G: Äidit! Törkeimmät kommentit mitä olette tuntemattomilta ihmisiltä saaneet
Mitä tuntemattomat ihmiset on teille sanoneet kun olette olleet lapsen/ lasten kanssa jossain?
Mulla bussissa:
"Tekin saatana saatte ilmaiseksi kulkea bussilla, minä en ainakaan auta ulos täältä."
Selvempi juttu.
Kommentit (92)
Minulla on ihan normaali, ulkoleikeistä tykkäävä sosiaalinen lapsi. Joskus sattuu haavereita ja tulee kinaa muiden lasten kanssa (on ainokainen eli sekin vaikuttaa; ei ole tottunut esim. jakamaan yhtä hyvin kuin muut mutta kovasti opetamme sitä), minusta ja varmaan monesta muustakin se on täysin normaalia arkea. Silloinhan pyydetään nätisti anteeksi jne. No, tuon anteeksipyytämisen kanssa on nykyään vähän ongelmia sillä heti kun jotain on sattunut, toisen lapsen vanhemmat vievät tämän pois paikalta?? :O Hei ihmiset, kuinka oikein luulette että pikkuihmisemme oppivat antamaan & pyytämään anteeksi, josseivät saa sitä harjoitella?? Ja ei, poikani EI ole sellainen joka kiusaisi/läpsisi toisia vaan yleensä joko kaataa riehuessa toisen kumoon tai esim. kaatuu hiekkalinnan päälle. Etenkin tyttöjen äidit kauhistelevat poikani käytöstä mutta eivät tarjoa mitään mahdollisuutta pyytää anteeksi ja sopia juttua. Yleensä heidän tyttärensä ovat jo rauhoittuneet kun äiti tulee "pätemään" tyttöjen paremmuudella ja liioitellusti kantaa lapsensa pois lässyttäen.
oot just niin tyhmä kuin nuo aiemmin kuvailemasi ihmiset. Minä en jaksa mitään sukupuolilajittelua kuunnella, siksi olenkin tyytyväinen kun kaksi lasta sattuu olemaan eri sukupuolta. Ihmiset ainakin tajuaa että mahdollinen kolmas lapsemme ei tule vain siksi että saisimme jotain tiettyä sukupuolta...
ja jo toisen pojan kohdalla rupesi virsi raikamaa: "Oi tullut tyttöä, ei. Olis se ollut kiva, kai te sen tytön vielä tette!"
Teimme LAPSEN ja taas virsi jatkuu "Ei vieläkään tyttöä, miten te sen tytön saisitte, tehkää nyt vielä neljäs niin saisitte tytön!".
Ja kaikkein eniten tätä virttä laulaa mun oma äitini...
Miksi tyttö olisi sen parempi? Ei me ainakaan lapsia sukupuolen takia tehdä! Pikemminkin mä koen, että kaikki meidän tutut, joilla on alle kouluikäisiä tyttöjä, niiden tytöt on älyttömiä vinkujia ja marisijoita ja sitä mä en kestäisi.
Neuvolassa: "Mistä maasta olet adoptoinut lapsesi?" Lapseni on syntynyt lyhyestä suhteesta ulkomaalaisen miehen kanssa, mutta hän on minun synnyttämäni!!
Odotimme kaupan edessä miestäni pienten lastemme ja 2koiramme kanssa, paikalle köpötteli viekkaan herttaisesti hymyilevä mummeli joka totesi minulle että: siinä koirat nuolevat maata ja sen jälkeen varmasti lasten kasvoja,olet sinäkin paska äiti! Lapset säikähtivät mummelin rumaa kieltä ja itse jäin vaan suu auki katsomaan kun mummo suuntasi eslansa toisaalle.huh.
Se on eri asia kuin, jos joku tokaisee että "näkee hyvin, että lapset ovat keskenään täyssisaruksia" (tai jotain sinne päin). Jos sisarukset eivät näytä keskenään samanlaisilta, niin sitä ei ole kohteliasta mennä kommentoimaan.
siitä jos puhutaan postimiehen pojasta vai pitääkö sekin ottaa vitsinä? Mulla kans käynyt noin! Anoppi laukoi tällaista.
"Mikas aidin pikkupoika se siina (ja kun lapsi kaantyi katsomaan orisijaa), voi v...ttu sehan onkin joku kiinalainen!" Ja lisaksi kiroilua....
sanoi ensikommenteikseen meidän tytöstä 1 kk, että onpa ison näköinen kuukauden vanha. Tyttö oli ja on vieläkin ihan ikäisensä kokoinen. Ja tämä täti istuu kaupunginvaltuustossa. Toinen neuvolatäti sanoi tyttöä pieneksi mieheksi.
kunnon mummeli... mut joo, ymmärrän et on kauhea tilanne kun lapsetkin kuulee.
Menin kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja mieheni ja 5kk-tyttäremme kanssa. Oltiin ajateltu, että jos tyttö väsyy, mies lähtee vaunuttelemaan ja minä saan jäädä laulamaan. Tyttö oli myös ollut monissa konserteissa ja aina ihan tyytyväisenä. No, sellainen 70-vuotias ukko tuli heti meidät nähtyään viereen ja sanoi uhkaavasti: "Katokin sitten ettei se huuda ja on hiljaa!". Mua kyllä kismitti silloin se ukko ja mies meinasi lähteä samantien pois kun sitä harmitti niin kovasti. Samainen ukko ei itse laulanut laulun laulua, vaan vain kuunteli. Ja meidän lapsi ei inahtanutkaan koko aikana. Mistähän lähtien kirkkoon ei ole saanut viedä lapsia...?
olin tuplarattaiden kanssa invavessassa. Oveen koputti joku ja kun asiani oli valmis (kaksoset istuivat rattaissa, en olisi mahtuntu tavallaiseen veskiin niiden kanssa. Kun tulin ulos, vihainen mummeli sanoi että tämä vessa on tarkoitettu invalideille ja VANHUKSILLE. lLasten vessa on kerroksessa 4 ja hoitohuoneessa. Olin niin järkyttynyt etten osannut sanoa että äitienkö myös pitää niitä pottia ja lastenvessoja käyttää...
Ja huom, siinä ei ollut kylttiä että vanhuksille. Nyttemmin veskiin tullut tarra että myös vaunuilla voi sinne mennä :)
Stockan mummot on pahimpia!
"Ei sitten tullu vieläkään sitä tyttöä?"
"Pitäähän teidän se tyttö vielä tehdä."Uhmaikäisen kiukutellessa
"Anna sille risua niin oppii."Yksi lapsistamme on hengenvaarallisesti allerginen eräälle ruoka-aineelle:
"Eihän se nyt pieni määrä voi haitata!"Kaikkein pahiten minua on loukannut parin ihan lähisukulaisen "merkitsevät" katseet ja pään nyökkäilyt, kun eräs lapsistamme oli pienempänä erittäin vilkas ja hän kantoi lelulaatikkoa, joka luiskahti hänen käsistään maahan rymähtämällä. Se oli jäävuoren huippu silloin, vaikka se nyt tässä kuulostaa täysin naurettavalta.
luulin että olit se entinen myyjä.. olet saman näköinen mutta hän ei ollut noin lihava.. katsoinkin että ompas se paljon lihonut...
hieman meinasi kiehahtaa päässä.. en edes ole mikään läski
"Mitä jos lähetetään äiti lomalle. Ja sitten isi joutuu etsinmään teille uuden äidin"
Pahaksi onneksi pallot loppuivat juuri kun kuopus oli saanut omansa ja 3-vuotias isosisko jäi ilman. Iso itkuhan siitä tuli. Hetken päästä ohi kulki n. 50-60-vuotias mies ja tokaisi: "pitäis varmaan sen Supernannyn käydä opettamassa tuokin penska tavoille..."
Meillä on kolme tyttöä, ja tuttava ihmetteli miehelleni varpajaiskutsua: " Eikö yleensä varpajaisia järjestetä vain poikalapsille?"
"Onpas vähän mahaa tullut, mutta parempi se on niin päin kuin että olisi laiha". Terveydenhoitajan mukaan tyttö oli ihannepainossaan.
esikoistytön synnyttyä että miksi ihmeessä tämä tarjoaa sikareita varpajaissa, niitähän pitäisi tarjota vain pojan kunniaksi. Eihän tyttö edes sukua jatka...
Meillä on kolme tyttöä, ja tuttava ihmetteli miehelleni varpajaiskutsua: " Eikö yleensä varpajaisia järjestetä vain poikalapsille?"
että minulla oli neljä pientä lasta, kun omien kahden lisäksi viersäni seisoi kaksi omieni ikäistä poikaa. Mies tokaisi minulle : "Porsitko noita pareittain?"
Jäin ihan suu auki, miten joku voi käyttää tuollaista kieltä?
jos lapset kovin isänsä näköisiä että eipähän tarvitse miettiä kuka isä on ja perään vielä mutta äidistä ei voi kyllä ihan 100% varma olla:)
kyllä tekin ihme asioista loukkaannutte:)
ja 2 lasta rattaissa. Toinen oli melkein unessa(yhden lapsen rattaat kyseeessä) Olin junassa jossa oli iso aulatila. Istuin sitten siihen käännettävään penkkiin ja rattaa ihan viereeni. sitten tuli toiset vaunut ja joku ulkopuolinen nuori akka alkaa mulle sanomaan että. Mun pitäs ottaa lapset rattaista ja kävellä niiiden kanssa sinne istumavaunuun oven toiselle puolelle. Sis mun mielesä ne toiset rattaat mahtu just just siihen viereen vaikka itse istunkin.
Sanoin sille akalle että olen raskaana ja en todella jaksa alkaa raahaamaan näitä muksuja tuonne istumaan. Yritti vaan että "nouse ylös että tuolla on tilaa"
Olin niin raivona, ensinnäkään tämä asia ei koskenut sitä ollenkaan. aargh..