Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Äidit! Törkeimmät kommentit mitä olette tuntemattomilta ihmisiltä saaneet

Vierailija
14.01.2009 |

Mitä tuntemattomat ihmiset on teille sanoneet kun olette olleet lapsen/ lasten kanssa jossain?

Mulla bussissa:

"Tekin saatana saatte ilmaiseksi kulkea bussilla, minä en ainakaan auta ulos täältä."

Selvempi juttu.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kertoi vanhemmilleen, että meille on tulossa kolmas lapsi (nyt on jo neljä:)) ja anoppi oli kysynyt, että "osaatteko te ehkäistä?". Mieheni (jolla on toisinaan uskomaton pokka ja lanttukin leikkaa) täräytti vastaan, että "eksää tiiä että me ollaan ruettu lestaadiolaisiksi, ollaan menossa ens kesänä suviseuroihin!". Oli kuulemma anopilla vähän naama levennyt. Onneksi en ollut paikalla. Olisin varmaan räjähtänyt totaalisesti.

No voi että oli sitten aivan mielettömän nokkela vastaus mieheltäsi! oikein hihityttää! Kerrotko vielä mikä tässä typerässä ja muka-vitsikkäässä lausahduksessa osoitti nk.lantun leikkaamista tai pokkaa??

Vierailija
62/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärensä on samaa syöksysynnyttäjien maata. Hänen mielestä huonosti menneet synnytykset johtuu siitä, että synnyttäjä on niin "olematon, eikä osaa". Tuntuu tosi kivalta, kun oma esikoinen leikattiin tarjontavirheen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uhmis nukahti autoon ja heräsi sitten ihan sekavana ja kiukkuisena rattaissa. Tulipa siihen asioikseen n.50v mies huutamaan. Uhkaili poliisin kutsumisella, haukkui juurikin että häiritsee kaikkia ja paras kommentti oli minusta:" Menkää hoitamaan lasta." Herranjee sentään. Koko ajanhan minä yritin saada kontaktia hyssyttelemällä mukulaani. Poika sitten itki katkerasti varmaan tunnin suoraa huutoa kun säikähti huutamaan tullutta miestä. Ja todellakin ihmisiä ei ollu juuri mailla eikä halmeilla..

Menin kauppaan, ja vauva nukkui kaukalossa ostoskärryissä. Kaupassa sattui olemaan paljon asiakkaita juuri silloin vaikka oli päiväaika (ei siis klo:16 ruuhka tms.), ja vaikka meillä ei ollu ku pari ostosta, niin piti jonottaa aika pitkään kassalla. Vauva sitten heräsi ja alkoi tietysti huutaa... Minä otin siltä haalaria auki ja hattua pois, nostin syliin ja hyssyttelin. Vauva ei ollut kauaa itkenyt, kun viereisestä jonosta siirtyi n.50v. mies suunnilleen puolen metrin päähän minun eteeni ja rupesi huutamaan (kaikkien asiakkaiden ja myyjien tietysti kuunnellessa ja katsellessa):"Onko v...u pakko tuoda sitä s...anan rääkyvää kakaraa kauppaan? Ala j...lauta viedä se äkkiä ulos täältä, että ihmiset saa olla rauhassa!" Jne. jne. En pystyny sanomaan mitään... Olin jo vähällä häipyä, mutta ajattelin että sen verran näytän, että jonotan kyllä kaikella uhallakin kassalle asti, jotta saan ostokset ostettua! Oli kyllä pahamieli lopun päivää...

Vierailija
64/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tyhjästä!

Vierailija
65/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppistarallaa...

Vierailija
66/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olin viimeisilläni raskaana, ja anoppi tokaisee "minä niin pelkään että te pilaatte tuon lapsen"

- tulin vihdoin raskaaksi vuosien yrityksen jälkeen (hoidoilla) ja kun kerroin siitä töissä, eräs työkaverini sanoi "eikö olekin ihanaa, että tekin saatte viimein elämällenne tarkoituksen"...ihan kuin lapsettoman elämä olisi täysin turhaa ja vailla tarkoitusta. Tämä on ehkä yksi typerimmistä ja loukkaavimmista kommenteista mitä minulle on sanottu ikinä.

- loukkaavia ja todella ärsyttäviä ovat myös useilta ihmisisltä kuullut kommentit "et tiedä äitiydestä mitään, koska sinulla on vai yksi/helppo lapsi"

ja "lapsi kasvaa kieroon ja itsekkääksi tms. koska on ainoa. Lapsella täytyy olla sisaruksia"

En voi saada enempää lapsia. Eikö minulla olisi ollut oikeutta saada edes tätä yhtä, koska hän ei tule saamaan sisaruksia?

Vierailija
67/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kommentoi raskauttani: "On sitten perinnöstä entistä vähemmän jaettavaa X:lle ja Y:lle (ts. meidän yhteisille lapsille)".

Vierailija
68/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi eräs terveydenhoidon ammattilainen, kun kuuli että olimme menneet mieheni kanssa naimisiin.

Aika mehevä heitto.

Vierailija
69/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti ventovieraalta vastaantulijalta. Työnsin ihan normaalisti vaunuja kaupungilla.. Tosin en loukkaantunut yhtään, vaan jäin nauramaan paikoilleni.

Vierailija
70/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes loukkaantunut mutta huvitti.. appiukko oli kysynyt miehelleni kun hän kertoi että on tulossa TOINEN lapsi, että kuinka monta aiotte vielä oikein tehdä...?? mies siihen sitten vaa että yks kerrallaan nyt ainakin alkuun :o)

Vierailija
71/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain samanmoista kun teimme lapset peräkkäin ja itse halusimme. Sit aina se sama kommentti " Oliko se vahinko" Tekee mieli sanoa, että " Juu oli. olin poissa biologian tunneilta, enkä ole oppinut käyttämään ehkäisyä " ;D

Lapsetko ne lapsia tekee, olen itsekin kuullut, vaikka olen jo äiti 30-v.

Vierailija
72/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja mieheni ja 5kk-tyttäremme kanssa. Oltiin ajateltu, että jos tyttö väsyy, mies lähtee vaunuttelemaan ja minä saan jäädä laulamaan. Tyttö oli myös ollut monissa konserteissa ja aina ihan tyytyväisenä. No, sellainen 70-vuotias ukko tuli heti meidät nähtyään viereen ja sanoi uhkaavasti: "Katokin sitten ettei se huuda ja on hiljaa!". Mua kyllä kismitti silloin se ukko ja mies meinasi lähteä samantien pois kun sitä harmitti niin kovasti. Samainen ukko ei itse laulanut laulun laulua, vaan vain kuunteli. Ja meidän lapsi ei inahtanutkaan koko aikana. Mistähän lähtien kirkkoon ei ole saanut viedä lapsia...?

Mulle on hieman samantapaista sattunut joskus kirkossa :(

Olisi pitänyt vastata: "Antakaa lasten tulla minun tyköni.." ja sitä rataa, mutta eihän nuo vastaukset ikinä tule mieleen silloin kun pitäisi, vaan myöhään illalla kun kihisee edelleen kiukusta.

Vierailija
73/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs loukkaannutte ihme asioista!!

Jos joku ventovieras päivittelee että "miten oikein jaksat?" niin en kyllä koe sitä mitenkään pahana.. Lähinnä se mun mielestä osoittaa sen miten toinen ymmärtää että rankkaa voi olla.. Tai jotain muiden ihan tuntemattomien kommentteja.. Nuo kiroilevat vastaantulijat ja selkeästi alatyylistä kieltä käyttävät hihhulit jättäisin vaan tyynesti huomiotta.. Jos joku kutsuu lastani märyiitaksi - en osaisi siitäkään loukkaantua. Ei lapsia tarvitse pumpulissa kasvattaa - kylläkin näyttää itse hyvää esimerkkiä. Ja ehkä kertoa myöhemmin lapselle miksi joku sanoi niin.. esim.

Vierailija
74/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma ukkini kysyi tullessaan esikoiseni nimijuhliin (tapasi lapsen silloin ensimmäistä kertaa) että "missä se nyrkillä tapettava on?" ok, tiedän kyllä mitä ko. ilmaus tarkoittaa, mutta ei mun juhlatuuleni hirveesti parantunut siitä mielikuvasta, joka sanavalinnasta syntyi.

appi kommentoi mun uutta kampausta raskausaikana että "en mä vaan olis tykänny jos mun äidillä olis ollu tuollainen tukka!" joopa, niinhän se varmaan menee että syntyvä lapsi ekana tsekkaa äidin tukan ja jos tyyli ei miellytä niin masentuu lopullisesti.

Vierailija
75/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella paha raskausmyrkytys ja vaikea synnytys, johon meinasin kuolla. Halusin kuitenkin mahdollisimman pian kotiin esikoisen luokse ja koska sairaala oli aivan täynnä synnyttäjiä ja asuimme lähellä, sain luvan kotiutua 2 päivä synnytyksestä sillä ehdolla, että heti tulen takaisin, jos olo huononee.

Anoppi ja appiukko koittivat väkipakolla tulla uutta vauvaa heti katsomaan. Mies selitti tilnateen ja sanoi selkeästi, ettei nyt kertakaikkiaan voi tulla vielä. Kuinka ollakaan appi ja anoppi paukahtivat kuitenkin samana iltana oven taakse ja koittivat työntyä sisälle. Mies oli tiukkana, että meille ei nyt sovi tulla eikä varsinkaan yövieraita. Appi siihen: "Jos on minulla laiska ja tyly miniä, kun ei edes kahvia keitä vaikka toiset ovat tulleet yli 400km päästä. Kyllä se toi sun äiti sentään on kunnon nainen eikä mikään pullamössö." Ja appi läimäisi oven kiinni ja oli ruusut paiskannut portaanpieleen.

Eivät sitten saapuneet kutsuttuina viikon kuluttua tai ristiäisiin. Radiohiljaisuutta kesti heidän puoleltaan melkein puoli vuotta.

