Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikkien mielestä oma lapsi aina "edellä kehitystään"?

Vierailija
15.02.2010 |

Tuntuu, että usein täälläkin on kommentteja liittyen milloin mihinkin asiaan, ja niissä aina se oma lapsi on edellä ikätasoistaan kehitystä.

Toisaalta, kyllä minunkin mielestä juuri meidän tyttö on tosi hyvin kehittynyt kielellisesti jne... :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitten vastaanottajan vika, jos sen niin ymmärtää.. Mutta jos täällä kysytään, milloin lapsesi on oppinut sitä ja tätä, niin kaippa sitä saa totuuden kertoa? =D

15

Vierailija
22/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toisin sanoen persjalkaiset on niitä aikaisia.

Tuntuu, että usein täälläkin on kommentteja liittyen milloin mihinkin asiaan, ja niissä aina se oma lapsi on edellä ikätasoistaan kehitystä.

Meidän lapsi on kehittynyt pääosin niin, että aina niukin naukin saavuttaa neuvolassa vaaditut normaalin kriteerit (esim. kävely 1,5v iässä jne). Joissakin osa-alueissa on epäilyttävästi niitäkin hitaampi.

Eron huomaa selvimmin, kun tapaa noita "aikaisin kehittyneitä". Taidot on ihan eri luokkaa. Vituttaa, kun niiden äidit kehuu juuri tolla "meidän Jenniina-Luisa Adeele käveli jo 9kk:n ikäisenä...." jne. Vaikka olisin juuri edellisessä lauseessa sanonut, että meidän lapsella harkitaan tutkimuksia hitaan kehityksen takia. Eikö niiden päässä ole mitään sosiaalista tajua?

Rakas lapsi tuo meidän lapsonen on. Kehittykööt omaan tahtiinsa. Mä rakastan sitä ihan mielettömästi! :)

Vaikka oikeastaan se kävelemään oppiminenkin on niin monesta seikasta kiinni, esim. tietääkseni ruumiinrakenteella on merkitystä. Mutta hyvin usein olen törmännyt just tohon kerskailuun kävelyn oppimisen suhteen. Hölmöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osallistunut livenä tälaisiin keskusteluihin, koska aina oli joukossa kateellisisa panattelijoita.

Kuopus kehittyi ns. normaaliin tahtiin. Siinäkin kyl siinä ns käyrien etupäässä, kävelemään 11kk jne.

'Puhumaankin oppi musta hitaasti vaik neuvolassa sanottiinkin et ihan normaaliin tahtiin. Oli kiva ottaa osaa kehityskeskusteluihin.

Kaikki lapsemme ovat lahjakaita, tämä kuopus kaikkein lahjakkain. Enpä juri viitsi heidän saavutuksistaan tietyissä paikoissa puhua.

Vierailija
24/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on kehittynyt pääosin niin, että aina niukin naukin saavuttaa neuvolassa vaaditut normaalin kriteerit (esim. kävely 1,5v iässä jne). Joissakin osa-alueissa on epäilyttävästi niitäkin hitaampi.

Eron huomaa selvimmin, kun tapaa noita "aikaisin kehittyneitä". Taidot on ihan eri luokkaa. Vituttaa, kun niiden äidit kehuu juuri tolla "meidän Jenniina-Luisa Adeele käveli jo 9kk:n ikäisenä...." jne. Vaikka olisin juuri edellisessä lauseessa sanonut, että meidän lapsella harkitaan tutkimuksia hitaan kehityksen takia. Eikö niiden päässä ole mitään sosiaalista tajua?

Rakas lapsi tuo meidän lapsonen on. Kehittykööt omaan tahtiinsa. Mä rakastan sitä ihan mielettömästi! :)

etenkään tuon kävelyn suhteen. minulla neljästä lapsesta yksi lähti 9 kk ikäisenä kävelemään ja yksi lähes puolitoistavuotiaana ja silloinkin häntä piti vähän huijata, koska hän omasta mielestään ei voinut kävellä ilman tukea. eikä tämä lapsi ole meillä se, jonka kehityksessä todellisuudessa on häikkää. yksi kehitysvammainen meillä kyllä on ja hän oppi kävelemään 11 kk ikäisenä.

se on tuo vauvavaihe, jolloin nuo asiat tuntuvat niin tärkeiltä ja hankalilta senkin takia, että sitä kehitystä pitäisi tapahtua ihan muutaman viikon tai kuukauden välein.

meillä on tänään iloittu siitä, että 14 vuotias pystyi nousemaan bussista pois ilman hermostumista. liikkuvassa bussissa ei ylös nouseminen ja ovelle käveleminen ole ihan helppo tehtävä, jos normaalistikin on tasapainon kanssa häikkää. tämän edistysaskeleen kunniaksi olemme syöneet ylimääräiset laskiaispullat. :D

Vierailija
25/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mä olen ihan aidosti ylpeä heidän jokaisesta uudesta taidostaan. Joku voi ajatella sitä kerskailuksi, mutta ajatelkoot, kaipa omaa lastaan kehua saa.

Meillä ei kyllä lapset ole mitenkään kehitystään edellä, ihan taviksia ovat. Toinen alkoi kyllä puhumaan aikaisin, mutta toinen taas ei. Ja toinen oppi potalle aikaisin, toinen taas ei....

Vierailija
26/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ja fiksuja omat lapset tietenkin ovat, mutta itse en kuvittele että olisivat edellä kehitystä. En edes ymmärrä miksi pitäisi olla edellä kehitystä, mitä hyötyä siitä muka olisi.

Mutta jotkut nyt vaan ovat ja siitä ei saisi hiiskahtaakkaan.

Vierailija
27/27 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kuvasin videonauhalle miten enemmän kehittynyt oma vauvani oli niin vaihtoivat puheenaihetta eivätkä ottaneet minua enää mukaan keskusteluun. Eli kateellisia akkoja olivat ja heidän vauvansa pahasti jäljessä omaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän