Jos esikoisesi saisi esikoisensa/ekan lapsenlapsesi 30-vuotiaana niin
minkä ikäinen olisit sinä tullessasi mummoksi (on sinun ikäsi kun esikoisesi syntyi + 30 vuotta)?
Kommentit (22)
mutta toivottavasti hänkin tekisi minusta nuoren mummin. :) Oma äitini oli esikoisen syntyessä 45v
mutta toivottavasti "nuorekas" ja energinen sellainen :)
mutta toivottavasti "nuorekas" ja energinen sellainen :)
Kas kun töitäkin pitäisi tehdä vielä 65 vuotiaaksi. Mun äiti on 80v ja hakkaa vielä halkonsa ja kolaa pihat ja hoitaa ison talon itse. Hoitaa vieläkin lapsiamme jos apua tarvitsen.
Olen itse 52 jos esikoinen saa lapsen 30 vuotiaana. Ja en todellakaan aio olla väsynyt ja vanha. Mihin minä tässä muutamassa vuodessa romahtaisin.
Mun isäni oli 34 tullessaan papaksi :D
Toivoisin kyllä mummoksi vähän aiemmin.
enkä pidä tuota vanhana ikänä. Oma äitini sai minut 30v eli on nyt melkein 70v eikä todellakaan mikään mummo =) Käy punttisalilla, lenkillä, lapissa vaeltamassa, matkustelee. Se on ihan itsestään kiinni, minkäikäisenä tulee raihnaiseksi mummoksi...
Itse olisin 65-v, mutta kun ei aiemmin tärpännyt.
Eli kaksi vuotta nuorempana kuin minä tei omasta äidistäni mummon.
Jos hän saisi lapsen samanikäisenä kuin minä. Olisin mummo 43- vuotiaana.
51 jos menis vielä pari kuukautta syntämäpäivästään.
Toivoisin kyllä, että ei menisi noin pitkälle...
Toivottavasti lapsella on elämä sillälailla hallussa jo vähän aikaisemmin.
Mutta jos kuopus tekisi esikoisensa kolmekymppisenä olisin 66 vee. Ei minusta liian vanha mummo, todennäköisesti vielä töissä jne. En haluaisi nelikymppisenä mummoksi, vaikka periaatteessa ois mahdollista jo alle nelikymppisenäkin. Sain siis esikoisen 20-vuotiaana.
Ajattelin elellä kuten oma mummini, 85 -vuotiaana sujuu pitkät lenkit koiran kanssa ja terveellisen kotiruuan laitto isolle sukulaisporukalle säännöllisesti. ; ) Toivottavasti saan elää terveenä ja pitkään myös. Haluan ilman muuta lapsenlapsia yökylään!
Jos siis sais esikoisensa samanikäisenä kuin minä olisin 40-vuotias mummo...