Vierailija
76/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kertoi vanhemmilleen, että meille on tulossa kolmas lapsi (nyt on jo neljä:)) ja anoppi oli kysynyt, että "osaatteko te ehkäistä?". Mieheni (jolla on toisinaan uskomaton pokka ja lanttukin leikkaa) täräytti vastaan, että "eksää tiiä että me ollaan ruettu lestaadiolaisiksi, ollaan menossa ens kesänä suviseuroihin!". Oli kuulemma anopilla vähän naama levennyt. Onneksi en ollut paikalla. Olisin varmaan räjähtänyt totaalisesti.

No voi että oli sitten aivan mielettömän nokkela vastaus mieheltäsi! oikein hihityttää! Kerrotko vielä mikä tässä typerässä ja muka-vitsikkäässä lausahduksessa osoitti nk.lantun leikkaamista tai pokkaa??

Ei ehkä sua, mutta kaikkia meitä normaaleja, ei-lessuihmisiä se naurattaa :)

Vierailija
77/92 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on varastossa kommenti jos toinenkin, kun iho on oliivinvärinen ja hiukset tumman ruskeat.

Mm. nämä helmet:

"Mähän olen sanonut ettet leiki NOIDEN kanssa!" sanoi äiti lapselleen, kun lapsi teki tuttavuutta mun kanssa. Olin 10-vuotias.

"Mee kotiis!" Klassikko. :)

"Paljon maksaa?" Kuusikymppinen äijä baarissa, tuli varta vasten meidän pöytään pilaamaan meidän tyttöjen iltaa.

"Saatanan albaani!" Tuntematon keski-ikäinen mies tuli heristämään nyrkkiä kasvojeni edessä.

Koomisinta on, että mä en saa ihmisiä nykyään uskomaan, että olen kärsinyt koko ikäni rasismista, koska niin monilla suomalaistytöllä on mustat hiukset, ja useimmat tapaamani ihmiset tuntevat niin paljon oikeasti ulkomaalaisia, etten näytä heidän silmissään erityisen "etniseltä". :)

Ja silti, viimeisin kommentti tuli juuri ennen joulua. Olin eräässä vähän huonompimaineisessa lähiössä tapaamassa tuttua ja kuljin lasteni kanssa (joilla suuret ruskeat silmät) nuoren miesjoukon ohi. Yksi jätkistä osoitti meitä ohimennen sormella ja aloiotti jutun: "Noikin ulkomaalaiset..." En jäänyt kuuntelemaan jutun loppua. :(

Vierailija
78/92 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas veljelläs kaveri!

esikoistytön synnyttyä että miksi ihmeessä tämä tarjoaa sikareita varpajaissa, niitähän pitäisi tarjota vain pojan kunniaksi. Eihän tyttö edes sukua jatka...

Joku vieras mummo sanoi kerran puolivuotiaasta pojastani, että on varmaan poika kun on sininen tutti. Poika oli vihreissä vaatteissa. En loukkaantunut, mutta jotenkin hassu töksäytys

Vierailija
79/92 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna tänne se poika sehän pelkää sua..

Vierailija
80/92 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA paljon törkeitä kommentteja.

Ihonväriltäni olen hieman keskiverto suomalaista tummempi ja hiukseni ja silmieni väri ovat tumman ruskeat. Arvatakkin saattaa, että kommentit ovat olleet rasistisia. Lapsuudestani muistan tapauksen kuinka vanhempi mies huusi minulle, että s****an mutiainen painu takaisin kotimaahan. olin tästä kommentista hyvin järkyttynyt ja pelästynyt, enkä uskaltanut pitkään aikaan liikkua yksin missään. Kaikki kumivene pakolais, jarrujälki yms. jutut ovat minulle tuttuja. Ja mainittakoon,että olen täysin suomalainen niin sukujuuriltani kuin syntyperältänikin. Satun vain omaamaan hieman eksoottisemman ulkonäön.

Lapseni olen saanut hyvin nuorena ja siitähän on kehittynyt naapurustossa tarina jos toinen. Sattumalta olen kuullut niistä muutaman.. Eräs mummo keksi että esikoiseni on insestin tulos. Syy: koska isälläni ja pojallani molemmilla on luomi samassa kohtaa vasemmassa poskessa.

Lapseni olen saanut hyvin nuorena ja tällä hetkellä odotan kolmatta. Neuvola lääkäri kirjaimellisesti pudotti kahvikuppinsa kädestään kun kuuli että on kolmas raskaus. Ja tätä taivastelua saan kuulla jokaiselta joka kuulee, että kolmas vauva on tulossa. Enkä tällä hetkellä ole enää niin nuori, että nuo taivastelut olisivat aiheellisia.

Itse olen myös loukkaantunut kommenteista liittyen vauvan sukupuoleen. Oma äitini jaksaa tätä jauhaa. Kolmas tulokas on myös poika, ja äitini jopa sanoi, että voi ei. olisi ollut nyt sitten se tyttö. Mulle on yks hailee kumpi tulee. Yhtä paljon rakastan jokaista lastani, sukupuoleen katsomatta. Ja loukkaannun syvästi kun joku kehtaa vähätellä lastani vain sen takia että on poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi