Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa asuvat

Vierailija
15.02.2010 |

kysymyksiä:

1. jos olette leiponeet jotain hyvänhajuista kuten pullaa tai kakkua, niin pidättekö paistamisen ajan postiluukkua höröllään, että hajut menee rappuun ja muut tulee kateelliseksi? Vai jätättekö ulko-oven jopa raolleen?

2. kuunteletteko naapureitanne mielenkiintoisista paikoista? Mistä? Parvekkeelta? Vessanpöntön kautta? Korva lattiassa?

3. Tarkistatteko ovisilmästä ja postiluukusta, että rapussa ei ole varmasti ketään kun menette ulos asunnosta? Ja jos kuuluukin yhtäkkiä ääniä, niin syöksytte takaisin sisälle ja paiskaatte oven kiinni- uusi yritys myöhemmin.

4. odotatteko alakerrassa saunasta tullessanne niin kauan, että rapusta ei kuulu ääniä, että voitte turvallisin mielin tilata yksin hissin, vaikka joutuisitte odottamaan 15 min kylmissänne tutisten?

5. tuletteko mieluummin takaoven kautta sisään niin teitä ei ehkä huomata?

6. kurkitteko vähän väliä verhojen välistä ja ovisilmästä, mitä naapurit tekevät?

7. viettekö roskat öisin ulos ettei kukaan huomaa paljonko tuotatte roskaa ja mitä sorttia?

8. jos vahingossa törmäätte ihmiseen niin esitättekö näkymätöntä ja katsotte punaisena kengänkärkiä. ette ikinä varmastikaan tervehdi ketään?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali mielenterveys on, vaikka kerrostalossa toistaiseksi asunkin.

Vierailija
2/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään mainituista asioista vaikka kerrostalossa asunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. joskus teen noin, avaan oven ihan reilusti hetkeksi.

2. parvekkeelta ja kylpyhuoneesta kuulee parhaiten.

3. en tarkista, ei haittaa jos joku on siellä samaan aikaan.

4. en odota.

5. en.

6. joo.

7. en vie öisin.

8. en vaan tervehdin.

Vierailija
4/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jos olette leiponeet jotain hyvänhajuista kuten pullaa tai kakkua, niin pidättekö paistamisen ajan postiluukkua höröllään, että hajut menee rappuun ja muut tulee kateelliseksi? Vai jätättekö ulko-oven jopa raolleen?

En koska tulee kylmää käytävästä ja kuuluu kun naapurin lapset alkavat juosta ohi.

2. kuunteletteko naapureitanne mielenkiintoisista paikoista? Mistä? Parvekkeelta? Vessanpöntön kautta? Korva lattiassa?

Kuuluu ihan seinän läpi, paremminkin yritän olla kuulematta.

3. Tarkistatteko ovisilmästä ja postiluukusta, että rapussa ei ole varmasti ketään kun menette ulos asunnosta? Ja jos kuuluukin yhtäkkiä ääniä, niin syöksytte takaisin sisälle ja paiskaatte oven kiinni- uusi yritys myöhemmin.

Kyllä, jos vastapäiseen hissiin menijöitä niin ei joudu jonottamaan käytävässä.

4. odotatteko alakerrassa saunasta tullessanne niin kauan, että rapusta ei kuulu ääniä, että voitte turvallisin mielin tilata yksin hissin, vaikka joutuisitte odottamaan 15 min kylmissänne tutisten?

Ei

Etuoven kautta sopii rattaiden kanssa paremmin

6. kurkitteko vähän väliä verhojen välistä ja ovisilmästä, mitä naapurit tekevät?

ei jaksa tällä iällä, ei uutuuden viähätystä asialla

7. viettekö roskat öisin ulos ettei kukaan huomaa paljonko tuotatte roskaa ja mitä sorttia?

Menee iltaan mutta lähinnä siksi, ettei muulloin kerkiä

8. jos vahingossa törmäätte ihmiseen niin esitättekö näkymätöntä ja katsotte punaisena kengänkärkiä. ette ikinä varmastikaan tervehdi ketään?

Moikkaan, koska se on paras tapa ehkäistä ilkivaltaa

Vierailija
5/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) No en pidä

2) Keittiössä on pakko kuunnella jotain naapurin naista kun sen puhe kuuluu aina läpi.

3) En

4) En käy saunassa

5) En siksi, vaan se on usein nopeampi reitti, jos tulee junalta, tai kaupasta.

6) Kurkin välillä ikkunasta että joko mieheni auto tuli pihaan

7) Vien useinkin roskia "öisin", eli joskus klo 21-00, kun tykkään viedä ne yötä vasten ja pikkusen istahtaa vauvan nukuttamisen ja tavaroiden korjaamisen jälkeenkin

8) Aina tervehdin kaikkia ja saan vaihtelevia mulkaisuja osakseni :)

Vierailija
6/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä-vastaus joka kohtaan. :)

Vierailija
7/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Harvemmin tulee leivottua, mutta ei sitä viitti naapureille mainostaa sen kummemmin. Kulkee ne tuoksut ilmanvaihtokanavissa muutenkin.

2. Tähänkin ne ilmanvaihtokanavat on kätevät, ei tarvi kauheammin kuunnella kun niistä äänet kuuluu. Joskus tietysti tulee parvekkeeltakin kuultua juttua, silloin saatan huudella välihuomioita, mikäli asia sattuu minua kiinnostamaan ja siitä jotain tiedän.

3. Tottakai - no en todellakaan. Kyllä naapurit kuulee, koska mun laumani on lähdössä liikkeelle, kiitos uhmaikäisen esikoiseni, joten osaavat pysyä pois tieltä, jos on tarvetta.

4. Taloyhtiössä ei ole hissiä, joten en, mutta tulee sitä tietysti suht reippaasti hilppaistua portaat ylös. Lähinnä, ettei tule kylmä.

5. Minkä takaoven? Parvekkeen? En, kun en viitsi lähteä kolmanteen kerrokseen kiipeämään.

6. Meillä ei ole teleskooppeja, joilla voisi verhojen välistä kurkistella naapuriasuntoihin, mutta joskus tulee kurkattua, jos vaikka naapurin lapsia näkyisi pihalla, ja tulee ehkä itsekin vietyä omat mukulat ulkoilemaan. Ovisilmästä ei tarvi kurkkia, koska naapurit eivät toistaiseksi ole viettäneet aikaansa rappukäytävässä.

7. Vien roskat silloin, kun sopii, eli kun lapset on päiväunilla ja suurin osa naapureista töissä. Tosin en minä yleensä kuitenkaan kauheammin esittele roskapussieni sisältöä, vaikka naapuriin sattuisinkin törmäämään.

8. En leiki näkymätöntä, vaan tervehdin, saatan jopa kysellä kuulumisia, jos naapuri ei näytä kiireiseltä tai en itse ole sitä. Monesti vaihdetaan lasten kuulumiset, sovitaan leikkitreffejä tms. naapurusten kesken näin kun sattumalta törmätään.

Vierailija
8/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalisti omaa elämää eletään, ei hirveesti kiinnosta mitä naaputit tekee!

Vierailija
9/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen varma että naapurini kuuntelee minua! Hyvästä äänieristyksestä huolimatta kuulin naapurin matkivan minua kun yskin ja kun kerran pieraisin niin naapuri matki pieruääntä ja kuului vaimeaa naurua! Naapurini täytyy olla hullu!

Vierailija
10/48 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Meillä on talossa kaksi ulko-ovea viisi kerrosta alempana. En käy niitä aukomaan kun leivon.

2. Olen kyllä yrittänyt, mutta kun ei kuulu niin ei kuulu.

3. Vain kun olen aikeissa käydä vaihtamassa naapurin ovikoristeen omaan oveeni.

4. Vain jos olen unohtanut pyyhkeen eli olen alasti.

5. Ei kun kuljen etuovesta, jos haluan, että minua ei huomata. Sitä kautta ei kulje normaalisti kukaan kun autotallit ovat takapihan puolella.

6. Naapurissa on paloasema, jonka komeita palomiehiä tiirailen kyllä ihan avoimesti, en pelkästään verhon raosta. Järjestän välillä heille hupia joogaamalla ikkunan edessä vähissä vaatteissa.

7. Pulloja olen joskus yrittänyt mutta juuri silloin ne kolisevat oikein pahasti.

8. En. Taloyhtiön puheenjohtaja on oikeastaan aika söpö, ja hän punastuu nätisti, minä en.

Vierailija
11/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kyllä... harrastatko itse kyseisiä juttuja?

Kun olin lapsi ni meiän rapussa asui yksi tällainen kyylä, kurkki ain ovesta kun joku kulki rapussa, mutta se oli vanha höynä mummeli... :)

Vierailija
12/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa siksi ettei tarvitse olla naapureiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
13/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus kaikkiin on ei :)

Vierailija
14/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on joku muukin, niin saatan jäädä odottelemaan hetkeksi. Johtuu siitä, että se hissikin on sitten varattu, joten mitä turhaa mennä seisoskelemaan. Meillä on hirveän äänekkäät hissit ja se kyllä sitten kuuluu kun se taas pysähtyy ja on vapaa.

