Minulla on ihana mies, mutta
hän jättää jälkeensä vain tuhoa. Likaiset vaattett ympäri lattioita, pipo löytyi keittiön pöydältä, wc:ssä on kaikki tarvekalut pitkin pöytiä, märkä pyyhe roikkuu sängyn päädyssä, kahvikuppi olohuoneen pöydällä...
Mitä sen kanssa voi tehdä? Olen yrittänyt puhua, olla siivoamatta, huutaa ja itkeä. En halua siivota ison miehen sotkuja, kun on kahden lapsenkin sotkun siivottavana ja siivoanhan minä omat jälkenikin. Mikä oikeus miehellä on luistaa näistä hommista? Varsinkin, kun hänen ei tarvitse muita kotitöitä juurikaan tehdä nyt kun minä olen päivisin kotona. Voisi edes omat jälkensä siivota, hemmetti!!
Kommentit (9)
En katselisi tuollaista alkuunkaan... meillä kyllä sotketaan, mutta myös yhdessä siivotaan.
siivoaa meidän muidenkin jälkiä. Talon pitäisi näyttää siltä, ettei lapsia olisikaan. Olohuoneeseen ei saisi tuoda lelun lelua, mukaan lukien lautapelit!
Vaihdetaanko?
Meillä mies ei osaa pyyhkiä jalkojaan ulkoa tullessa, muuten melko siisti. Eteisen matot aina likaiset, talvellakin. Ihmettelen tätä kun lapsetkin osaa.
meillä ihan sama juttu. joka päivä vaihdetaan alusvaatteet, mutta ne likaiset jätetään sitten kuitenkin keskelle lattiaa lojumaan. sama homma sukilla. ja erikseen pitää olla kauppavaatteet, työvaatteet, lenkkivaatteet, salivaatteet, käymme-anopin-luona-kylässä-vaatteet, olovaatteet jne.. ne mitkä eivät ole päällä, ovat jossain lojumassa (sohvalla, sängyllä, lattialla, eteisessä, vaatekomerossa puhtaiden joukossa).. kahvikuppeja on useampia ympäri asuntoa. makkarin listat laittamatta paikoilleen - olleet jo kolme kuukautta nurkassa odottamassa. minä kuulemma en saa niitä alkaa naputtaa kiinni, joten kiltisti siirtelen niitä vain siivotessani. tänään päätin, että napsuttelen ne kiinni, sanoi tuo yksi sitten mitä sanoi. meillä rv 40 ja hermot palaa..
Kuulosti niin tutulta.
Kyllä hän imuroi ja tekee kaikenlaista, jos pyydän, mutta eikö omien tavaroiden paikalleen laittaminen pitäisi olla ihan itsestään selvyys, ettei siitä nyt vaimon pitäisi aina muistuttaa?
Hän on yleensä aamulla jo lähtenyt töihin, kun minä nousen ja niin ne kaikki tavarat odottaa minua sitten, kun en pysty katselemaan likaisia sukkia ja kalsareita lojumassa lattialla.
Ei tämä nyt ehkä ole mikään maata kaatava asia, siis että tässä nyt erottaisiin sen takia, kun muuten on hyvä mies. Välillä (aina) vaan raivostuttaa tuollainen käytös.
ap
Mitään tavaraa tms ei osaa laittaa paikoilleen käytön jälkeen. Välillä tosi raivostuttavaa. Jätän kyllä itsekin välillä romuja lojumaan, mutta pääasiallisesti loppupeleissä romujen raivaaminen jää mun hommaksi. Isompi lapsi sentään osaa käskettäessä viedä kamansa huoneeseensa.
Keksin taannoin sellaisen järjestelyn, että miehellä on omat "paikat", mihin voi jättää vaatteet ym lojumaan, enkä valita asiasta. Keittiössä on yhdellä pöydällä kori, olohuoneessa vaatepuu/teline, makuuhuoneessa pöytä jne. Muissa paikoissa lojuvista kamoista valitan, mutta noi "sallituissa" paikoissa saa vaatteet ja muut kamat olla miten sattuu.
Keräsin aina hänen jättämänsä vaatteet ja muut oheis tavarat jätesäkkiin. Tuli se aamu, kun mieheni tuli vienosti herättämään että onko mun puhtaat sukat ja kalsarit jne missä. Kerroin että en ole pyykissä ihan hetkeen nähnyt hänen vaatteitaan. Ihmetteli että mihin ovat hänen vaatteensa joutuneet. Siinä vaiheessa nousin ja pyysin miestä tulemaan perässä ja näytin mistä ne löytyy.
Kerroin ystävällisesti että minä en kerää aikuisen ihmisen jälkiä pitkin kotia. Jos puhdasta ylleen tahtoo niin toimittaa vaatteet likapyykkikoriin ja loput tavarat käytön jälkeen omille paikoille. Voin kertoa että tämä toimi =)
En katselisi tuollaista alkuunkaan... meillä kyllä sotketaan, mutta myös yhdessä siivotaan.
kai sitä nyt on ihmisessä pahempiakin vikoja, kun sotkeminen????
kenenkään jälkiä, mies siivoaa munkin jäljet.
siivoaa meidän muidenkin jälkiä. Talon pitäisi näyttää siltä, ettei lapsia olisikaan. Olohuoneeseen ei saisi tuoda lelun lelua, mukaan lukien lautapelit!
Vaihdetaanko?