutta ei se mitään ikinä tosta kupista ole sanonut että enempi olisi sattunut kuin toisen synnyttäminen ilman sitä.
6 (mikä se oli?) miten toi synnytys jatkui jos olit sit nukutettu sen jälkeen vai miten?
että avosuinen kasvotarjonta ja imukuppi laitettiin silti. Jospa se siksi sattui niin paljon? En mä vaan tiedä, kun en ollut itse sitä näkemässä! :D
imukupista ja vaatia sektiota? Onko toimenpiteistä oikeus kieltäytyä, mitkä ovat naisen oikeudet tässä asiassa? Mä oisin ainakin lyöyt haarat kiinni ja sanonut että muhun ei mitään kuppeja tökitä.
että avosuinen kasvotarjonta ja imukuppi laitettiin silti. Jospa se siksi sattui niin paljon? En mä vaan tiedä, kun en ollut itse sitä näkemässä! :D
vauva tulee kasvot edellä. Johan sen nyt sanoo järkikin, ettei vauvan kasvoihin laiteta imukuppia. Avosuinen taas tarkoittaa, että vauva on kasvot ylöspäin, kun pitäisi olla alaspäin. Siinä voidaan laittaa imukuppi kyllä. Mutta ei kasvotarjonnassa.
Synnytysvalmennuksessa vilautettiin kuvaa synnytyspihdeistä ja sanottiin, että niitä käytetään tarvittaessa jos lapsi tulossa kasvot tai peppu edellä jolloin imukuppia ei voida laittaa. Näyttivät kyllä kammottavilta kapistuksilta.
vauva tulee kasvot edellä. Johan sen nyt sanoo järkikin, ettei vauvan kasvoihin laiteta imukuppia. Avosuinen taas tarkoittaa, että vauva on kasvot ylöspäin, kun pitäisi olla alaspäin. Siinä voidaan laittaa imukuppi kyllä. Mutta ei kasvotarjonnassa.
kätilö on tunkenut molemmat kätensä sisääni kääntääkseen vauvan päätä ja mun teki mieli potkaista sitä.kipu oli kammottavaa,muutenkin luomuna jouduin synnyttämään
että olen onnellinen että otin pelkosektion. Kaikki meni upeasti, siisti pieni arpi jäljellä. Minusta ei IKINÄ olisi ollut tuohon.
minkälaiset nuo pihdit sitten on ???
autuuteen niin paljon, että naisen kärsimyksellä ei ole mitään väliä. Voisikohan sitä kirjoittaa synnytystoivomuslistaan, että jos vauva ei näytä laskeutuvan niin ei edes yritetä imukupilla vaan viedään suoraan leikkuriin? Eihän tuossa ole mitään inhimillistä että ensin leikellään alapää kuppia varten ja sitten lopuksi puukolla mahakin auki, kun ei alakautta tule!
kuin lehmän poijitusta kun väkisin vedetään.
Itselläni oli sellainen tilanne, että vauva jumissa synnytyskanavassa (pää näkyi vähän) ja sydänäänet romahtivat.. Siinä hötäkässä ei minulta kyselty, että haluaisinko sektion vaan sanottiin, että nyt vauva on saatava nopeasti ulos.. Ja sitten imukuppi kiinni ja vedettiin. Muutama ihminen oli pitämässä kiinni hartioista, että pysyn paikallani..
t.se joka kyseli
En uskalla katsoa itse, olen viimeisilläni raskaana, ensimmäinen lapsi tulossa ja TAYS:ssa pitäisi synnyttää...