Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olet pelästynyt kuollaksesi, joka liittyy lapseesi?

Vierailija
15.02.2010 |

Itselläni silmä vältti hetkeksi uimarannalla ja poika oli tiessään, isot kalliot takana.. Kyllä kävi filminauha silmien edessä. Luojan kiitos poika ei ollut mennyt kallioille ja tipahtanut. Vieläkin saa ajatuskin ahdistumaan...

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeminen saa edelleen kyyneleet silmiin. En ole eläissään ollut niin hädissään. En nimittäin tajunnut mistä oli kyse, tajusin vain, että lapsen huulet ovat siniset eikä hengitä. Olin varma, että tukehtuu. Käänsin ylösalaisinkin ja hakkasin selkään... Lapsi oli reilun vuoden vanha. Sitten tietenkin kun diagnoosi tuli tajusin, ettei voinut olla kyse tukehtumisesta, koska lapsi myös sätki, mutta sillä hetkellä en ymmärtänyt...

Vierailija
42/43 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joista myös itselle on jäänyt päällimäiseksi huomio, että minä oikeasti olen niitä jotka hätätilanteessa toimivat ja vasta myöhemmin käyvät läpi, mitä kaikkea olisi voinut tapahtua. Minun mieheni taas (normaalisti ihan toimelias ihminen) on tuolloin täysin toimintakyvytön.

Pahin oli nuorimmaisen ollessa rapiat päälle 2 v. Hän istui sohvalla syömässä näkkileipää. Me aikuiset istuimme keittiön pöydän ääressä lukemassa lehteä (suora näkyvyys sohvalle). Yhtä äkkiä tuli tunne että nyt on jokin hullusti. Lapsi istuu sohvalla naama punaisena, suu auki, silmät hätääntyneinä eikä päästä äännähdystäkään.

Juoksen kaappaamaan hänet, roikotan jaloista ja lyön kovasti selkään, ei edelleenkään äännähdystäkään. Toinen kovempi lyönti, sama lopputulos. Kolmannella ajattelen että nyt lyödään niin kovin kuin pystytään, vaikka sitten kylkiluut menisi, kunhan hengittää. Ja löin. Ja onneksi tuo onnistui ilman suurempia ruumiillisia vaurioita.

Kyllä oli äiti heikoilla vähän aikaa.

Tämän jälkeen olenkin opetellut hieman parempia keinoja auttaa tukehtuvaa lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v tyttö kiipesi pinnasängystä yli ja mätkähti suoraan lattialle pää edellä. tarkkailtiin koko seuraava yö mutta ei tullut mitään. samantien vaihtui isompien sänkyyn nukkumaan.

Kun tämä toinen syntyi niin ei alkanutkaan hengittämään alkuun vaikka kuinka antoivat heti maskilla happea. kiikuttivat sitten teholle..minä kuuntelin miehen kanssa sydän syrjällään missä kuuluisi ääni. onneksi pian tuli hoitaja sanomaan että kaikki hyvin mutta on aamuun tarkkailussa. syntyi puolilta öin.