Muutoin ei.

Vierailija
15/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suora vastaus en ja en.

2. Alimmassa kerroksessa asutaan emmekä kuuntele, mutta keittiön tuulettimen kautta kuuluu puheet kyllä selvästi.. en silti jää kuuntelemaan mitä siellä keskustellaan koska ei kiinnosta.

3. Ei ole ovisilmää.. ja miksi tiirailisin??

4. Emme käytä yleissaunaa.

5. emme

6. emme

7. No emme. Nukumme öisin.

8. Tapoihimme ei kuulu tervehtiä jos emme satu tuntemaan ihmistä. Ihan ohi vaan kuljemme mutta näkymättöminä emme koska siihen tuskin pystyy kukaan tosi elämässä

Vierailija
16/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ei tartte kun haju menee käytävään muutenkin, 2. en kuuntele, joskus vessassa kuulee juttuja ja parvekkeellakin väkisellä jos ollaan siel, 3. en, 4. ei käydä saunassa, yhteinen sauna :D, 5. ei ole takaovea mistä tulla, 6. jeps, 7. en, ihan viedään heti kun roskis täyttyy eli päivällä, 8. en, tervehdin ihmisiä (naapureita ainakin osaa)

Vierailija
17/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa tutustua kyttaajat.net sivustoon, sieltä löytyy paljon lisää hyviä vinkkejä!

Vierailija
18/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En. Tuoksu leviää käytävään vaikka jopa väliovi on kiinni. 2. En. Valitettavasti naapurin tappelut kuuluu ilman ponnistuksia. 3. Syöksyn takaisin sisälle vain jos naapurin raivohullut koirat on rappukäytävässä, nilkassani on hampaanjäljet muistona edellisestä kohtaamisestamme 4. En käy saunassa. 5. Ei ole takaovea. 6. En. 7. Vien roskat samalla kun menen esim kauppaan. 8. Useimmiten joo. Eli en tervehdi.

Vierailija
19/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. en ja en. ihana tuoksu leviää kyllä ilman levittämistä.

2. en kuuntele, ennemmin kiukustun kun kuulen (yläkerrassa tapellaan ja huudetaan toisinaan).

3. en ja en. en saa paniikkikohtauksia tai muutakaan tavatessani ihmisiä tai naapureita, vaikkapa lemmikkeineen.

4. en odota, en tosin tule alasti saunasta. pyyhe tai saunatakki ja lipokkaat minimivarustus.

5.en. tulen siitä ovesta, miltä suunnalta olen kotiini tulossa.

6. en, enkä välitä pitää verhoja kiinni siinä pelossa että joku minua kyttäisi.

7. ei, tyhjennämme kaikki roskakorit kerralla.

8. en esitä, en katso enkä punastele. moikkaan aina ja joidenkin naapureiden kanssa voi jutellessa vierähtää pitkäkin tovi.

käytkö ap ihan varmasti kaikilla pytyillä?

Vierailija
20/48 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisikänsä kerrostalossa asuneelta, nykyään 3km Helsingin keskustasta:

* Pidämme yleensä ovea vähän raollaan. Joskus miehen yttö laittaa liimapuikon postiluukun väliin että pysyy auki. Joskus viemme pullaa naapureille ja kerran remonttimiehelle, joka teki varastossa remonttia.

* Juu, kuunnellaan. Yläkerran naapurit kuulee kuuntelemattakin. Muita kuunnellaan kesäiltaisin omalta terassilta. Joskus heitä kuulee hyvin myös vessan ja kylppärin ilmastointikanavista.

* Joo, joskus näin, jos en jaksa jäädä juttusille kenenkään kanssa tai en halua tukkia käytävää lapsen kanssa.

* Ei meillä ole hissiä ja sauna on omassa asunnossa.

* Ei, se on niin vaivalloista kun siellä on monta ovea.

* Joo. Aina katson, kuka tulee ja kuka menee, sillä ulko-ovi on meidän ikkunan vieressä.

* Yleensä tulee vietyä, kun lapsi nukkuu.

* Tässä rapussa jutelaan kaikkien paitsi yhden naisen kanssa, joka käyttäytyy ylläolevaan tapaan. Käydään kylässä parilla naapurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä