Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla superihmisemmäksi?

Vierailija
28.02.2023 |

Tuosta toisesta ketjusta - oletko pystynyt parantamaan energisyyttäsi ja vireystilaasi ja miten?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on aina yli-ihmisten kokoontumisajot, joten vastauksia olisi olettanut olevan jo aika tavalla

Vierailija
2/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super? Mikä super? 

Miksi ihmisen pitäisi olla super?

Juuri tuo super-tavoittelu on tehnyt koko ihmiskunnan sairaaksi.

Energisyys löytyy levon ja aktiviteetin luonnollisen dynamiikan seuraamisesta. 

Mitä paremmin osaat levätä ja nukut hyvin, siis sitä syvää unta, olet varmaan itsekin huomannut, sitä vireämpi ja energisempi. 

Toisaalta aktiivisuus, liikunnallinen aktiivisuus, senkin olet huomannut, lisää vireyttä ja energisyyttää.

Toisaalta olet riittävä sellaisena kuin olet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi onnistuu kun syön sieniä kerran kuukaudessa.

Vierailija
4/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pystynyt, nukkumalla paremmin. Satsaamalla parempaan unenlaatuun. Toimii.

Vierailija
5/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Super? Mikä super? 

Miksi ihmisen pitäisi olla super?

Juuri tuo super-tavoittelu on tehnyt koko ihmiskunnan sairaaksi.

Energisyys löytyy levon ja aktiviteetin luonnollisen dynamiikan seuraamisesta. 

Mitä paremmin osaat levätä ja nukut hyvin, siis sitä syvää unta, olet varmaan itsekin huomannut, sitä vireämpi ja energisempi. 

Toisaalta aktiivisuus, liikunnallinen aktiivisuus, senkin olet huomannut, lisää vireyttä ja energisyyttää.

Toisaalta olet riittävä sellaisena kuin olet. 

No minä en ainakaan ole riittävä vaan alisuoriutuja.

Vierailija
6/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat hokea aamusta jo supersupersupersu...

Vierailija
7/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PM supernainen ei osaa kyllä yllättäen edes ruotsia hih

Vierailija
8/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ihmisillä on joku henkilökohtainen perustaso, josta ei ole juuri mahdollista parantaa ilman laittomia aineita ainakaan. Eli jos nyt on jostain syystä sen perustason alla, vaikka stressin, unen puutteen, huonon ruokavalion, huonon kunnon tms. takia, niin sitten voi olla mahdollisuuksia parantaa energiatasojaan ja aikaansaavuuttaan korjaamalla näitä asioita. On mulla ollut ainakin aikoja, jolloin vireystila on ollut surkea esim. koska en nukkunut kun vauva valvotti, oli joku ihme pitkäaikainen mystinen tulehdussairaus joka lopulta meni itsestään ohi jne. Ne veivät voimat ja sitten ne palautui aikanaan.

Mutta en usko että minusta superihmistä tulisi. Yksi "handikappi" mulla on jo se että olen introvertti, aika ääripäästä vielä, ja aistiherkkä. Sekä introverttiys että aistiyliherkkyys aiheuttavat sitä, että jo ihan levossa aivokuoren aktivaatio on korkea, ja se nousee erittäin korkeaksi jopa stressaavan korkeaksi ihan tavallisen arjen asioista. Koska näin käy, sitten kaipaa sitä palautumisaikaa jolloin ei pysty tekemään juuri mitään. Ekstroverteillä taas tyypillisesti aivokuoren perusaktivaatio on matala, ja siksi he pitkästyvät ja kärsivät toimettomuudessa. Heille runsas meneminen ja tekeminen ainakin tiettyyn rajaan asti vain parantavat tasapainoa ja vointia, eivätkä vie voimia. Sitten on vielä keskittymiskyvyn erot. Itselläni ei ole mitään ADD tai ADHD-diagnoosia, mutta sen tyyppisiä piirteitä on. Saan tosissani tehdä työtä ettei mieli lähde esim. työnteon kesken fantasioimaan tai ihan muihin asioihin. Ja se kuormittaa ja hidastaa tekemistä. Eli en saa aikaan samalla tapaa kuin joku jonka fokus on veitsenterävä ja pystyy tehokkaasti keskittyen hoitamaan hommat.

Vierailija
9/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PM supernainen ei osaa kyllä yllättäen edes ruotsia hih

Sellaista ihmistä ei ole eikä ole koskaan ollutkaan joka osaisi kaikkea. 

Vierailija
10/10 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinitipat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi