Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaako vanhempaan 6kk ikäinen vauva kiintyy jos asuu viikko-viikkosysteemillä?

Vierailija
14.02.2010 |

Joka toisen viikon isänsä kanssa ja joka toisen viikon äidin kanssa? Vai olisko parempi 2 viikkoa isällä 2 viikkoa äidillä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta paras että asuu äidin kanssa (jos äiti tähän saakka hoitanut ja muuten jaksaa) ja isä käy tapaamassa niin usein kun mahdollista. Alle 1v: ta ei pidä edes yötä irrottaa äidistä !

Vierailija
22/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on aika tuore juttu, niin ei voi sanoa miten vauvaan vaikuttaa. Paikka ei tietenkään ole Suomi. Tässä jutussa kävi niin, että pari erosi, nainen vain pisti miehen ulos. Vauva oli noin 8 kuun ikäinen. On ollut hoidossa jo kolmen kuukauden iästä asti, että sikälihän on jo menossa päästään sekaisin senkin osalta.

Nyt vauva ja 3-vuotias isosisar asuvat viikon äidillä perheen entisessä kodissa ja viikon isällä isän uudessa vuokrakodissa. Shit happens.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on parempi viikko-viikko tuossa iässä kuin 2 vk-2vk. Mut hei, miten tuossa iässä hoito kun molemmat ei voi olla vanhempainvapaalla?

Vierailija
24/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työttömyys on käytännössä sitä että töihin ei ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen joudu. Vauva ehtii samaan pk-paikan 3kk päästä eikä työkkäristä ole siihen mennessä edes huomattu että olen siellä kirjoilla.

Vierailija
25/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta jäät työttömäksi nii miks et hoida lastasi koko aikaa sen parin vuoden ajan?en tajua miks lapsia tehään jos ei niistä oteta kunnol vastuuta...

Vierailija
26/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko nyt aiotaan 6kk vauvaa rehata vuoroviikoin isältä äidille!!?? Huostaanotto. Heti.

Vierailija
27/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli sen pienen vauvan puolesta :(

Jos ap olet tosissasi niin suosittelen todella ottamaan yhteytty perheneuvolaan. Teillä, sinulla ja miehelläsi, ei ole nyt ihan kaikki prioriteetit kunnossa eikä vauvasta tuolla tyylillä kasva onnellista ja turvallisuutta kokevaa lasta tai aikuista. Vauvan hoito ja kasvatus on vaativaa ja siihen pitää sitoutua vauvan ehdoilla. Vauvan etu EI TODELLAKAAN ole se, että hän asuu vuoroviikot äidillä ja isällä. Jos teillä ei kummallakaan ole ihan oikeasti resursseja hoitaa vauvaa kuten kuuluu niin anna pliis lapsi huostaan tai hakeudu ensikotiin.

Vierailija
28/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk on se ns. suoja-aika nykyään ja sitten kutsuu vähintään työnhakukurssit, jos ei töitä satu olemaan!

Säälin kyllä pienokaistasi :(

Vierailija
29/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijaksi ja hakisin vauvalle päivähoitopaikkaa. Ei ero vaikuta siihen suuntaan tai toiseen. Vauva vaan asuu jatkossa viikon mulla ja viikon isällään.

Vierailija
30/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moinen viikko-viikko -systeemi?

Vierailija
31/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siltä varalta, ettei ole, niin ehdotan, että anna lapsi adoptioon. Tuskin kovin suuresti hänestä välität.

Jos et ole menossa kahteen vuoteen töihin, mihin sitä päivähoitopaikkaa tarvitset?

työnhakijaksi ja hakisin vauvalle päivähoitopaikkaa. Ei ero vaikuta siihen suuntaan tai toiseen. Vauva vaan asuu jatkossa viikon mulla ja viikon isällään.

Vierailija
32/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista järjestää..

Vaikka vauva oli shokki molemmille, alkuun oli heti jo selvää, että vauva asuu äidin kanssa ja tapaa isäänsä sitten joka 2. vkonloppu ja 1 arkitapaamisen vkossa, ja tämän toteutus alkoi vauvan ollessa 9kk ikäinen. Sitä ennen isä tapasi vauvaansa 1-4 krt vkossa 2-6 tuntia kerrallaan riippuen ottiko vauvan mukaan kotiinsa lypsymaidon varaan tuttipullon kera vai tapasiko luonani imetysvälin ajan kun itse kävin lenkillä/kaupassa.

Jos et AP halua itse lastasi, anna lapsi isälleen ja tapaa lasta kuten etävanhemmat yleensä tekevät, eli joka 2. vkonloppu ja 1-2 arkitapaamista/vko. Tuollainen ehdottamasi systeemi ei ole hyväksi lapsen kehityksen kannalta.

Vierailija
33/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo systeemi on huono kenelle tahansa lapselle. Miksei ne vanhemmat voi muuten asua aina vuorotellen viikon kotona ja viikon jossain muualla, ois ainakin lapsella pysyvä koti.

Muutenkaan, en tajua miks pikkulasten vanhemmat eroaa niin herkästi, harvoin se toinen niin kauhea psykopaatti on ettei sen kanssa vois muutamaa vuotta kärvistella, edes yrittää ihan tosissaan eikä niin että heti pakataan laukut kun on tylsää tai ei tunnu enää rakastuneelta... hohhoijakkaa

Vierailija
34/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva tarvitsee isäviikoiksi päivähoitopaikan, koska isä on töissä. Minä menen töihin ja vaihdan ehkä eri paikkakunnalle asumaan kuin isä ja vauva jos satun itseäni kiinnostavan työpaikan saamaan.

Vierailija
35/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP sinulla jokin mielenterveysongelma tai oletko fyysisesti sairas, että lapsesi tarvitsisi oikeasti hoitopaikkaa?

Kotiäitinäkin voit saada samaan aikaan työttömyyskorvausta ja kotihoidontukea jos olet työtön työnhakija eli kirjoilla työkkärissä, mutta jos sinulle osoitetaan työtä etkä sitä ota, niin tulee karenssi.

Noin pieni lapsi ei virikehoitoa tartte, ymmärrän kyllä jos kolmivuotiaan laittaa hoitoon vaikka itse on kotona. Tuota en ymmärrä että vauva laitetaan päiväkotiin vaikka itselläsi olisi mahdollisuus olla kotona. Sikäli kun olet terve.

Vierailija
36/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa "pakko kärvistellä" perheissä? Isä ja äiti nukkuu eri sängyissä, puhuu vaan huutamalla, ei pussaa eikä osoita läheisyyttä, jompikumpi ehkä alkaa ramppaamaan vieraissa...

mielestäni lapselle parempi onnelliset vanhemmat erillään kun onnettomat yhdessä. Onneton koti ei kasvata onnellisia lapsia.

Tuo systeemi on huono kenelle tahansa lapselle. Miksei ne vanhemmat voi muuten asua aina vuorotellen viikon kotona ja viikon jossain muualla, ois ainakin lapsella pysyvä koti.

Muutenkaan, en tajua miks pikkulasten vanhemmat eroaa niin herkästi, harvoin se toinen niin kauhea psykopaatti on ettei sen kanssa vois muutamaa vuotta kärvistella, edes yrittää ihan tosissaan eikä niin että heti pakataan laukut kun on tylsää tai ei tunnu enää rakastuneelta... hohhoijakkaa

Vierailija
37/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeää, eikö. Tapaat joka 2. vkonloppu vauvaasi ja sitten kun lapsi 2-3 v niin otatte viikko/viikkosysteemin.

ja vauva tarvitsee isäviikoiksi päivähoitopaikan, koska isä on töissä. Minä menen töihin ja vaihdan ehkä eri paikkakunnalle asumaan kuin isä ja vauva jos satun itseäni kiinnostavan työpaikan saamaan.

Vierailija
38/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sinne mun yksiöön vauvalle joku matkasänky mahtuu, sellainen, jonka saa kassiin ja komeroon kun vauva on isällään.

Vierailija
39/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sinne mun yksiöön vauvalle joku matkasänky mahtuu, sellainen, jonka saa kassiin ja komeroon kun vauva on isällään.

Tosin vauva tarttee muutakin kun sängyn ja petivaatteet...varavaatteet, vaippoja, leluja jne. Ainakin hyllyllisen joudut vaatekaapistasi vauvalle antamaan tilaa tavaroille.

Ja maksaahan ne tavarat sen lisäksi että elatuksen maksat isälle.

Vierailija
40/54 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanut vuoroviikkoasumisen. Tällä hetkellä lapsi melkein 4v., ja aika sekaisinhan tuo raukka on.