Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Äidit! Törkeimmät kommentit mitä olette tuntemattomilta ihmisiltä saaneet

Vierailija
14.01.2009 |

Mitä tuntemattomat ihmiset on teille sanoneet kun olette olleet lapsen/ lasten kanssa jossain?

Mulla bussissa:

"Tekin saatana saatte ilmaiseksi kulkea bussilla, minä en ainakaan auta ulos täältä."

Selvempi juttu.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset luulevat, että raskaana olevalle saa huomauttaa melkein mistä vain? Itseäni on kaikkein eniten ärsyttänyt työpaikalla syömisen kyttääminen. Syön useamman kerran päivässä, melko pieniä annoksia, ja tästä olen työpaikalla saanut kuulla todella monta kertaa. Koko ajan on joku sanomassa, että pitäisi syödä enemmän, jopa anoreksiaa on pari kertaa epäilty. Alkuun jaksoin vielä selittää, että syön parin tunnin päästä välipalan, ja kotona taas toisen lämpimän ruuan, mutta AINA on joku huomauttelemassa. Myös ulkonäöstä (turvotuksesta, kalpeudesta ja ihan mistä vaan) saa kuulla kommentteja, jotka voivat välilä olla todella loukkaaviakin.

Vierailija
82/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oot tainnut jakaa vähän kaikenlaista"

sanoi työkaverini vaimo hienoilla illallisilla, johon oli kutsuttu työntekijöiden puolisoita. Oltiin hienossa ravintolassa ja pöydässä istui firman isoja pamppuja.

Sanoi kommentin sellaisessa tilanteessa kun tarjosin leipää vastapuolella istuneelle tökaverille. Piti mua ihan huorana ja asia tuli kyllä selväksi kaikesta mitä mulle tai mun kuullen puhui. Oli ihan sairaalloisen mustasukkainen omasta miehestään. Oli kyllä tosi törkeää, ja tuli ihan hirveen paha mieli, en oikein saanut mistään juteltua koko iltana :( Tästä on jo 10 vuotta ja vieläkin muistan miten katalaa siellä päivällisillä oli.

Pikkulintu oli jäänyt vangiksi työpaikkamme rappukäytävään ja menin infoon sanomaan että jos joku talkkari tms voisi käydä sen sieltä pyydystämässä ja vapauttamassa. Menin infoon ja sanoin näin: "Voisitteko te ilmoittaa jollekin talonmiehelle tms että tuolla rappukäytävässä on lintu vankina niin kävisi sen sieltä päästämässä?" ja virkailija vastasi siihen tiuskimalla "Ei sun mua tartte teititellä!" Tää virkailijaa saikin sieltä potkut jonkin ajan päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu tosiaan olevan kaikkien yhteinen asia. Jokaisella pallopäällä saa olla mielipide, jonka voi sitten jakaa tulevan äidin ja muun pöytäseurueen kanssa.

Hauskinta oli, kun omalla työpaikallani pahin ruokavalion kyttääjä ja kahvikupposten laskija oli alta kolmekymppinen paljon bilettävä, juova ja muutoinkin elintavoiltansa varsin epämääräinen nuorimies :-D

Vierailija
84/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iältään 2-8-vuotiaita. Kerran tulin heistä kolmen nuorimman kanssa lähikaupasta ulos ja olimme kävelemässä autolle. Joku mummeli siihen tuppautui jutttusille : "Onko nämä kaikki sinun lapsia?", kysyi.

"On, eikä tässä vielä ole kaikki. Vanhin puuttuu."

"Neljä lasta! On siinä hommaa! Eiköhän nämä nyt ala jo riittääkin?!"

Nyt, puolta vuotta myöhemmin, odotan viidettä. Haluaisinpa törmätä tuohon samaiseen mummeliin ison mahani ja lapsilaumani kanssa... :D

Lieköhän ois nitropurkille käyttöä...

Vierailija
85/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuntunut oman äitini kommentit. Aina kun kerron olevani raskaana, tulee huorittelua ja se yrittää saada minua tekemään abortin. :(

Viimeksi se sai mummonikin samaan yritykseen mukaan - ja syy on se, ettei hänen mielestään alle 30v. saa tehdä lapsia eikä varsinkaan enempää kuin yhden!

