Kumpaako vanhempaan 6kk ikäinen vauva kiintyy jos asuu viikko-viikkosysteemillä?
Joka toisen viikon isänsä kanssa ja joka toisen viikon äidin kanssa? Vai olisko parempi 2 viikkoa isällä 2 viikkoa äidillä?
Kommentit (54)
vaipat ja varavaatteet ja ne saavat kulkea vauvan mukana kassissa. Mitään hyllyä tai muuta en vauvalle varaa, mistään ei saa ulkopuolinen huomata että mulla on lapsi.
Ja jos pysyn työttömänä, ei mun tartte maksaa elareita koskaan.
Jos lastasi on noin vastenmielistä tavat, miksi väkisin tapaat? Anna lapsi isälleen ja poistu heidän elämästään. Sekin on tapauksessasi oikea ratkaisu.
Mitä jos näkevät sinut lapsen kanssa, mitä selität?
vaipat ja varavaatteet ja ne saavat kulkea vauvan mukana kassissa. Mitään hyllyä tai muuta en vauvalle varaa, mistään ei saa ulkopuolinen huomata että mulla on lapsi.
varavaatteita ja vaippoja jos isä saa lapsilisän ja elarit. Jos sossusta saan tapaamisrahaa, niin niillä voin toki ostaa. Ja ulkopuolisille selitän että hoidan esim. kummilastani.
vaikeuden kohdalla heitä hanskoja tiskiin. Ja aika harvassa kärvistelyperheessa se pelkkää huutamista ja riitelyä on. Huonompia kausia tulee väistämättä kaikille, ja silloin pitää kärvistellä, ja olla sen verran aikuinen että käyttäytyy ihmisiksi eikä heittele tavaroita ja huuda vaan.
Sitä voi olla ihan onnellinen kun oppii hyväksymään sen partnerin ihan ihmisenä, vaikkei se enää saiskaan sukkia mutkalle pelkän katseen voimalla.
Tekis hyvää jokaiselle oppia ettei se onnellisuus sais olla mistään romanttisesta suhteesta kiinni, se pitää sieltä omasta itsetään hoksata.
Ja ehkä tyytyä siihen, että mies on kuitenkin jotenkuten kunnollinen, on ruokaa ja katto pään päällä ja omat ihanat lapset. Hommata vaikka harrastuksia niin saa vähän kokeakin, jossei siitä miehestä enää mitään innostavaa irtoa.
Ne erot, jotka on seurausta siitä että "oltiin kuin kämppiksiä" on täysin turhia ja totaalisen itsekkäitä. EIkä syrjähyppykään tarvi mikään maailmanloppu olla.
En missään tapauksessa nyt tarkoita että kenenkään pitäis sietää väkivaltaa, alkoholismia tai huumeita jos joku yrittää niin vääntää. Sitäpaitsi niissä suhteissa joissa nuo yllämainitut on ongelmana, harmillisen usein pysytellään vaikka silloin juuri lapsen edun mukaista olisi erota.
Noissa "pakko kärvistellä" perheissä? Isä ja äiti nukkuu eri sängyissä, puhuu vaan huutamalla, ei pussaa eikä osoita läheisyyttä, jompikumpi ehkä alkaa ramppaamaan vieraissa...
mielestäni lapselle parempi onnelliset vanhemmat erillään kun onnettomat yhdessä. Onneton koti ei kasvata onnellisia lapsia.
Tuo systeemi on huono kenelle tahansa lapselle. Miksei ne vanhemmat voi muuten asua aina vuorotellen viikon kotona ja viikon jossain muualla, ois ainakin lapsella pysyvä koti.
Muutenkaan, en tajua miks pikkulasten vanhemmat eroaa niin herkästi, harvoin se toinen niin kauhea psykopaatti on ettei sen kanssa vois muutamaa vuotta kärvistella, edes yrittää ihan tosissaan eikä niin että heti pakataan laukut kun on tylsää tai ei tunnu enää rakastuneelta... hohhoijakkaa
Kauhee, että tollaset ihmiset oikeasti lisääntyy. Lapsiparka. Tuollaiset geenit ja vielä tuollainen kasvuympäristökin. No, toiseen näistä ongelmista voi vaikuttaa eli toivottavasti vauva pääsee parempaan kotiin eli joko isälleen (jos edes tämä lapsesta välittää) tai sitten sijaiskotiin tai mieluummin adoptoitavaksi. Eihän tää äiskä nyt muutenkaan halua mitään yhteyttä lapseensa, sama antaa siis lapsi jollekin, joka oikeasti haluaa antaa lapselle hyvän ja rakastavan kodin.
Sä ap retkautit mut taas!! Nii-in, vaivahan on jo puolivuotias, eikös niin?
Olet muuttanut tyyliäsi parempaan päin, monta viestiä meni ennenkuin välähti. Olet siirtymässä provojen aatelisluokkaan!
noin pieni lapsi olla erossa äidistään .
ja itse tapaisin häntä vain joitakin tunteja viikosta. Olisko parempi?
Vauva saa pahat ikuiset arvet vaihtuvista kodeista ja hoitajista. Anna ihmeessä vauva isänsä hoitoon!
että antaisin noin pienen joka viikko eri paikkaan ihan oksettaa ,eikö äiti jaksa hoitaa lastaan,lapselle on äiti tärkein,jos et jaksa hoitaa lastasi ,anna vaikka sijais perheeseen.että lapsellasi on pysyvä paikka.
päästä kotiin, jossa häntä pidetään taivaan lahjana eikä rasitteena. Sijaiskoti tai adoptio. Rasitteet lapsesta kun eivät lopu vauvaikään, päin vastoin. Älä pilaa ihmisenalun elämää ap!
sama joka heittelee provoja tänne :) Ei ikinä kirjoita ap:ta loppuun (tai alkuunkaan) ja ihan sama kirjotustyyli. :)
Onneksi oli provo!!!
lasta ,anna isällesi ,hyi koskee sydämmeen ,noin pieni vauva tarvitsee vain äidin ..
totean vain, että UNOHDA HETI VIIKKO-VIIKKO-systeemi 6kk. vauvan kohdalla.
Se olisi noin pienelle todella kohtalokas päätös. Viikko-viikko-systeemi on lapsille muutenkin todella raskasta. Näin pienen kohdalla kunnollista kiintymyssuhdetta ei pääse edes syntymään, mikä on todella vahingollista! Vauvan aikakäsityskin on niin erilainen...viikko on vauvalle iäisyys. Jos toinen ei jaksa hoitaa kokonaan, niin antakaa lapsi vaikka adoptioon, mutta älkää sekoittako yhtä ihmiselämää lopullisesti noin järjettömällä viikko-viikko-systeemillä!!!!!!!!!!!!! Ainoa vaihtoehto on, että toinen hoitaa pääsääntöisesti kokonaan, ja toinen tapaa säännöllisesti. Viikonlopun yli vierailut etävanhemman luona on itseasiassa myös erittäin stressaavia näin pienelle.
huolestunut