Vierailija
86/92 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ikänsä kärsinyt rasismista. Asiaa ei myöskään auta yhtään, että menin naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa ja lapsemme ovat selkeästi ulkomaalaisen näköisiä. Muutimme pois suomesta mieheni kotimaahan, koska en olisi kestänyt jos lapseni olisivat joutuneet kasvamaan rasistisien kommenttien keskellä.

Ainoat törkeät kommentit joita kuulen ovat ne jotka kuulen suomessa vieraillessamme. Junat ovat pahimpia paikkoja, joten yritän nykyisin käyttää niitä mahdollisimman vähän.

Hassua myös on, että junissa lastenvaunu ja invavaunu ovat samassa ja niihin aina sattuu niitä kärttysiä vanhoja ämmiä, jotka luulevat, että heillä on oikeus sanoa mitä tahansa kelle tahansa.

Vierailija
87/92 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa uimahalliin niin uimahallin valvoja tuli sanomaan, että meillä suomessa on tapana peseytyä kunnolla ennen altaaseen menoa. Siis helv. Oliko se sekuntikellon kanssa seurannut, että kuinka kauan me siellä pukkarissa ja suihkussa vietämme aikaa? Ja ei se mun lapseni iho siitä vaalene vaikka mä pesisin sen sata kertaa !

Vierailija
88/92 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin kyseessä oli koulun terkkari: Tyttäreni, joka on isän puolelta afrikkalainen, joskaan ei kovin tumma, oli saanut erikoispesun rokotuksen kunniaksi. Ts. terveydenhoitaja oli ottanut paperipyyhkeen, kastellut sen ja hangannut lapsen käsivartta "puhtaaksi" rokotusta varten... Josko vaikka olisi sen hinkkaamalla saanut vaaleammaksi???

Esikoisemme on taas ihonväriltään sangen tumma, ei edes aivan suomalais-afrikkalaisen näköinen, vaan kävisi vaikkapa intialaisesta. Hänen ollessaan noin vuoden ikäinen, kysyttiin minulta mistä olin hänet adoptoinut. Kysyjä mykistyi täysin, kun ilmoitin hänen olevan aivan omaa tuotantoa.

Rasistisia kommenttejakin olen vuosien varrella saanut lastemme kanssa liikkuessa kuulla, erityisesti kommentteja kirpoaa miehenkin ollessa mukana... Yleensä kommentoijat ovat niin säälittäviä tapauksia, ettei niistä edes jaksa pahoittaa mieltään.

Vierailija
89/92 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi ensimmäisellä neuvolakäynnillä toista lasta odottaessani jotenkin tähän tyyliin, MIKSI olet taas raskaana? Onko sinulla jokin uskonnollinen vakaumus, kun pitää näin pienellä ikäerolla lapsia hankkia?!

Esikoinen oli tuolloin 10 kk ja itse olin 20v. Nuorena toki lapseni olen tehnyt, mutta molemmat aivan suunnitellusti ja ilman mitään vakaumusta. :)

Samanlaisia kommentteja on tosin tullut muiltakin keski-ikäisiltä naisilta.

Vierailija
90/92 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen useinkin todennut noin, enkä kyllä ollenkaan pahalla! Huumorilla tarkoitin, kun jokus vauvat ovat tosi paljon vanhemoansa näköisiä. Yleensä juuri isän, eikös se ollut luonnon järkkämä juttu? Siis että uros tuntisi omat poikasensa, eikä tuhoa niitä?

...jos lapset kovin isänsä näköisiä että eipähän tarvitse miettiä kuka isä on ja ....

Vierailija
91/92 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-96-

Vierailija
92/92 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni olen saanut hyvin nuorena ja siitähän on kehittynyt naapurustossa tarina jos toinen. Sattumalta olen kuullut niistä muutaman.. Eräs mummo keksi että esikoiseni on insestin tulos. Syy: koska isälläni ja pojallani molemmilla on luomi samassa kohtaa vasemmassa poskessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä